• irrbloss_83

Ivf falun hösten 2015

happy15 skrev 2015-12-07 12:49:12 följande:

Hej där! Jag hänger gärna på.

Härligt att ni är så många som plussat!

Har också varit i Falun och är på RD 7.
    Första IVF-försöket, efter ett års eget försök och två tidiga missfall.
    Hoppas ju den här gången, TD söndag och undrar hur jag ska kunna hålla mig...

Kul att se att vi är på samma dag! Har TD på söndag jag också, (fast jag tjuvstestade faktiskt igår, men då var det negativt... vilket ju är ganska förväntat) 

Hoppas vi båda plussar! :)
  • irrbloss_83

För mig ser det tyvärr mörkt ut. Är på RD9, alla symtom är helt borta och igår fick jag en rosa flytning som tilltar, så jag tror att det är mensen som är på G. Ska testa imorgon och sen ringa Falun om det är negativt tänkte jag... Om inte blödningen av nåt magiskt skäl skulle ge sig...

• irrbloss_83

Tack så mycket för era lyckönskningar tjejer, det betyder massor! Tror dock att det är kört nu, blöder ordentligt. Ska för säkerhets skull ändå testa imorgon bitti så ringer jag Falun och planerar fortsättningen sen... 
    Fördelen är att jag får äta vad jag vill på julbordet, och får champagne på nyår... alltid nåt att glädjas åt :)

• irrbloss_83
    MamaSniff skrev 2015-12-09 19:31:32 följande:

Tråkigt att höra Irrbloss! Men precis, du får fokusera på laxen och champagnen. Hoppas ju givetvis att du inte får dricka på nyår...

Jag har räknat ut att med FET på tisdag kommer TD antagligen vara den 28:e. Så jag kan också använda det tankesättet. Antingen firar jag nyår som gravid eller så får jag sippa champagne. 

Happy, jag håller tummarna för dig också. Tänker du också testa snart?

happy15 skrev 2015-12-09 22:24:17 följande:

Skönt att vi peppar varandra!
    Testade ikväll rd 9 med cb plus. Direkt kom ett starkt ? :)
    Bara att hoppas att vårt fina lilla frö vill stanna

Rätt inställning både Irrbloss & Mamasniff, vi får försöka se allt annat härligt på vägen så mår vi mkt bättre i hela karusellen.

Testade negativt med CB digital imorse, så nu vet jag i alla fall. Ska prata med Falun så snart jag hinner för att höra hur vi går vidare. Har ju ett par små i frysen så :)

Grattis Happy! Hoppas det håller i sig!
  • irrbloss_83
    happy15 skrev 2015-12-11 11:48:34 följande:

Tack Irrbloss & lycka till vidare, vad bra med frysen, det blev inget över för oss.

Håller tummarna för dig med såklart mamasniff på tisdag. Härlig känsla!

Fin fredag alla i tråden!!

Du fick väl ditt guldägg direkt, så då behövs inga frysisar ;) 

Har repat mig från det värsta nu och ska fokusera på att gå ner de få kilon jag gått upp under stimulering och ruvning så att jag är på 0 när jag blir gravid sen, och så ska jag åka längdskidor och äta god julmat. :)

Ha en fin fredag och en mysig helg! 
  • irrbloss_83

Jag vet inte om man kan kalla det börja, men jag fick "glada gubben" igår, så på torsdag ska vi ner till Falun för FET. Känns som en hel evighet sen sist ungefär, och nu är jag laddad för rond 2 :)

• irrbloss_83
    canada skrev 2016-02-20 15:53:35 följande:
    Du har rätt, början kanske fel ord, men förhoppningsvis början på slutet för oss alla :)

Lycka till på torsdag!!
    Tack så mycket! Lycka till med sprutandet! :)
    finee skrev 2016-02-20 15:58:17 följande:

Hej!

Tänkte undra om jag får vara med här? :)

Vi håller på med utredning just nu inför ev. första IVF:en. Var och tog blodprov förra tisdagen och kommande vecka nu ska vi fortsätta utredningen. Tror det blir spermaprov för mannen och kanske ul för mig(?). Nervöst!

Hur lång tid fråb utredning till behandlingsstart brukar det vara? Någon som vet? Och är det någon som vet vad som är vanligast i Falun, långa eller korta metoden?

Kram alla! :)

Klart du får vara med! Vi gjorde utredning och simulering i Östersund och sen själva ÄP/ET i Falun. För oss tog utredningen nästan ett år, men vi hade nog maximal otur med diverse schemakrockar osv.

Vet inte vad som är vanligast heller, det beror ju åtminstone till viss del på orsaken till infertiliteten. Vi gjorde korta i alla fall.

Lycka till på resan! :)
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-02-20 16:29:09 följande:
    Ok, tack för svar och lyckönskningar (kan behövas!).

Känner så blandade känslor inför det här - dela hopp, äntligen en ärlig chans att få lyckas, och dela stor oro kring att det trots IVF inte ska gå. När man försök efter försök testat att bli gravid den vanliga vägen så har man ju alltid kunnat tänka att "går det inte så finna det IVF". Nu finna ingen sådan nödutgång längre, om det här inte lyckas :( (vi kan inte adoptera eftersom vi inte skulle bli godkända för det).

Irrbloss - när gjorde du första IVF:en? Är det här det först FET? Håller tummarna för dig!
    Ja, precis sådär har det varit för mig också, en känslomässig berg och dalbana hela vägen. Men samtidigt är det ju värt det också, bara för att faktiskt ha chansen att lyckas. Det här är ändstation för oss också, adoption känns inte som ett alternativ för oss. 

Gjorde stimulering och första ET under november och första dagarna av december. Sen vill de att man väntar en cykel innan FET, men då fick jag plötsligt ingen ägglossning, vilket var en irriterande nyhet. Men nuså, är vi på banan igen hoppas vi. Nu oroar jag mig bara för att eskimåerna inte ska klara upptiningen....
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-02-20 17:35:41 följande:
    Ja, det känns lätt värt det! Trots berg- och dalbanan!

Varför vill de att man väntar en cykel innan FET? Tycker mig ha läst i andra trådar att man kan gå rätt på nästkommande månad vid ett minus (om det inte blivit plus och sedan tidigt missfall då). Trist att din ÄL lyckades krångla där :( Men bra att ni är på banan igen!
    Sköterskan sa till mig att de vill att systemet stabiliserar sig lite eftersom det är vanligt att ägglossningen efter "mensen" då embryot inte fäst kan vara både fördröjd och utebli och diverse annat skoj. Och eftersom det för oss vart ägglossning nån gång under julledigheten så hade det antagligen inte blivit nåt ändå med tanke på helgdagar osv.
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015