• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    Agge83 skrev 2016-04-06 22:45:10 följande:

Hej! Får man hoppa in här? Har Efter 7 månaders tjat äntligen fått med mig min kära sambo på noterna, har kört med avbrutet tills nu. Å blev gravid förra månaden men fick ett tidigt missfall. Denna månaden ör han på tjänsteresa över hela den fertil perioden.. Sååå det blir i maj, vilket kanske är lika bra då vi har tre barn redan som är födda i januari ;) det blir vårat 3:e barn var, men 1:a ihop. Så en stor familj blir det :) BIM 25/5

Längtar så jag går åt snart!

Självklart. Välkommen till oss. Spännande med en gemensam.
  • Tussilago6
    Agge83 skrev 2016-04-06 22:45:10 följande:

Hej! Får man hoppa in här? Har Efter 7 månaders tjat äntligen fått med mig min kära sambo på noterna, har kört med avbrutet tills nu. Å blev gravid förra månaden men fick ett tidigt missfall. Denna månaden ör han på tjänsteresa över hela den fertil perioden.. Sååå det blir i maj, vilket kanske är lika bra då vi har tre barn redan som är födda i januari ;) det blir vårat 3:e barn var, men 1:a ihop. Så en stor familj blir det :) BIM 25/5

Längtar så jag går åt snart!

Spännande! Vi planerar också vårt första gemensamma, känns såååå roligt! Det känns fint med ett barn som blir allas gemensamma syskon också, det binder liksom alla tillsammans på ett biologiskt plan med!
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-04-06 14:07:01 följande:
    Haha ja jag vet jag känner lika. Vill också ha i maj om jag får välja. Men bara jag blir gravid blir jag glad.

Ja gud det är en fantastisk känsla faktiskt. Hoppas man får möjlighet att göra ett tidigt ultraljud
    Åh, ett tidigt ultraljud skulle vi också vilja göra. Är det möjligt att få göra det om man betalar för det? Antar att det annars krävs speciella omständigheter för att få göra ett tidigt ultraljud?
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-04-07 08:24:23 följande:

Åh, ett tidigt ultraljud skulle vi också vilja göra. Är det möjligt att få göra det om man betalar för det? Antar att det annars krävs speciella omständigheter för att få göra ett tidigt ultraljud?

Finns vissa ställen man kan betala för att få det. Man får det inte utan orsak. Jag jobbar på ett ställe där vi jobbar tätt med gynläkare plus att vi har ultraljudapparat så jag gjorde ultraljud på jobbet när vi hade en ledig tid. Gjorde några stycken. Hade en gynläkare som tog mig under sina vingar lite och kollade av läget rätt ofta. Då vi gjorde v8, v10, v11 och sen kub v 13 och sen rutinen
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-04-07 08:24:23 följande:

Hos oss får man göra det på första läkarbesöket, runt v.10!
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-04-07 08:44:53 följande:
    Finns vissa ställen man kan betala för att få det. Man får det inte utan orsak. Jag jobbar på ett ställe där vi jobbar tätt med gynläkare plus att vi har ultraljudapparat så jag gjorde ultraljud på jobbet när vi hade en ledig tid. Gjorde några stycken. Hade en gynläkare som tog mig under sina vingar lite och kollade av läget rätt ofta. Då vi gjorde v8, v10, v11 och sen kub v 13 och sen rutinen
    Det måste ha varit underbart att få den möjligheten. I det länet vi bor i erbjuds man tyvärr inget KUB-test om man är under 35. Som jag förstod det (har inte kollat upp detta närmare) så är det inte heller möjligt att betala för ett KUB-test inom landstinget. Jag vet inte hur det ser ut privat men en vän till mig var tvungen att åka till närmaste stora län (cirka 15 mil) och betala runt 1500 för ett KUB-test. 
    Tussilago6 skrev 2016-04-07 09:12:26 följande:
    Hos oss får man göra det på första läkarbesöket, runt v.10!
    Låter ju fantastiskt  
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-04-07 11:29:57 följande:

Det måste ha varit underbart att få den möjligheten. I det länet vi bor i erbjuds man tyvärr inget KUB-test om man är under 35. Som jag förstod det (har inte kollat upp detta närmare) så är det inte heller möjligt att betala för ett KUB-test inom landstinget. Jag vet inte hur det ser ut privat men en vän till mig var tvungen att åka till närmaste stora län (cirka 15 mil) och betala runt 1500 för ett KUB-test. Låter ju fantastiskt  

Ja det var helt fantastiskt. Vi bodde i Sörmland på den tiden och där erbjuder dom som sagt inte utan vi åkte till Stockholm och betalade 1600. Däremot har jag fått för mig att man får göra det kostnadsfritt i andra län om ens eget inte erbjuder.
  • Agge83
    Tussilago6 skrev 2016-04-07 06:26:58 följande:

Spännande! Vi planerar också vårt första gemensamma, känns såååå roligt! Det känns fint med ett barn som blir allas gemensamma syskon också, det binder liksom alla tillsammans på ett biologiskt plan med!

Ja det känns spännande, :) vill gärna stt vi skall känns oss som en familj allihop. Samt att detta binder ihop mig och min sambo, varannan vecka är vi helt själva å då känns vi inte riktigt som en familj. :) hur gamla är era barn?
  • Bebissugen123

Hej!

Får man hoppa in här?
    Min fästman har äntligen gått med på att börja försöka i maj:)
    Vi har kört avbrutet i ett år nu sedan jag slutade med ppiller och mensen har varit som en klocka! Tills nu när jag är på bim+5 med neg gravtest:( hoppas inte att det skall bli oregelbundet nu när vi äntligen skall börja försöka..

• Tussilago6
    Agge83 skrev 2016-04-07 17:02:05 följande:

Ja det känns spännande, :) vill gärna stt vi skall känns oss som en familj allihop. Samt att detta binder ihop mig och min sambo, varannan vecka är vi helt själva å då känns vi inte riktigt som en familj. :) hur gamla är era barn?

Vi har också barnen varannan vecka förutom en av mina döttrar som är hos pappan varannan helg bara. Så vi är helt barnfria varannan helg. Våra barn är mellan 5-15, så ganska stora. Hur gamla är era?
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?