• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • MamaSniff

Grattis väntar! Vad fantastiskt att ha henne på utsidan. Hoppas allt gick bra trots snabbt förlopp och att ni får möjlighet att njuta trots allt det nya.

Vill också bara säga att ifall allt inte känns så underbart så är det helt normalt. Mina första veckor med vår kille var kaotiska och inte alls mysiga. Lätt att man känner press att allt ska vara perfekt. Kom ihåg att allt du känner är helt ok.

• väntar2015

Tack för alla grattis! <3

Jag började få lite värkar natten till sön och blödde lite, ringde in på morgon och dem tyckte jag skulle avvakta. Vid 10 ringer jag in igen då jag börjar få synpåverkan och eftersom jag haft högt bltr tyckte dem vi skulle komma in för koll. Som tur va packa vi med alla grejer! Värkarna drog igång rejält och utan värkvila, vid undersökningen kl 13 var jag öppen 1 cm. Kl 16.50 går vattnet och 17.40 är hon ute!

Fick tyvärr ganska mkt bristningar, jobbigt så här efteråt då jag inte får bära mer än bebis och det gör riktigt ont :(

Det är jätteskönt att vara hemma i sitt även om man till o från är toknervös o orolig, därför är det skönt när du säger som du gör mamasniff! Det behöver man nog bli påmind om, att allt faktiskt inte kan eller behöver va perfekt från början.

Både förlossningen och BB i Falun var fantastiska, helt underbara!

Hoppas för dig i helgen Sookie!

• Sookie85

Vad fort det gick! Hoppas du läker fort och får må bra :)

Ingen bebis än men vi hoppas att den kommer i helgen :)

Stor kram och bra jobbat!

• canada

Grattis till ert lilla underverk <3

väntar2015 skrev 2016-06-09 13:39:27 följande:

Hej!

I söndags den 5!6 bestämde sig våran lilla att komma ut! Med en faslig fart för att vara första barnet. Våran söta tjej var 3340g och 50 lång när hon kom :) vi fick stanna på bb i 2 dygn och det tredje på patienthotellet, så vi kom hem till vårat i går. Kan inte fatta att hon är här!

Hoppas det är din tur snart Sookie!

Kram

• finee
    väntar2015 skrev 2016-06-09 13:39:27 följande:

Hej!

I söndags den 5!6 bestämde sig våran lilla att komma ut! Med en faslig fart för att vara första barnet. Våran söta tjej var 3340g och 50 lång när hon kom :) vi fick stanna på bb i 2 dygn och det tredje på patienthotellet, så vi kom hem till vårat i går. Kan inte fatta att hon är här!

Hoppas det är din tur snart Sookie!

Kram

Vad häftigt! Stort grattis!!
  • finee

Tänkte ställa en fråga här till alla Falu-IVF:are

Min ÄL verkar precis ha kommit igång efter missfallet/kemiska graviditeten. Fick positivt på ÄL-test imorse. Min cykel har alltid varit regelbunden 28-29 dagar. Om den fortsätter att vara det så betyder det att jag kommer att få utslag för ÄL i augusti antingen på en söndag eller måndag, vilket betyder att FET behöver göras på en lördag eller söndag. Nu till min fråga: vet ni om kliniken är öppen då? På lördagar tror jag den är öppen (har jag för mig att jag läst), men hur ser det ut på söndagar? Blir så orolig att det inte blir någon insättning bara för att ÄL har bestämt sig för att komma precis feltajmat..

Kram på er!

• irrbloss_83

Söndagar har de stängt, sa de till mig när vi gjorde vårt FET. Så det är bara att hålla alla tummar du kan hitta för att du inte får "glad gubbe" på en måndag...

• Sookie85

Bf +12 idag och inga känningar.... Imorgon har jag tid i Falun för ultraljud och får då veta när jag blir igångsatt, hoppas jag blir det imorgon :)

Måt ni bra alla andra?

• Marre22
    finee skrev 2016-06-19 12:08:47 följande:

Tänkte ställa en fråga här till alla Falu-IVF:are

Min ÄL verkar precis ha kommit igång efter missfallet/kemiska graviditeten. Fick positivt på ÄL-test imorse. Min cykel har alltid varit regelbunden 28-29 dagar. Om den fortsätter att vara det så betyder det att jag kommer att få utslag för ÄL i augusti antingen på en söndag eller måndag, vilket betyder att FET behöver göras på en lördag eller söndag. Nu till min fråga: vet ni om kliniken är öppen då? På lördagar tror jag den är öppen (har jag för mig att jag läst), men hur ser det ut på söndagar? Blir så orolig att det inte blir någon insättning bara för att ÄL har bestämt sig för att komma precis feltajmat..

Kram på er!

Jag fick höra när jag ringde in mitt negativa resultat att om den glada gubben kommer på en måndag - då "kan vi tyvärr inte hjälpa till".

Likaså påpekade hon att det kunde vara fullt och då får man vänta en omgång.

Smärtsam påminnelse...
  • finee
    irrbloss_83 skrev 2016-06-19 13:43:20 följande:

Söndagar har de stängt, sa de till mig när vi gjorde vårt FET. Så det är bara att hålla alla tummar du kan hitta för att du inte får "glad gubbe" på en måndag...

Marre22 skrev 2016-06-19 16:50:30 följande:

Jag fick höra när jag ringde in mitt negativa resultat att om den glada gubben kommer på en måndag - då "kan vi tyvärr inte hjälpa till".

Likaså påpekade hon att det kunde vara fullt och då får man vänta en omgång.

Smärtsam påminnelse...

Ajdå, vad synd! Åh, vad jobbigt, nu har jag det att oroa mig över också Tack iaf för svar!
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015