• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • misslina
    SamsonS skrev 2015-08-27 22:39:29 följande:

I tisdags kom min mens,så vi hoppas på september istället :) men var ju bara 1a halvhjärtade försöket nu i augusti och hade inte så höga förväntningar :) så september blir nog lite mer "på riktigt" :)

Vad tråkigt.... Min mens kom i måndags...

Då får vi peppa varandra till nösta äl!!
  • Jessica4

Min mens har inte kommit än, den ska komma på onsdag, men det känns verkligen som att den är på väg nu Rynkar på näsan hoppas verkligen inte! 
    Jag försöker vara hoppfull för de här symtomen som jag har brukar jag bara ha vid äl och första dagen vid mens, men har haft lite molvärk hela veckan och igår fick jag ömma bröst.
    Åh jag vet inte vad jag ska tro!!

• MakeitHappen

Hej! en liten snabb fråga... Hoppas någon är inne och kan hjälpa mig svara...

Hur hade ni gjort om ni hade haft ägglossning typ tisdag,onsdag, torsdag någongång (glad gubbe i tisdags) och försöker bli gravida...... det är afterwork ikväll med jobbet.... är det dumt att riskera något att dricka alkohol?

Hur hade ni gjort?

• Lova123
    MakeitHappen skrev 2015-08-28 14:57:52 följande:

Hej! en liten snabb fråga... Hoppas någon är inne och kan hjälpa mig svara...

Hur hade ni gjort om ni hade haft ägglossning typ tisdag,onsdag, torsdag någongång (glad gubbe i tisdags) och försöker bli gravida...... det är afterwork ikväll med jobbet.... är det dumt att riskera något att dricka alkohol?

Hur hade ni gjort?

Jag hade druckit, men med måtta. Antingen ett glas vin eller bara ett par cider. 

Det heter ju att man ska dra ner på alkoholen, inte att man behöver sluta helt. 

• MakeitHappen
    Lova123 skrev 2015-08-28 15:40:11 följande:

Jag hade druckit, men med måtta. Antingen ett glas vin eller bara ett par cider. 

Det heter ju att man ska dra ner på alkoholen, inte att man behöver sluta helt. 

Okej nej det är la sant..
    Tänkte så med att endast nån cider är la lugnt.... men tror det blir att jag kör istället o låter en annan dricka om hon hellre vill det.. tack ändå för snabbt svar :D

• Jessica4

Den här veckan har gått så segt! Trodde dagarna fram till äl va sega men dagarna till bim är ju ännu värre!! Det hjälper inte att sonen är hemma och är sjuk. Det enda vi gör är att titta på Nalle Puh hela dagarna.. Jag kan filmen utantill och jag märker hur jag går runt och nynnar på låtarna från filmen haha Glad
    Bara 4 dagar kvar till bim! Hoppas att dagarna går lite snabbare nu under helgen!

• jonken
    Jessica4 skrev 2015-08-29 08:20:32 följande:

Den här veckan har gått så segt! Trodde dagarna fram till äl va sega men dagarna till bim är ju ännu värre!! Det hjälper inte att sonen är hemma och är sjuk. Det enda vi gör är att titta på Nalle Puh hela dagarna.. Jag kan filmen utantill och jag märker hur jag går runt och nynnar på låtarna från filmen haha Glad
    Bara 4 dagar kvar till bim! Hoppas att dagarna går lite snabbare nu under helgen!

En vecka till bim här (första försöket). Ja man kan bli galen av väntan även utan nalle puh ;) jag hoppas jag är lite extra otålig för att det är första försöket, så det inte kommer vara såhär varje månad..
  • Jessica4
    jonken skrev 2015-08-29 09:43:37 följande:
    En vecka till bim här (första försöket). Ja man kan bli galen av väntan även utan nalle puh ;) jag hoppas jag är lite extra otålig för att det är första försöket, så det inte kommer vara såhär varje månad..
    Jag är också på första försöket och nej, jag hoppas inte att det är såhär varje månad heller Glad det är spännande och långtråkigt på samma gång att planera och försöka få barn och även om jag längtar till på onsdag (bim) så är jag så jäkla nervös!! 
  • Espresso

För mig har väntan på Bim aldrig blivit lättare, eller snabbare. Det är lika segt varje månad. Dessa två outhärdliga långa veckor när man hoppas så!

Nu går jag och väntar på äl, blir nog mellan 4- 11 september skulle jag tro. Jag håller iaf tummarna och snippan för er att ni är med barn! :)

• SamsonS

Ja just nu väntar jag på ÄL och det går sååå långsamt! Har lång cykel så beräknat att ha min ÄL runt 16/9, skitsegt!!!!

Börjar jobba efter semestern imorgon så hoppas det går lite fortare nu när man har lite att göra. Jobbar dock på förlossning/BB så man lär ju inte bli mindre sugen direkt ;)

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16