• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-06-03 14:29:47 följande:
    Beklagar att du också fått missfall smile4.gif Jag känner precis som du beskriver - att ska det vara missfall kan en ordentlig blödning lika gärna sätta igång så att jag kan gå vidare och fokusera på nästa insättning. Det hör ingenmanslandet är jobbigt. Kommer du ihåg ungefär hur lång tid det tog att få igång ÄL efter ditt missfall?

Ja, jättejobbigt smile4.gif

Kul att det börjar närma sig bf, vad spännande! Kram på dig också smile1.gif

Jo, iofs 1-2 kanske är ok i vecka 4+1? Försöker tänka lite så jag också att nu vet jag ju att det kan fästa. Imorgon blir det ett test i alla fall!

Ha en skön fredag alla!
    Och en sak till, i den andra tråden jag är med i "höstbebisar efter IVF 2016", där hade säkert 80% av oss blödningar i första trimestern. Det var möjligen en som fick missfall, men det var otroligt många fler som blödde. 

Jag testade med digitalt i 5+6 tror jag, och då fick jag 3+ Och det är nästan två veckor bort från 4+1. 

Jag vill inte tvinga på dig hopp som du kanske inte vill ha, för jag vet hur jobbigt det är att gå och hoppas. Men samtidigt är det inte kört.... Håll ut lite till så får du snart veta hur det ligger till.  Kram!
  • Sookie85

Finee: håller tummarna att det visar plus imorgon, hade du några i frysen?

Var till bm idag och alla värden var bra, hon kunde inte känns bebisens huvud så hon gjorde ett snabbt ultraljud och huvudet låg låååååångt ner :) så den är på G :)

Sjukt varmt idag! Sitter här med ett kallt fotbad.

Trevlig helg på er!

• MamaSniff

Finee, mina egna ägglossningar strular så mycket och uteblir ofta så jag åt pergotime och tog ovitrelle även i FET-cykeln. Men kliniken ville att vi skulle invänta en mens som inte var missfall för ge en fin livmoderhinna, så vi fick vänta en och en halv månad innan vi gjorde FET.

• finee
    Sookie85 skrev 2016-06-03 15:42:06 följande:

Finee: håller tummarna att det visar plus imorgon, hade du några i frysen?

Var till bm idag och alla värden var bra, hon kunde inte känns bebisens huvud så hon gjorde ett snabbt ultraljud och huvudet låg låååååångt ner :) så den är på G :)

Sjukt varmt idag! Sitter här med ett kallt fotbad.

Trevlig helg på er!

Ja, tack och lov har vi tre blastisar i frysen

Haha, din bebbe är snart påväg ut
    MamaSniff skrev 2016-06-03 18:23:09 följande:

Finee, mina egna ägglossningar strular så mycket och uteblir ofta så jag åt pergotime och tog ovitrelle även i FET-cykeln. Men kliniken ville att vi skulle invänta en mens som inte var missfall för ge en fin livmoderhinna, så vi fick vänta en och en halv månad innan vi gjorde FET.

Aha, ok. Bra att veta det där om livmoderslemhinnan efter missfall. Då kommer jag inte kunna göra någon FET innan sommarstängningen.
  • väntar2015

Sookie - vad spännande och vad skönt! Tänk innan helgen är slut kanske bebis är här!

Trevlig helg!

• finee

Tyvärr blev det i och med morgonens test bekräftat att jag har ett missfall. Så ledsamt, bara gråter. Hcg skulle ju ha dubblerats från i torsdags vid det här laget, och det ser man ju att det inte gjort. Har inte kommit igång med någon ordentlig blödning än, vill gärna det så att jag får detta överstökat nu. Testerna på bilden:

Översta: från imorse (lördag)

Mitten: torsdags morse

Nederst: onsdag kväll

• Sookie85

Finee, jag tycker det översta är starkare! Sådär såg mina test ut också så kasta inte in handduken än. Jag tror inte du fått missfall.

Kan du kontakta Falun eller din vc för ett blodprov?

Stor kram!

• finee
    Sookie85 skrev 2016-06-04 11:48:38 följande:

Finee, jag tycker det översta är starkare! Sådär såg mina test ut också så kasta inte in handduken än. Jag tror inte du fått missfall.

Kan du kontakta Falun eller din vc för ett blodprov?

Stor kram!

Jaha, tycker du det översta ser starkare ut? Tänker att det inte är någon riktig stegring, testet borde ju vara riktigt starkt såhär 17 dagar efter äggplock

Ska ringa till Falun så fort de öppnar, det blir på tisdag först (är ju stängt pga nationaldagen på måndag). Kan de ta blodprov?
  • finee

Det vore ju i så fall jättebra med blodprov. Tack för tipset

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015