• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • carolinajohansson93
    jonken skrev 2015-09-02 19:54:22 följande:

Någon som vet om cb tester blir gamla? Jag har ett som är kanske tre år gammalt, är det fortf pålitligt?

Det ska stå bäst före datum :) det gör det på förpackningen jag har hemma
  • jonken

Ah bäst före var visst för ett år sedan :P testade ändå, och det kom kontrollstreck iaf, så då tänker jag att det borde funkat? Tyvärr inget plus :/

• jonken

Så nu inväntar vi mensen och satsar på plus i början av oktober istället!

• Jessica4

Tog ett test nu direkt på morgonen men det var svagare än testet igår. Det va knappt två streck.. hur ska jag tolka det här? Igår va det inte ens morgonurinen jag testade på och då blev det två streck.

Ingen mens än iaf. Tror att jag väntar ett par dagar innan jag testar igen :(

• Sajocawa
    jonken skrev 2015-09-03 07:09:16 följande:

Ah bäst före var visst för ett år sedan :P testade ändå, och det kom kontrollstreck iaf, så då tänker jag att det borde funkat? Tyvärr inget plus :/

Fast det kan ju också vara så att teststrecket inte fungerar som det ska, och därför inte reagerar alls. Det ligger ju ett ämne där som reagerar på hcg:et och därför blir ett streck, men är testet alldeles för gammal tkanske det inte blir någon reaktion.. :) Tappa inte hoppet! 
  • Moneal
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-02 06:18:33 följande:

Hur är det möjligt så fort?! :D tog ut spiralen 22 augusti!

Jag är gravid!! Kan inte förstå!!

stort stort grattis!! hoppas det går lika fort för oss :)
  • Moneal
    Jessica4 skrev 2015-09-03 08:14:04 följande:

Tog ett test nu direkt på morgonen men det var svagare än testet igår. Det va knappt två streck.. hur ska jag tolka det här? Igår va det inte ens morgonurinen jag testade på och då blev det två streck.

Ingen mens än iaf. Tror att jag väntar ett par dagar innan jag testar igen :(

om jag har förstått rätt kan det vissa gånger vara lägre nivå med hcg på morgonen då det kan vara så utspett om man inte kissat på länge, därför får vissa ibland högre utslag mitt på dagen efter att ha hållit sig ett par timmar än på morgon urinen.

testa om 2 dagar eller så igen då hcg dubblar sig ca var 3:e dag har jag för mig! :)
  • Moneal
    jonken skrev 2015-09-03 07:09:16 följande:

jag skulle rekomenderar dig att ta ett till nytt test innan du ger upp helt :)
  • carolinajohansson93
    Moneal skrev 2015-09-03 10:34:17 följande:

stort stort grattis!! hoppas det går lika fort för oss :)

Tack! Håller alla tummar som finns för er!

På tisdag ska vi till mödravårdcentralen o skriva in oss o få lite information :) så spännande!
  • Moneal
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-03 10:48:12 följande:

Tack! Håller alla tummar som finns för er!

På tisdag ska vi till mödravårdcentralen o skriva in oss o få lite information :) så spännande!

spännande! första barnet? :)
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16