• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-10-25 19:37:12 följande:

Ja absolut!!!!!!

Men min "mens" har slutat igen, mer som spottings. Får väl vänta lite till på den normala mensen att dra igång för första gången efter allt.

Min mens var inte heller som den brukar, den varade i tre dagar och sen slutade det. Två dagar senare fick jag mensvärk och började blöda igen, två dagar till. Men testade du dig så du vet att du inte är gravid?
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-10-26 05:46:47 följande:

Min mens var inte heller som den brukar, den varade i tre dagar och sen slutade det. Två dagar senare fick jag mensvärk och började blöda igen, två dagar till. Men testade du dig så du vet att du inte är gravid?

Japp tokblankt idag, men konstiga var att jag provade ett ÄL test i söndags eftersom mensen inte kom och man lixom inte vet hur kroppen ska funka efter skrapningen och allt och det var positivt. Tog både grav och ÄL test idag och båda negativa.

Inte kan man väl ha 2 ÄL utan mens emellan?

Hur lång tid ska det ta efter en skrapning att komma igång igen?

Första ÄL för ca 2,5 v sen men starkt positivt och känningar så den tror jag verkligen skedde men nu?
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-10-26 19:57:24 följande:

Japp tokblankt idag, men konstiga var att jag provade ett ÄL test i söndags eftersom mensen inte kom och man lixom inte vet hur kroppen ska funka efter skrapningen och allt och det var positivt. Tog både grav och ÄL test idag och båda negativa.

Inte kan man väl ha 2 ÄL utan mens emellan?

Hur lång tid ska det ta efter en skrapning att komma igång igen?

Första ÄL för ca 2,5 v sen men starkt positivt och känningar så den tror jag verkligen skedde men nu?

Ja du, jag vet inte, man kan ha äl två gånger, alt så kan kroppen försöka ha äl och sen prova igen om inget ägg släppte första gången. Men kroppen kan leva sitt eget liv ibland. Jag blir inte klok på min heller, mensen har nyss slutat och nu har jag typ lätt mensvärk igen, konstigt...
  • stellanocte

Det gick tyvärr inte vägen denna månad heller så nu sätter vi i gång med åttonde försöket. Det är svårt att inte bli ledsen numera när mensen kommer men vi försöker ändå att se framåt. Någon dag, på något sätt, kommer det förhoppningsvis att bli vår tur. 

Hur går det för er andra? 

• Beebii

Har inte skrivit här sen tråden började men efter ett års försök (6 månader intensivt) plussade vi äntligen med barn nr3. Är nu i v.8 och hoppas så att det blir bebis i juli! Lycka till alla ni som är kvar!

• Teresiat
    Beebii skrev 2016-11-23 21:29:34 följande:

Har inte skrivit här sen tråden började men efter ett års försök (6 månader intensivt) plussade vi äntligen med barn nr3. Är nu i v.8 och hoppas så att det blir bebis i juli! Lycka till alla ni som är kvar!

Grattis!!! Så underbart!

Snart kommer ännu fler plussa i tråden, heja er!
  • Beebii
    Teresiat skrev 2016-11-23 21:54:16 följande:

Grattis!!! Så underbart!

Snart kommer ännu fler plussa i tråden, heja er!

Det tror jag absolut! Plötsligt händer det!
  • Svelin

Hej. Vi har också plussat och ska ha en liten trea i juli. Det tog 7 månader denna gång. Lycka till ni andra som fortfarande kämpar. Jag vet hur besviken man blir varje gång mensen kommer.

• stellanocte
    Beebii skrev 2016-11-23 21:29:34 följande:

Svelin skrev 2016-11-24 06:54:48 följande:

Hej. Vi har också plussat och ska ha en liten trea i juli. Det tog 7 månader denna gång. Lycka till ni andra som fortfarande kämpar. Jag vet hur besviken man blir varje gång mensen kommer.

Grattis, vad roligt att höra

• Susi85

Jag plussade för snart två månader sen, är i v.11 nu. Var med här tidigare då vi försökt och försökt med nr 3. Sen i slutet av sommaren testade jag membrasin, som är bra för slemhinnorna. Vet inte om det var pga av det men en månad senare blev jag gravid . Lycka till alla!

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?