• irrbloss_83

Ivf falun hösten 2015

finee skrev 2016-02-22 16:09:12 följande:

Jag har precis fått ett telefonsamtal från kliniken ang. de blodprover som jag tog för ca två veckor sedan. Jag hade för högt prolaktinvärde - 91, normalt ska det ligga inom intervallet 5-23. De skrev ut medicinen Pravidel som jag ska börja äta. Blir jätteorolig och har tusen frågor :´( Är det kört nu??? Någon som vet om man kan bli gravid trots detta? Får man genomgå IVF i alla fall? Provet ska tas om om en månad, så det lär ju dröja ett bra tag innan vi kan börja ev. IVF-behandling. Är det någon som också har förhöjt prolaktin här i tråden? 

Jag har inte heller så mycket fakta att komma med, men kanske en solskenshistoria. Känner en kvinna som hade högt prolaktin under tiden de försökte få barn, det tog visserligen sin tid men hon blev gravid på naturlig väg till sist, så det är nog inte alls omöjligt med IVF-hjälp. Det gäller bara att få lite ordning på det först!

All lycka till, och håll oss gärna uppdaterade om det känns bra :) Kram!
  • irrbloss_83

Jag ligger på hotellrummet nu, och ruvar på min lilla upptinade blastocyst. Enligt uppgift var den fin, jag såg bara att den var halvvägs ute ur skalet, en liten rymling liksom :P

Fick Trombyl och Prednisolon också, fick ni andra det också efter era FET?

Känns mycket lugnare den här ruvningen än förra, antagligen för att jag vet vad som väntar. Får lita på kroppen, blastisen och läkemedlen och så blir det som det blir. 

Kul att höra att det såg bra ut för dig för övrigt finee, håller alla tummar att Pravidel gör susen! :)

• irrbloss_83
    finee skrev 2016-02-25 17:02:28 följande:

Åh, vad bra Irrbloss att du är ruvare nu! Hoppas att den lilla blastisen vill stanna :) Kan vara skönt att släppa lite på kontrollen och luta sig tillbaka och försöka lita på kroppen och läkemedlen, som du säger. Nu kan du inte göra så mycket mer än att vänta liksom.. När har du testdag?

Testar 9/3, så inte ens två veckor. Har för mig att det var längre tid förra gången, men jag har redan glömt allt fastän det var knappt 3 månader sen :D

Förra gången testade jag i förtid, men det känns inte som om jag "behöver" det den här gången. Vi får se hur det känns nästa vecka.
  • irrbloss_83
    Sookie85 skrev 2016-02-25 17:53:45 följande:

Skönt att det spg bra ut finee.

Och lycka till med ruvningen irrbloss_83, jag fick också äta trombyl och prednisolon. Fick du inget dropp?

Näe, inget dropp. Vi spar väl det om det blir ett till försök kanske. :)
    MamaSniff skrev 2016-02-25 18:59:42 följande:

Finee, skönt att allt annat verkar ok! Bådar gott!

Irrbloss, jag fick också medicinerna men inget dropp. Hade också en liten rymlings-blastis. Bra tecken, då är ju i alla fall kläckningen avklarad. Håller tummarna för att det går vägen!

Ja, jag tänkte det. Den verkar ju företagsam i alla fall, liksom :D
    canada skrev 2016-02-25 20:09:52 följande:
    Åh vad spännande!! Håller tummarna för er :). Vilket hotell bor du/ni på? Clarion som de rekommenderar? Vi åker troligtvis upp i veckan som kommer o funderar på vilket hotell vi skall boka, clarion låter ju väldigt bra.

Lycka till med ruvningen :))

Den här gången bor vi i Gävle, vi har varit och ätit middag hos kompisar och blivit smittade med bebisbaciller från dom. Men första gången vi var på kliniken bodde vi på Clarion i Falun, tyckte det var supermysigt. De hade bra frukost när vi var där också, och det är ju nästan det viktigaste ;)

• irrbloss_83
    finee skrev 2016-02-27 09:13:54 följande:

Irrbloss - testdag 9/3 är ju ganska nära i tid ändå. Fast tiden känns ju sååå långsam! Jag vet inte om jag skulle våga testa i förtid - blir det negativt då så blir ju restrerande tid på ruvningen liksom bara ledsam. Iofs blir man ju ändå lika ledsen att testa minus på TD.

MamaSniff skrev 2016-02-25 18:59:42 följande:

Finee, skönt att allt annat verkar ok! Bådar gott!

Irrbloss, jag fick också medicinerna men inget dropp. Hade också en liten rymlings-blastis. Bra tecken, då är ju i alla fall kläckningen avklarad. Håller tummarna för att det går vägen!

Ja, det kändes skönt att allt såg bra ut. Såg bra ut även gällande mannens simmare. Nu får vi se vad nästa steg är, och NÄR.
    Ja, förra gången testade jag i förtid och det gjorde det inte lättare. Tror ett negativt test är jobbigt oavsett när man får det, så då kan man lika gärna ha hopp några dagar extra. :)
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-02-27 12:11:46 följande:
    Jag resonerar lika - man kan ju passa på att bjussa sig själv på lite hopp så länge det går :) Det kanske släcks ändå innan TD, av typ symptom som plötsligt försvinner eller av för tidig blödning... Håller verkligen tummar ich tår för dig att den lilla blastisen vill stanna!
    Precis så tänker jag också. Man har så lite hopp ändå under långa perioder av den här resan så då får man suga i sig det lilla man får. 
    Idag planterar jag och Schrödingers baby lite frön och bakar fröknäcke. Det är ett påtagligt frö-tema :D
  • irrbloss_83
    Sookie85 skrev 2016-02-27 16:33:00 följande:

Hej tjejer

Har nyss vart på förlossningen i Falun, har inte känt bebisen så mkt på 3 dgr, de kollade hjärtljuden länge och ultraljud. Bebisen sparka som en tok hela tiden men jag kände inget! Allt såg bra ut och bebis vägde 900 gram och mår bra :)

De var jättesnälla på förlossningen så det känns tryggt inför juni :)

Hoppas ni alla mår bra ;)

Vad skönt att allt såg bra ut och att den sprattlade för fullt! Alltid verkar det finnas nåt att oroa sig för... :)
  • irrbloss_83
    hoppas 2014 skrev 2016-02-29 14:33:39 följande:

Idag fick vi dåliga nyheter på vårt tidiga vul... Båda våra små har avstannat :'(

Just nu är vi skit ledsna såklart.. nästa v bär det av t thailand o sen nya tag. Håller tummarna att det går bättre för er andra

Åh, men vilket jäkla skit! Förstår att ni är jätteledsna! Massor med kramar till er <3
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-03-08 18:13:44 följande:

Hur går det för alla i tråden? Själv väntar jag och mannen in något slags besked från kliniken om när vi ska sätta igång med behandlingen. Seeegt att vänta!

Irrbloss - hur går det för dig, visst har du testdag imorgon? Tjuvtestat än? Fått blödning? Känner symptom? Nyfiken och håller tummarna!!

Javisst har jag testdag imorgon, vilken koll du har! Inte tjuvtestat och inte fått blödning heller. Har haft lite symtom fram och tillbaks men inget jag riktigt vågar lita på. Idag hade jag lite feber, vilket jag även hade vid förra återförandet så nu funderar jag på om det är så att min kropp försöker mörda embryot...

Hoppas ni får höra nåt snart, vet hur hemsk den här väntan kan vara...
  • irrbloss_83

Ja, precis det har jag också funderat på, eftersom jag aldrig har feber annars med efter båda återföreningarna har jag haft precis över 38. Det är ju inte nån jättefeber förstås men den kommer ju från nånting. Det enda gemensamma är embryot och Lutinusen. Men jag ska inte ta ut nåt i förskott, får se på testet imorgon, är löjligt nervös!

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015