• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • finee

Liten uppdatering:

Jag började småblöda på bim i onsdags, gjorde dock ett positivt test på kvällen efter att inte ha kissat på fem timmar. Blev naturligtvis jätteglad. Morgonen efter tig jag ett till test, det var eventuellt liiiiite lite starkare. CB visade Geavid 1-2, vilket ju är för svagt för att vara på äggplock+15. Igår fortsatte jag blöda och det tillkom mensvärk. Har inte gjort några fler tester. Har med största sannolikhet fått ett tidigt missfall. Känns jättetungt. Men det hade väl varit för bra för att vara sant att klara det på första försöket...

Hoppas2014 - wow, grattis till10 ägg! Vilken skörd Hoppas att många blir befruktade och att du även får några till frysen.

• MamaSniff

Åh Finee, vad jobbigt med ovissheten! Vill bara säga att "gravid 1-2" inte behöver vara för svagt. Alla har inte samma utveckling av hcg och du var ju på 4+1 när du tog testet. Mitt test slog om till "2-3" på 4+3 tror jag.

Vill inte heller hålla på att ge dig massa jobbiga förhoppningar om det skulle visa sig vara kört. Så jag kanske bara ska säga så här: Kram!!!

• finee

MamaSniff - ja, ovissheten är jobbig. Vad fin du är som delar med dig hur det var för dig gällande CB-testet, samtidigt som du inte vill ge för mycket förväntningar <3 Någonstans så har jag ju hur som helst lite hopp kvar. Småblödet ytterst lite fortfarande, räcker med trosskydd, och så har jag lite mensvärk till och från. Tar ju fortfarande lutinus, så tänker att det kanske är därför som blödningen inte riktigt kommer igång. Sista dagen för lutinus imorgon. Har även bestämt mig för att ta ett till test imorgon bitti, inte CB utan ett med teststreck av samma märke som jag tog i förrgår och igår. Då kommer jag kunna se om hcg ökat eller minskat och därmed få klara besked.

• hoppas 2014
    finee skrev 2016-06-03 08:28:46 följande:

Liten uppdatering:

Jag började småblöda på bim i onsdags, gjorde dock ett positivt test på kvällen efter att inte ha kissat på fem timmar. Blev naturligtvis jätteglad. Morgonen efter tig jag ett till test, det var eventuellt liiiiite lite starkare. CB visade Geavid 1-2, vilket ju är för svagt för att vara på äggplock+15. Igår fortsatte jag blöda och det tillkom mensvärk. Har inte gjort några fler tester. Har med största sannolikhet fått ett tidigt missfall. Känns jättetungt. Men det hade väl varit för bra för att vara sant att klara det på första försöket...

Hoppas2014 - wow, grattis till10 ägg! Vilken skörd Hoppas att många blir befruktade och att du även får några till frysen.

Tack! 5 befruktades så de långtidsodling o insättning av 2st på tisdag. Hoppas de klara sig!

Håller tummarna för dig.. hoppas verkligen inte att ddt är missfall.
  • MamaSniff

Finee, låter som en bra plan att ta ett till test imorgon. Vi fick ett tidigt missfall på första insättningen. Plussade men sedan blev testerna svagare. Fick (stor) blödning två dagar efter TD. Tungt, men samtidigt var nog ovissheten innan blödningen värst. När den väl kom och testet blev negativt var det som att vi kunde fokusera om och gå vidare. Sedan tog det sig ju på första FET.

• MamaSniff

Grattis hoppas14! Kul med långtidsodling. Hoppas ni får se bild eller film på tisdag!

• väntar2015

Hoppas 2014 - grattis till alla ägg! Hoppas det blir många fina befruktade :)

Finee - vad jobbigt med plus på stickan + blödning! Usch, kommer så väl ihåg alla känslor... skickar en kram jag med och hoppas för er!

Själv har jag nu 5 dagar kvar till bf. Huvudvärk och illamående kom tillbaka i onsdags men ska till bm idag och hoppas att blodtrycket fortfarande ligger bra. Tror att värmen är en stor bov i det hela, men nu får bebis mer än gärna komma ut! :) känns som att jag inte gör annat än klagar just nu, haha... imorgon är förresten vårat första bf datum vi fick av både klinik och bm innan det på Rul blev ändrat till 8e. Vi får se... :)

Kram till er alla i värmen!

• irrbloss_83

Finee: CB mäter ju från när graviditeten startade, inte från äggplock eller ET. Så 1-2 veckor är väl precis som det borde?
    Grattis till plusset oavsett, nu vet du ju att de kan fästa! Hoppas den stannar :)

• finee
    MamaSniff skrev 2016-06-03 13:29:47 följande:

Finee, låter som en bra plan att ta ett till test imorgon. Vi fick ett tidigt missfall på första insättningen. Plussade men sedan blev testerna svagare. Fick (stor) blödning två dagar efter TD. Tungt, men samtidigt var nog ovissheten innan blödningen värst. När den väl kom och testet blev negativt var det som att vi kunde fokusera om och gå vidare. Sedan tog det sig ju på första FET.

Beklagar att du också fått missfall Jag känner precis som du beskriver - att ska det vara missfall kan en ordentlig blödning lika gärna sätta igång så att jag kan gå vidare och fokusera på nästa insättning. Det hör ingenmanslandet är jobbigt. Kommer du ihåg ungefär hur lång tid det tog att få igång ÄL efter ditt missfall?
    väntar2015 skrev 2016-06-03 13:35:08 följande:

Hoppas 2014 - grattis till alla ägg! Hoppas det blir många fina befruktade :)

Finee - vad jobbigt med plus på stickan + blödning! Usch, kommer så väl ihåg alla känslor... skickar en kram jag med och hoppas för er!

Själv har jag nu 5 dagar kvar till bf. Huvudvärk och illamående kom tillbaka i onsdags men ska till bm idag och hoppas att blodtrycket fortfarande ligger bra. Tror att värmen är en stor bov i det hela, men nu får bebis mer än gärna komma ut! :) känns som att jag inte gör annat än klagar just nu, haha... imorgon är förresten vårat första bf datum vi fick av både klinik och bm innan det på Rul blev ändrat till 8e. Vi får se... :)

Kram till er alla i värmen!

Ja, jättejobbigt

Kul att det börjar närma sig bf, vad spännande! Kram på dig också
    irrbloss_83 skrev 2016-06-03 14:12:34 följande:

Finee: CB mäter ju från när graviditeten startade, inte från äggplock eller ET. Så 1-2 veckor är väl precis som det borde?

Grattis till plusset oavsett, nu vet du ju att de kan fästa! Hoppas den stannar :)

Jo, iofs 1-2 kanske är ok i vecka 4+1? Försöker tänka lite så jag också att nu vet jag ju att det kan fästa. Imorgon blir det ett test i alla fall!

Ha en skön fredag alla!
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015