• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    Bebissugen123 skrev 2016-04-12 09:28:57 följande:
    Vi hade nog också bott billigare i hus men husen ligger på ca 5 miljoner där vi bor så just nu är det inte aktuellt:(

Ja det är klart, vill man så kan man ju liksom, och vi kanske kan köpa större om ett år eller så också för vår lägenhet har redan stigit i värde då det är nyproduktion:)
    Ja då är det värre. Vi vill ju bo ute på landet och då var husen helt klart billigare.

Ja men det är ju jättebra. ja när dom är så små så tar dom ju som sagt ingen plats alls :D
  • Bebissugen123
    hurtänktedunu skrev 2016-04-12 13:56:33 följande:
    Ja då är det värre. Vi vill ju bo ute på landet och då var husen helt klart billigare.

Ja men det är ju jättebra. ja när dom är så små så tar dom ju som sagt ingen plats alls :D
    Ja det är ju jättestor prisskillnad!

Ne precis och vi har även klädkammare så det finns inga garderober som tar plats i sovrummet:D
  • hurtänktedunu
    Bebissugen123 skrev 2016-04-12 14:22:54 följande:
    Ja det är ju jättestor prisskillnad!

Ne precis och vi har även klädkammare så det finns inga garderober som tar plats i sovrummet:D
    Ja det verkar så. vi gav inte ens en miljon för vårt hus. och ändå är det nära 3 stora städer. :D
    Det är ju jättebra. här var det jätte dåligt med garderober när vi flyttade in så vi har fått bygga till en massa. vi har gjort två jätte stora inbyggda garderober och så har vi en klädkammare. Så nu klarar vi oss snart tror jag. Haha
  • hurtänktedunu

Åh gud vad jobbigt det börjar bli nu. Börjar bli så sugen så jag blir galen. Nästan så man vill börja i april istället för maj. Men nej jag ska hålla mig. frågan är bara hur ska man orka vänta 1 hel månad till?

• stellanocte
    Bebissugen123 skrev 2016-04-12 09:18:15 följande:
    Våran nya är också ganska rymlig, 65m2.
    Har ni några barn nu innan?:) kommer inte ihåg riktigt vad jag läst och inte i tråden:p
    Nej, om vi blir gravida blir det vårt första barn :) Tanken är nästan svindlade. 
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-13 17:22:08 följande:

Åh gud vad jobbigt det börjar bli nu. Börjar bli så sugen så jag blir galen. Nästan så man vill börja i april istället för maj. Men nej jag ska hålla mig. frågan är bara hur ska man orka vänta 1 hel månad till?

Samma här, men snart har jag min sista ägglossning innan, woop woop!! Så snart behöver vi inte hålla oss längre!!
  • MissJL

Vi bor i ett litet hus på landet, 3 rok men tyvärr inte så välplanerat för en barnfamilj... Så vi kommer att bygga ut med 2 rum under nästa år :) Hoppas så innerligt att allt går enligt planerna så jag kan få börja planera barnrum igen! <3

Bebissugen123 skrev 2016-04-12 08:27:05 följande:

Hur stort bor alla här?:)

Vi har precis köpt en tvåa men hade väl egentligen velat ha en trea men det är så dyrt där vi bor:(

Men någon här kanske har erfarenhet av att bo ganska litet med barn och vet om det funkar?

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-13 21:58:57 följande:
    Samma här, men snart har jag min sista ägglossning innan, woop woop!! Så snart behöver vi inte hålla oss längre!!
    samma här. Mensen tog slut idag så nu väntar vi på sista slöseriägglossningen innan vi äntligen kan köra igång. 29 dagar kvar.
    även om det kommer bli en hel del väntande så kommer det ändå kännas bra då man äntligen är igång och det kan hända när som helst.

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-13 22:32:50 följande:

samma här. Mensen tog slut idag så nu väntar vi på sista slöseriägglossningen innan vi äntligen kan köra igång. 29 dagar kvar.

även om det kommer bli en hel del väntande så kommer det ändå kännas bra då man äntligen är igång och det kan hända när som helst.

Min mens slutade för tre dagar sen så vi är typ på samma ställe, spännande!! Om två veckor åker spiralen ut...
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?