• irrbloss_83

Ivf falun hösten 2015

Sookie85 skrev 2016-04-30 18:55:17 följande:
    Åååååh minns de där spökveckorna, de kommer igen sen lite senare. Men sen när bebis rör på sig så blir man lugnare, värst i början! Hoppas allt går bra på KUB.
    Jag trodde jag skulle vara oroligare, men det känns rätt bra nu faktiskt. Det kanske är på riktigt ändå, liksom. Fast jag känner mig själv tillräckligt bra för att veta att innan KUB:et kommer jag ha helpanik och bara VETA att nåt är fel.  Men jaja, det får man väl leva igenom :) 
    Hoppas förkylningen går över snart, de är extra dryga såhär på vårkanten...
  • irrbloss_83

Vad roligt att det är så nära för er. 
    Jag är "bara" i v 16 (fast det känns som om det har gått så sjuuuukt fort hittills, så det känns som om jag är jättelångt på väg). Inga sparkar än, fast jag har sett på UL att den knölar omkring där inne, så det kommer väl när det kommer. 

Håller tummarna för att ni slipper gå över tiden :)

• irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2016-05-24 21:48:49 följande:
    Vad skönt att tiden går fort "irrbloss"! Jag tyckte att tiden efter Rul och fram till ca v35-36 gick jättefort, nu går den jäääättesakta.... :) jag kände sparkar ganska sent då jag har moderkakan i framvägg, men dem kommer när dem kommer som du säger.
    Hur mår du annars?
    Jag mår finfint, nästan oförskämt bra. Magen växer och jag är tröttare än vanligt men annars hade jag inte trott att jag var gravid ens. (och så har jag spanat på bebis med jobbets ultraljud nån gång ibland ;)).
    Jag har moderkakan rakt upp mot mitt huvud, så jag borde "snart" kunna känna nåt. Men hur mycket jag än försöker så känner jag inget än. 
    Längtar efter det och efter RUL. Så nyfiken :)

Min bästa kompis fick barn i december i fjol efter igångsättning i 41+6. Hon har i detalj berättat för mig hur långa dagarna blir där på slutet. Så jag har sympatier... Men snart är hon? han? här! :)
    finee skrev 2016-05-24 23:05:09 följande:
    Hej, jag var inte med i den här tråden förens lite grann i slutet, när nästan alla av er hade plussat. Fantastiskt att höra att det går bra med er graviditeter. Att ni blev gravida ger mig hopp! Själv fick jag en blastocyst insatt igår i Falun <3 Så har nu entrat den berg- och dalbansliknande ruvartiden och tycker att allt går långsamt... Hoppas på ett plus i början av juni, men förhoppningarna är tyvärr blygsamma, törs inte hoppas för mycket. Är i alla fall glad över att vi fick tre blastisar till frysen, så vi behöver inte göra om stimuleringen på en gång om inte det här går smile1.gif

Lycka till alla med era graviditeter och kommande förlossningar. Kram!
    Åh, vad roligt att du uppdaterar oss, och vad kul att du ruvar! Hoppas det tar sig på första försöket! Ska hålla tummarna framöver. 
    Och grattis till bra frysis-resultat :)

• irrbloss_83
    finee skrev 2016-05-26 18:07:47 följande:
    Härligt att du mår så pass bra som du beskriver smile1.gif Hoppas att det fortsätter!

Ja, det är kul att jag kommit till ruvarfasen, men jobbigt att tiden går så segt!! Jag håller alla tummar och tår att det tar sig på första försöket, men jag har realistiska förväntningar och försöker vara beredd på negativa besked. Känns bra att ha några i frysen i alla fall, jättenöjd med det smile1.gif
    Det hoppas jag också :)

Ja, visst är det vansinnigt långsamt? Jag tycker ruvningen var längre än graviditeten hittills har varit (och då är jag i v 16 nu...) gravidtiden bara rusar ju förbi!
    Ja, det är väl det smartaste, att hoppas men ändå försöka förbereda sig på negativt resultat. Och de i frysen kan ju alltid bli syskon sen :)
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-05-29 08:27:44 följande:
    Ja, ruvartiden är så långsam! I början av IVF-processen har man sådan koll hela tiden. Sprutstart och sedan efter bara några dagar blodprov, därefter vul med besked direkt och sedan ÄP, besked om befruktning, besked om hur många dagar det ska odlas etc. Sedan är det ET och efter det så får man helt plötsligt inte reda på något längre! Väntan blir så mycket längre när den inte innehåller några delmoment. Märker också att jag blir mer pessimistisk desto längre tiden går. På onsdag är det 14 dagar sedan äggplock. Har inga som helst symptom förutom lite ömma bröst, men det har jag haft i princip sedan ovitrellesprutan. Det här med inga symptom gör mig såklart nojig. Hade alla ni symptom innan bim?

Vad jobbigt väntar2015 att det strular med ditt blodtryck smile4.gif Hoppas att det blir bättre nu när du fick medicin.
    Jag hade inte ett enda symtom under ruvartiden, förutom typ lätt ömma bröst och sånt som jag brukar ha även innan mens. Hade även lite mensvärk tror jag vilket fick mig att tro att det var helt kört. 
    Vill minnas att jag förra ruvningen (då det inte fäste) hade mer symtom än den här gången. 

Det är inte kört förrän det är kört. :) Vilken dag har du TD?
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-05-29 11:56:31 följande:
    Haha, ingen av er verkar haft några symptom innan BIM då! smile1.gif Jag ska nog inte ge upp riktigt än då. Tack för att du delar med dig.

Förresten - GRATTIS på mors dag alla! Ni är ju faktiskt mammor allihopa! (Trots att många bebisar ligger och lurar i magen fortfarande).
    Tack ska du ha, och det kanske du ju också är! Häftigt va?

Jag har firat med att kanske, kanske känna sparkar idag. Men det var så svagt så jag är inte säker... Men det vore coolt om det var det. En liten hälsning på mors dag från bebben, liksom :)
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-05-30 08:13:19 följande:
    Idag på bim-3 har jag tyvärr vaknat upp med totalt oömma bröst. När vi försökt på vanliga sättet så har alltid brösten slutat ömma på bim-3 och sedan har spottings kommit 1-2 dagar senare och därefter mens som ett brev på posten. Känner att jag helt tappat hoppet nu, eftersom kroppen ger mig dessa signaler smile4.gif

Tack för eran pepp i alla fall <3 Härligt att ni känner sparkar smile1.gif MammaSniff - förstår att det är ett mycket angenämt sätt att bli väckt på smile1.gif Kram!
    Jag fortsätter peppa jag, min symtom kom och gick lite också både före och efter plusset. Det kan vara ganska irriterande, men det är väl så det är antar jag. Det är väl bara vi "IVF:are" som är extra känsliga för det eftersom vi är alldeles för vana vid besvikelser.

Fast jag förstår ändå att du tappar hoppet, det gjorde jag flera gånger också både första och andra återföringen. 
  • irrbloss_83

Grattis till rekordplocket, 10 ägg är ju skitbra resultat oavsett ålder! :)
    Hoppas nu på många starka små embryon!

• irrbloss_83

Finee: CB mäter ju från när graviditeten startade, inte från äggplock eller ET. Så 1-2 veckor är väl precis som det borde?
    Grattis till plusset oavsett, nu vet du ju att de kan fästa! Hoppas den stannar :)

• irrbloss_83
    finee skrev 2016-06-03 14:29:47 följande:
    Beklagar att du också fått missfall smile4.gif Jag känner precis som du beskriver - att ska det vara missfall kan en ordentlig blödning lika gärna sätta igång så att jag kan gå vidare och fokusera på nästa insättning. Det hör ingenmanslandet är jobbigt. Kommer du ihåg ungefär hur lång tid det tog att få igång ÄL efter ditt missfall?

Ja, jättejobbigt smile4.gif

Kul att det börjar närma sig bf, vad spännande! Kram på dig också smile1.gif

Jo, iofs 1-2 kanske är ok i vecka 4+1? Försöker tänka lite så jag också att nu vet jag ju att det kan fästa. Imorgon blir det ett test i alla fall!

Ha en skön fredag alla!
    Och en sak till, i den andra tråden jag är med i "höstbebisar efter IVF 2016", där hade säkert 80% av oss blödningar i första trimestern. Det var möjligen en som fick missfall, men det var otroligt många fler som blödde. 

Jag testade med digitalt i 5+6 tror jag, och då fick jag 3+ Och det är nästan två veckor bort från 4+1. 

Jag vill inte tvinga på dig hopp som du kanske inte vill ha, för jag vet hur jobbigt det är att gå och hoppas. Men samtidigt är det inte kört.... Håll ut lite till så får du snart veta hur det ligger till.  Kram!
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015