• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • marengen90
    hurtänktedunu skrev 2016-04-16 22:43:24 följande:

ja hon är väldigt lätt men nog kan hon hitta på bus hon med. Hon hällde babyolja över vår soffa här för några veckor sedan. billig bebis kan jag säga ;)

Ja men hon har ju suttit på pottan sedan 4 månaders ålder så det kom naturligt.

Det gick fort för oss också men jag känner nästan att jag inte vill att det ska ta sig på första nu. jag vill komma igång för att komma igång liksom men vill att det tar sig på 3 eller 4 gången ;)

Haha aj då! Ja dom kan allt ställa till det ibland hur söta och snälla dom än är :) Så tänker min man med. Han vill "göra barn" länge tid denna gången.

Känns konstigt och läskigt alltihop men ikväll kastade vi skyddet för den här gången, då jag ändå får mens om 4 dagar så blir det inget den här månaden. Så nu är vi igång!

Svelin: Kul med en vän som också väntar smått! Vi har en snart 2-åring så han kommer väl hinna bli 2,5-3år innan syskon kommer.
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-16 23:20:17 följande:
    Haha aj då! Ja dom kan allt ställa till det ibland hur söta och snälla dom än är :) Så tänker min man med. Han vill "göra barn" länge tid denna gången.

Känns konstigt och läskigt alltihop men ikväll kastade vi skyddet för den här gången, då jag ändå får mens om 4 dagar så blir det inget den här månaden. Så nu är vi igång!

Svelin: Kul med en vän som också väntar smått! Vi har en snart 2-åring så han kommer väl hinna bli 2,5-3år innan syskon kommer.

haha ja det kan dom då verkligen. Ja jag vill gärna hinna klart med min kurs egentligen. skriver min d-uppsats från april så skulle vara bra om bebis kommer under den hellre än under kursen. blir lättare så tänkte jag. egentligen är det ju helt klart bäst med en tidigast juni för då hinner jag få ut min masterexamen men äsch. det går ändå. bara man kan få en bebis så är jag glad ;)

så ja bebisen får gärna ta någon månad på sig så hinner man ju njuta lite av tillverkningen också. ;)

• Bebissugen123
    hurtänktedunu skrev 2016-04-12 19:35:36 följande:
    Ja det verkar så. vi gav inte ens en miljon för vårt hus. och ändå är det nära 3 stora städer. :D
    Det är ju jättebra. här var det jätte dåligt med garderober när vi flyttade in så vi har fått bygga till en massa. vi har gjort två jätte stora inbyggda garderober och så har vi en klädkammare. Så nu klarar vi oss snart tror jag. Haha
    Oj vad billigt!
    Haha förhoppningsvis kommer ni klara er på de då :D
  • Bebissugen123
    MissJL skrev 2016-04-13 22:10:19 följande:

Vi bor i ett litet hus på landet, 3 rok men tyvärr inte så välplanerat för en barnfamilj... Så vi kommer att bygga ut med 2 rum under nästa år :) Hoppas så innerligt att allt går enligt planerna så jag kan få börja planera barnrum igen! <3

Kul att få bygga till det själva! Men kanske lite jobb med, hehe :)
  • stellanocte
    marengen90 skrev 2016-04-16 23:20:17 följande:
    Åh, vad spännande. Vi har också funderat på att göra det men vi vet inte om vi vågar ännu. Jag har beräknad mens nästa lördag så det borde ju vara säkert men man vet ju aldrig :)
  • marengen90
    stellanocte skrev 2016-04-17 04:16:33 följande:

Åh, vad spännande. Vi har också funderat på att göra det men vi vet inte om vi vågar ännu. Jag har beräknad mens nästa lördag så det borde ju vara säkert men man vet ju aldrig :)

Vi hade ett långt samtal om allt efteråt och vi är både redo och inte redo för syskon (blir man nånsin helt redo!?). Kul att se om det blir några januaribebisar i tråden snart för de med tidig bim :)
  • Hautecouture

Hej!

Får jag hänga med här?

Jag och min kille ska också börja i maj (vi har försökt tidigare tagit paus från det på grund av 9 missfall och utredning som nu är klar )

Vi har inga barn sedan tidigare. Vi hoppas innerligt att det kommer gå bra nu när jag får medicinsk behandling (bl.a hormoner).

Håller tummarna för ett plus för oss alla!

• Emmask
    Hautecouture skrev 2016-04-17 10:31:41 följande:

Hej!

Får jag hänga med här?

Jag och min kille ska också börja i maj (vi har försökt tidigare tagit paus från det på grund av 9 missfall och utredning som nu är klar )

Vi har inga barn sedan tidigare. Vi hoppas innerligt att det kommer gå bra nu när jag får medicinsk behandling (bl.a hormoner).

Håller tummarna för ett plus för oss alla!

Håller tummarna särskilt för dig! Kan inte föreställa mig hur det är men önskar dig all lycka.
  • Emmask

Vad säger utredningarna om orsaken till missfallen, och kan de göra något för att minska risken?

• FlikkanM

Hej hej tänkte höra om man fick hoppa på här :) har följt er tråd ett tag.

På tisdag åker spiralen och sen är det bara köra igång, ska antagligen få mens nästa vecka med så gissar på att ÄL är i början av maj om den fortsätter som vanligt.

Längtar så efter barn nr 2. Har en tjej som fyller 3 här i dagarna.

Hoppas att det ska gå som vi vill och för all er andra med ????

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?