FlikkanM skrev 2016-04-17 18:00:16 följande:
Ja jätte roligt att kunna få prata om det öppet med andra i samma sits här. Allt bebisplanerande är ju så hemligt för all man känner. Iaf håller vi det för oss själva. Går nog inte en dag utan att jag surfar runt om info gälland graviditet, ÄL och att få barn nr 2. Har ju faktiskt glömt endel om att vara gravid och dessutom var vår dotter helt oplanerad (P-piller barn) så detta är första gången vi planerar och medvetet ska pricka in rätt.
Det är samma här ;) Riktigt nervöst att planera medvetet för första gången tycker jag! Nu vet man även (någorlunda) vad man ger sig in på vilket man inte visste på samma sätt förra gången :)
hurtänktedunu skrev 2016-04-17 20:05:00 följande:
Roligt. Hur har ni tänkt det? Jag funderar lite på vagn. Frågan om man behöver en syskonvagn om det tar sig fort. Dottern kommer ju vara under 3 år så.
Ska bli så kul att göra i ordning bebisens rum. Nu är det bara förråd men det är vårt sista renoveringsobjekt i huset förutom köket. Efter det så har vi gjort alla rum. Längtar så tills jag kan börja.
Förra gången köpte jag bara en vagn på blocket som jag tyckte var till förmånligt pris. Denna gången vill jag verkligen ge mig in i djungeln och välja en som känns 100 % rätt! Kan alltså inget om vagnar... :P Kommer nog inte behöva syskonvagn, eller jag vet inte riktigt. Dottern kommer som minst vara 3 år och fyra mån, så vet inte hur man kommer känna då faktiskt.