• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Svelin

Ja det kan man väl säga att de är. De lila visar ju först när östrogenet ökar (blinkande gubbe) och när lh ökar (fast gubbe). Det rosa visar ju bara lh, men de gör ju egentligen samma sak. Så det är väl en smaksak. De lila är ju dessutom dyrare. :)

• FlikkanM

Imorgon bitti väntar op, sen är detta snart över, ser ljuset i tunneln och snart kan man börja försöka igen :)

• stellanocte

Det blir ett sjätte försök för oss. Förstår inte vad vi gör för fel. Det känns så tungt just nu.

• Beebii
    stellanocte skrev 2016-10-01 08:24:43 följande:

Det blir ett sjätte försök för oss. Förstår inte vad vi gör för fel. Det känns så tungt just nu.

Förstår dig...blev inget för oss den här månaden heller och jag som verkligen hoppades och trodde att det här blev helrätt...vi har försökt till och från ett år nu. Å detta ska förhoppningsvis bli barn nr 3 så det blir visst aldrig enklare. Man tappar sugen och orken och vill inget annat än att bli gravid. Att ha sex blir en uppgift och det är sjukt svårt att bibehålla lusten för det. ...blä blä blä....
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-10-01 08:24:43 följande:

Samma här, plussade ju förra cykeln men hann bara vara glad i några dagar sen började jag blöda! Nu har jag snart ägglossning igen så på't igen...Kunde aldrig tro att det skulle ta så här lång tid!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-10-03 20:23:54 följande:

Tappa inte hoppet tjejer. det kommer säkert snart. Jag hoppas så för er skull

Nu är det dags för ägglossning igen, hoppas på denna månad!
  • Jerreblomstra

Jag förstår vad ni menar med att hoppas och hoppas! Detta är vårt 9:e försök nu och mellan äl och bim har jag haft så ont i brösten, och sen igår har jag haft jätteont i svanken. Varit skengravid 2 gånger förut varav ena va extrem(tog test då men såklart negativt). Beräknad BIM är nu på torsdag. Börjar bli jobbigt nu :/

• Tussilago6
    Jerreblomstra skrev 2016-10-03 23:34:25 följande:

Jag förstår vad ni menar med att hoppas och hoppas! Detta är vårt 9:e försök nu och mellan äl och bim har jag haft så ont i brösten, och sen igår har jag haft jätteont i svanken. Varit skengravid 2 gånger förut varav ena va extrem(tog test då men såklart negativt). Beräknad BIM är nu på torsdag. Börjar bli jobbigt nu :/

Jag var extremt skengravid på försök nr.2, var helt säker på att jag var gravid! Asjobbigt! Tiden mellan äl och bim är nästan outhärdlig, man kan bara tänka på symtom och graviditetstest. Jag är mitt uppe i äl nu och ska lyckligtvis åka utomlands en vecka imorgon så denna gång kanske väntan går bättre!
  • Jerreblomstra
    Tussilago6 skrev 2016-10-04 05:52:47 följande:

Jag var extremt skengravid på försök nr.2, var helt säker på att jag var gravid! Asjobbigt! Tiden mellan äl och bim är nästan outhärdlig, man kan bara tänka på symtom och graviditetstest. Jag är mitt uppe i äl nu och ska lyckligtvis åka utomlands en vecka imorgon så denna gång kanske väntan går bättre!

Ja det är sjukt jobbigt :/ Att gå runt och bli lurad av sin egna kropp! Vad hade ni för symtom när ni blev gravida?
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?