• irrbloss_83

Ivf falun hösten 2015

Vad tråkigt Finee, jag som hoppades så att det skulle gå vägen för er! Usch. Styrkekram! Hoppas nåt händer snart Sookie, hur som helst är det ju inte länge kvar nu :)

• irrbloss_83
    hoppas 2014 skrev 2016-06-07 17:16:00 följande:
    Beklagar Finee. :(
    Härligt Sookie85; då får ni förhoppningsvis snart mysa

Vi var på insättning idag i Falun. Hade så j-la ont i magen o behövde verkligen på toan men kroppen fungerar inte riktigt idag. Gissa när kroppen bestämmer att nu vill den visst-direkt efter insättning får jag magkramp o måste springa ut... hoppas inte det förstörde nått för våra 2 små blastisar. 3 andra odlas vidare till imorgon för att se om någon hamnar i frysen.

Jag fick bla prednisolon o trombyl.. om nån av er andra fått det kommer ni ihåg när på dagen man ska ta? Tror att prednisolon var på morgonen. .

Håll tummar o tår för oss!
    Det spelar egentligen ingen roll för effekten när man tar medicinerna, men prednisolon har en förmåga att göra en pigg, speciellt i de relativt höga doser vi tar, och den biverkan märker man mycket mer på kvällen. 
    Alla får dock inte den biverkan så man måste inte ta dom på morgonen. 
  • irrbloss_83

Söndagar har de stängt, sa de till mig när vi gjorde vårt FET. Så det är bara att hålla alla tummar du kan hitta för att du inte får "glad gubbe" på en måndag...

• irrbloss_83
    Sookie85 skrev 2016-06-19 16:46:07 följande:
    Bf +12 idag och inga känningar.... Imorgon har jag tid i Falun för ultraljud och får då veta när jag blir igångsatt, hoppas jag blir det imorgon :) Måt ni bra alla andra?

Åh, jag förstår att det måste vara drygt att vänta, men det "verkliga" senast-datumet är ju väldigt nära nu. Här är allt bra, men jag tror att jag har fått foglossning... Det gör ont bak i bäckenet när jag går och blir bättre om jag liksom trycker ihop bäckenet med händerna.... Känns som tandvärk ungefär. Vad tror ni erfarna?
  • irrbloss_83

Tack för tipset MamaSniff. Jag ska på RUL idag så jag ska fråga BM där om hon har nåt tips på vart jag får tag på ett bälte, det kan nog hjälpa. Kudde mellan benen har jag redan, det var ett måste redan innan jag blev gravid... :P Åh, grattis Hoppas! Du är ju ändå gravid nu, och då finns det ju alltid en chans att det kommer ut en bebis till sist! :)

• irrbloss_83

Här sitter jag på byggvaruhus-parkeringen (pga maken förstås...) och myser åt lyckat RUL med otroooooligt söt liten pojke! Väldigt sprattlig, och stackars barnmorskan fick jaga runt honom :D Vi har firat med att köpa första kläderna :)

• irrbloss_83

Grattis Sookie! Jag vill också höra mer om förlossningen om/när du orkar berätta. 

Glad midsommar :)

• irrbloss_83

I min "månadstråd" blödde vi nästan allihop i första trimestern. Förhoppningsvis är det ingen fara för dig heller, men jag förstår att du blir hemskt orolig. Det vanligaste är att man blöder från livmodertappen eller från moderkakan om den ligger långt ner. Håller i alla fall tummarna för dig och bebis!

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015