finee skrev 2016-08-04 13:57:46 följande:
Hej alla Falu-IVF:are
Hur går för er med magar eller bebisar?
Själv tror jag att mensen kommer i helgen, och att det blir FET i den cykeln. Har en fråga till er i tråden som fått prednisolon och trombyl (vet att iaf irrbloss, Sokie och hoppas2014 har fått det, väl?). Vilken cykeldag började ni ta det? Och hur länge tar ni det? Var det svårt att få det utskrivet?
Kram!
Hejsan, vad kul att höra av dig, och vad roligt med FET! Tjoho!
Jag fick Prednisolon och Trombyl av Staffan i samband med insättningen. Började samma dag. Även i mitt fall var det Staffan som föreslog det (well, han mer bestämde än föreslog men....) så det var inte ett dugg svårt. Jag tog båda till TD och sen kunde jag sluta med Trombylen och trappa ut Prednisolonet under några dagar.
Här går det bra, men det börjar kännas på riktigt nu att jag delar min kropp med nån. Lillkillen är snäll och morgontrött, vilket jag hoppas håller i sig även efter han är född. Jag börjar få halsbränna och det broar bli jobbigt att stå och gå långa stunder, men annars har jag inte mycket att gnälla på förutom att jobbet har börjat igen och i mitt huvud är jag redan mammaledig :D