• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • marengen90

Får man hacka på här!? :)

Vi ska börja 1maj men vårt första försök på syskon till vår son som blir 2 år i maj. Ska bli så kul och är så förväntansfull att jag spricker snart! Men läskigt också. Hur "orkar" man två när ett barn kan köra slut på ens energi? ;P

• hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-04-16 08:50:43 följande:
    Haha, jag tänkte samma sak men sedan insåg jag att vi köpte någon form av storpack sist vi handlade kondomer. Kan bli kämpigt att göra sig av med cirka 100 stycken innan maj ;)

Hur mådde ni alla under era förra graviditeter? Sitter och funderar på vad man kan förvänta sig. Illamående? Trötthet?  
    Haha nej så många kan ni nog inte göra slut på även om ni försöker. ;)
    Vi hade bara 6 kvar så jag sa åt min man att förbruka dom väl. Efter ägglossningen spelar det ju inte så stor roll dock. Så det är nu dom behövs.

Oj det där är ju så olika som det kan bli. vissa blir illamående och kräks så mycket så man måste bli inlagd med dropp medan andra mår hur bra som helst.

Jag mådde toppen. Liiite illamående v.6 men sen försvann det. Så mådde inte illa alls egentligen. Kräktes några gånger på grund av att kräkreflexen blev känslig och jag kom för långt bak med tandborsten haha.
    Alla symtom försvann typ v.10 men innan det hade jag så fruktansvärt ont i tuttarna att jag inte ens kunde krama min man.
    kände lite i min högra höft under graviditeten men inget som på något sätt begränsade mig. Hade lite carpeltunnelsyndrom i v.33 men det försvann väldigt snabbt. Halsbränna var väl det enda som förföljde mig hela graviditeten men det var inte så farligt.

Så jag mådde helt enkelt som en prinsessa hela tiden. Gick 1 mil om dagen med hundarna fram till kvällen innan hon föddes. Var ute och gick kl 22 och kl 03 startade det.

Så ja det är ju helt olika.
  • hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-04-16 09:24:52 följande:
    Det är svårt det där. Jag var hemma 7 mån och sedan två fp-månader på sommaren och en fp-månad denna sommar. Jobbat 80 % hela tiden. Pappan var hemma lika länge och hon går nu på förskolan. För oss var det lagom länge eftersom jag behövde komma tillbaka till jobbet för att må bra (komplext...) och min man började nytt jobb. Trodde jag skulle vilja vara hemma hur länge som helst men bebistiden slet ut mig. Vid åtta månader blev det ju riktigt kul! Och då jobbade jag... I vilket fall. Nästa barn planerar vi att dela mer på tiden om arbetsgivarna tillåter, alltså att dela veckorna på hälften, eller att jag jobbar en dag i veckan rätt tidigt. Har ett mycket flexibelt jobb. Det hade kunnat vara räddningen när jag klättrade på väggarna förra gången. Eller också lyckas jag tajma med någon vän denna gång så att det blir roligare att vara ledig där i början. Det blir ju också helt annorlunda att ha två.
    Ja det är ju så. jag höll mig ändå rätt sysselsatt första året och hade många att umgås med men sen började ju alla jobba igen så då var det kört. Men ja det återstår ju att se. är ju perfekt om man kan dela det lite mer. det vill som sagt jag också göra. och jag kommer garanterat jobba timmar tidigt i alla fall. precis som du så måste jag jobba för att må bra. Det känns bättre att få längta lite.
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-16 09:51:04 följande:

Får man hacka på här!? :)

Vi ska börja 1maj men vårt första försök på syskon till vår son som blir 2 år i maj. Ska bli så kul och är så förväntansfull att jag spricker snart! Men läskigt också. Hur "orkar" man två när ett barn kan köra slut på ens energi? ;P

Ja men självklart. välkommmen. Jag har också en 2-åring. hon fyller i juni.
    Ja jag undrar också hur det blir med två. inte av en anledningen kanske men vår är så snäll och lugn och lätt så jag är rädd att nästa ska bli ett monster. Hon vi har nu sover hela nätter och har typ alltid gjort, blöjfri, inge trots och allmänt lätt i alla avseenden. Så jag hoppas verkligen att vi får en till sådan
  • marengen90
    hurtänktedunu skrev 2016-04-16 10:17:33 följande:

Ja men självklart. välkommmen. Jag har också en 2-åring. hon fyller i juni.

Ja jag undrar också hur det blir med två. inte av en anledningen kanske men vår är så snäll och lugn och lätt så jag är rädd att nästa ska bli ett monster. Hon vi har nu sover hela nätter och har typ alltid gjort, blöjfri, inge trots och allmänt lätt i alla avseenden. Så jag hoppas verkligen att vi får en till sådan

Vilken lätt unge, härligt att höra att dom också finns ;) Hoppas nästa barn blir sådan. Sonen har energi och har alltid något på gång och en vilja av stål (på gott och ont!). Idag måla han hela vår vita hallmöblel med sina kritor medans jag gjorde lunch. Som tur var gick det att ta bort!! Kul att hon är blöjfri redan. Sonen bryr sig inte alls och vill inte ens säga till när han behöver göra sina behov haha.

Hur lång tid tog det för alla här att bli gravid förra gången??

För oss tog det sig på första försöket förra gången. Hoppas på samma tur denna omgången.
  • marengen90
    stellanocte skrev 2016-04-16 08:50:43 följande:

Haha, jag tänkte samma sak men sedan insåg jag att vi köpte någon form av storpack sist vi handlade kondomer. Kan bli kämpigt att göra sig av med cirka 100 stycken innan maj ;)

Hur mådde ni alla under era förra graviditeter? Sitter och funderar på vad man kan förvänta sig. Illamående? Trötthet?  

Jag fick ömma bröst som första tecken och sen kom illamående runt v.6-7 och höll i sig till v.12. Kräktes aldrig men satt med en hink för säkerhetsskull vissa dagar. Sen blev jag istället vrålhungrig resten av graviditeten! Fick karpaltunnelsyndrom v.25 i båda händerna och lite foglossnigar och ischiassmärtor. Men tänker ändå att jag kom lindrigt undan haha.
  • Svelin

Första barnet tog sig på första försöket. Vi gjorde en tjuvstart och hon blev beräknad till 31 dec, men tittade ut i januari. Andra barnet tog 8 försök, men vet inte hur noga vi var och jag hade inte någon större koll på äl. Nu börjar mensen ebba ut så snart kör vi igång på första försöket på trean. :)

marengen90 skrev 2016-04-16 13:36:18 följande:

Vilken lätt unge, härligt att höra att dom också finns ;) Hoppas nästa barn blir sådan. Sonen har energi och har alltid något på gång och en vilja av stål (på gott och ont!). Idag måla han hela vår vita hallmöblel med sina kritor medans jag gjorde lunch. Som tur var gick det att ta bort!! Kul att hon är blöjfri redan. Sonen bryr sig inte alls och vill inte ens säga till när han behöver göra sina behov haha.

För oss tog det sig på första försöket förra gången. Hoppas på samma tur denna omgången.

• marengen90
    Svelin skrev 2016-04-16 14:30:11 följande:

Första barnet tog sig på första försöket. Vi gjorde en tjuvstart och hon blev beräknad till 31 dec, men tittade ut i januari. Andra barnet tog 8 försök, men vet inte hur noga vi var och jag hade inte någon större koll på äl. Nu börjar mensen ebba ut så snart kör vi igång på första försöket på trean. :)

Spännande att ni börjar så snart! Jag ska få mens i slutet på nästa veckan och efter den så kör vi igång. Så förhoppningsvis sista mensen på länge. Hur gamla är dina barnen? :)
  • Svelin

Den äldsta fyllde 9 i januari och den yngsta blir 7 i september. Så det blir till att börja om. Det ska bli spännande. Har en nära vän som plussade med sitt tredje i måndags och våra barn är jämngamla. Så det vore ju kul om det inte tog alltför långt tid att få till ett pluss. :)

Har ni några barn innan?

• hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-16 13:36:18 följande:

ja hon är väldigt lätt men nog kan hon hitta på bus hon med. Hon hällde babyolja över vår soffa här för några veckor sedan. billig bebis kan jag säga ;)

Ja men hon har ju suttit på pottan sedan 4 månaders ålder så det kom naturligt.

Det gick fort för oss också men jag känner nästan att jag inte vill att det ska ta sig på första nu. jag vill komma igång för att komma igång liksom men vill att det tar sig på 3 eller 4 gången ;)

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?