• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • hoppas 2014

Hej.. nu är det ett tag sen ja skrev..

Jag är i v21 nu. Rul förra v så var allt bra. Vi har tidigare gått igenom ma o 1.5 av ivf försök så vi har varit nervösa länge o bla undvikit sex... men igår så gjorde vi ett försök (anv glidmedel) o jag fick kraftiga smärtor efter (inte sammandragningar) i slida o uppmot magen. Som knivar... varit uppe halva natten o haft så ont att jag gråtit. På morgonen gjorde jag nr 2 o då släppte smärtan för några tim.. men nu tillbaka om än inte så mycket då jag gråter.

Nån som känner igen sig? Ställer frågan här i väntan på att barnmorska ska ringa upp

• irrbloss_83
    hoppas 2014 skrev 2016-10-12 13:25:06 följande:
    Jag är i v21 nu. Rul förra v så var allt bra. Vi har tidigare gått igenom ma o 1.5 av ivf försök så vi har varit nervösa länge o bla undvikit sex... men igår så gjorde vi ett försök (anv glidmedel) o jag fick kraftiga smärtor efter (inte sammandragningar) i slida o uppmot magen. Som knivar... varit uppe halva natten o haft så ont att jag gråtit. På morgonen gjorde jag nr 2 o då släppte smärtan för några tim.. men nu tillbaka om än inte så mycket då jag gråter.

Nån som känner igen sig? Ställer frågan här i väntan på att barnmorska ska ringa upp
    Har inte så mycket matnyttigt att komma med, vill mest bara uttrycka mina sympatier. Det är hemskt att få ont under graviditet när man varit igenom så mycket som vi har. 

Håller tummarna för att allt är bara finfint med bebis. Kram!
  • väntar2015
    hoppas 2014 skrev 2016-10-12 13:25:06 följande:

Förstår din oro! Dessutom mär man oxä har den bakgrunden som många av oss delar här!:/ hur har det gått för dig? <3
  • irrbloss_83

Hej tjejer! Hur har ni det allihop?

Jag går här och väntar på en förlossning som inte visar några tecken på att bli av inom en snar framtid. Är i och för sig bara i 38+6 idag också så det är ju lite tid kvar...

Lilla ligisten i magen har bestämt sig för att ligga rygg mot rygg med mig, han vänder sig tillbaks till högervänt ibland och då sägs han vara fixerad, men eftersom han bara timmar senare snurrar runt igen så är jag skeptisk till den där fixationen...

• finee
    irrbloss_83 skrev 2016-11-02 09:06:39 följande:

Hej tjejer! Hur har ni det allihop?

Jag går här och väntar på en förlossning som inte visar några tecken på att bli av inom en snar framtid. Är i och för sig bara i 38+6 idag också så det är ju lite tid kvar...

Lilla ligisten i magen har bestämt sig för att ligga rygg mot rygg med mig, han vänder sig tillbaks till högervänt ibland och då sägs han vara fixerad, men eftersom han bara timmar senare snurrar runt igen så är jag skeptisk till den där fixationen...

Hut går det för dig?? Du borde ha fött nu ju!!? Har inte varit in i tråden på ett tag. Men berätta GÄRNA hur det har gått

Själv ska jag göra äggplock på onsdag, tar ovitrellen om en och en halv timme. IVF 2, fjärde insättningen. Hoppas på bra resultat, men känner mig nervös inför allt. Har svårt att hålla hoppet uppe.
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-11-07 18:30:27 följande:
    Hut går det för dig?? Du borde ha fött nu ju!!? Har inte varit in i tråden på ett tag. Men berätta GÄRNA hur det har gått smile1.gif

Själv ska jag göra äggplock på onsdag, tar ovitrellen om en och en halv timme. IVF 2, fjärde insättningen. Hoppas på bra resultat, men känner mig nervös inför allt. Har svårt att hålla hoppet uppe.
    Ja, det kan man verkligen tycka, men jag är inte ens på BF än, men 39+4 idag så det närmar sig. Det har nog på det stora hela gått bra, har börjat få lite högt blodtryck nu på slutet så de håller lite extra koll på mig, men annars är det lugnt. Vill mest att han ska komma uuuuuuut!

Ja, jag förstår det... Men förr eller senare så går det, jag håller tummarna för många fina ägg och gärna flera guldägg :)  Berätta gärna hur det går sen när du ruvar och sådär :)
  • finee
    irrbloss_83 skrev 2016-11-07 19:42:06 följande:

Ja, det kan man verkligen tycka, men jag är inte ens på BF än, men 39+4 idag så det närmar sig. Det har nog på det stora hela gått bra, har börjat få lite högt blodtryck nu på slutet så de håller lite extra koll på mig, men annars är det lugnt. Vill mest att han ska komma uuuuuuut!

Ja, jag förstår det... Men förr eller senare så går det, jag håller tummarna för många fina ägg och gärna flera guldägg :)  Berätta gärna hur det går sen när du ruvar och sådär :)

Haha, trodde du var över BF Men nu är det verkligen på sluttampen i din graviditet, any minute now! Förstår att du vill att han kommer ut

Yes, jag uppdaterar här under ruvningens gång. Gör gärna desamma, vill veta hur det går för dig med förlossningen och allt
  • MamaSniff

Åh, vad spännande att höra i från er båda. En förlossning och en ruvning i nära framtid. Lycka till båda två! Och uppdatera oss!

Här rullar livet på, lillan är två månader, äldsta kämpar med att behöva dela uppmärksamheten och jag börjar känna mig på banan igen. Spädbarnstiden är inte min favorit direkt (även om den var enklare gång nummer två) så det är skönt att vi börjar få lite mer rutiner.

• irrbloss_83
    finee skrev 2016-11-07 19:48:45 följande:
    Haha, trodde du var över BF smile1.gif Men nu är det verkligen på sluttampen i din graviditet, any minute now! Förstår att du vill att han kommer ut smile1.gif
    Yes, jag uppdaterar här under ruvningens gång. Gör gärna desamma, vill veta hur det går för dig med förlossningen och allt smile1.gif
    Ja, jag längtar så jag håller på att bli knäpp! Japp, lovar att uppdatera när jag har nåt att uppdatera om :) 
    MamaSniff skrev 2016-11-07 20:50:07 följande:
    Åh, vad spännande att höra i från er båda. En förlossning och en ruvning i nära framtid. Lycka till båda två! Och uppdatera oss!

Här rullar livet på, lillan är två månader, äldsta kämpar med att behöva dela uppmärksamheten och jag börjar känna mig på banan igen. Spädbarnstiden är inte min favorit direkt (även om den var enklare gång nummer två) så det är skönt att vi börjar få lite mer rutiner.
    Hur gammalt är ditt äldre barn? Tänk att hon är två månader redan, tycker inte det var SÅ länge sen som det var förlossningar på gång i den här tråden, men det var nog det ändå... :)
    Kul att allt går bra och att ni börjar hitta lunken liksom.

• MamaSniff

[quote=77116396][quote-nick]irrbloss_83 skrev 2016-11-08 14:23:21 följande:[/quote-nick]Hur gammalt är ditt äldre barn? Tänk att hon är två månader redan, tycker inte det var SÅ länge sen som det var förlossningar på gång i den här tråden, men det var nog det ändå... :)

Kul att allt går bra och att ni börjar hitta lunken liksom.[/ quote]

Äldsta är 4 år. Egentligen ville vi ha tätare mellan barnen, men det ville ju sig inte riktigt. Nu i efterhand tycker jag att ålderskillnaden hittills är ganska perfekt. En fyraåring klarar mycket själv och går ju att resonera med. Det är också skönt att bara byta blöjor på ett barn. ????

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015