• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Hautecouture
    hurtänktedunu skrev 2016-04-17 17:32:40 följande:

välkommen. klart du får vara här även om det egentligen är en syskontråd.

Hoppas det går vägen nu då

Tack för välkomnandet! Tyvärr måste jag dra mig ur då min kille lade alla korten på bordet idag. Han är osäker på om han vill ha barn eller förlova eller gifta sig för den delen. Han vet inte vad han vill.

Jag är såå förbannad och känner mig tom nu. 7 år tillsammans 9 missfall, en utredning och en operation och så nu detta!! Vi är 34 & 38 år.

SUCK (förlåt för denna stämning trodde inte jag skulle bli lämnad efter 7 år)

Önskar er alla lycka till.Kram
  • Emmask
    Hautecouture skrev 2016-04-17 21:18:50 följande:
    Tack för välkomnandet! Tyvärr måste jag dra mig ur då min kille lade alla korten på bordet idag. Han är osäker på om han vill ha barn eller förlova eller gifta sig för den delen. Han vet inte vad han vill.

Jag är såå förbannad och känner mig tom nu. 7 år tillsammans 9 missfall, en utredning och en operation och så nu detta!! Vi är 34 & 38 år.

Nej fy fan. Så överjävligt.
  • marengen90
    hurtänktedunu skrev 2016-04-17 20:05:00 följande:

Roligt. Hur har ni tänkt det? Jag funderar lite på vagn. Frågan om man behöver en syskonvagn om det tar sig fort. Dottern kommer ju vara under 3 år så.

Ska bli så kul att göra i ordning bebisens rum. Nu är det bara förråd men det är vårt sista renoveringsobjekt i huset förutom köket. Efter det så har vi gjort alla rum. Längtar så tills jag kan börja.

Har också funderat kring vagn. Sonen kommer också vara under 3år och jag tror vi ska ha en syskonvagn, eller en vi kan göra om till syskonvagn iaf. Är man på stan är det skönt att kunna sätta honom på ett säkert ställe eller om han blir trött i bena när vi är ute länge. Blev barnvagnsnörd med sonen så letar redan efter den perfekta syskonvagnen haha.

Kul med renovering!! Vi bor i hyresrätt men drömmer om hus, så bara att gilla läget ett tag till :)
  • hurtänktedunu

Åh vad tråkigt. Men jag hoppas att ni löser det.
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-17 22:09:28 följande:

Har också funderat kring vagn. Sonen kommer också vara under 3år och jag tror vi ska ha en syskonvagn, eller en vi kan göra om till syskonvagn iaf. Är man på stan är det skönt att kunna sätta honom på ett säkert ställe eller om han blir trött i bena när vi är ute länge. Blev barnvagnsnörd med sonen så letar redan efter den perfekta syskonvagnen haha.

Kul med renovering!! Vi bor i hyresrätt men drömmer om hus, så bara att gilla läget ett tag till :)

Ja men lite så jag känner. Även fast jag allt annat än tycker om denna vagn så är jag mycket inne på en donkey eftersom den har barnen på bredden och sen går att göra om till enkel. Har verkligen vart emot den men funktionen är ju guld. Så jag får väl gilla läget helt enkelt.

Ja vi har ju bara bott här ett år men vi har hunnit mycket. Men får bebis eget rum eller hur stort bor ni?
  • marengen90
    hurtänktedunu skrev 2016-04-17 22:14:24 följande:

Ja men lite så jag känner. Även fast jag allt annat än tycker om denna vagn så är jag mycket inne på en donkey eftersom den har barnen på bredden och sen går att göra om till enkel. Har verkligen vart emot den men funktionen är ju guld. Så jag får väl gilla läget helt enkelt.

Ja vi har ju bara bott här ett år men vi har hunnit mycket. Men får bebis eget rum eller hur stort bor ni?

Tycker donkeyn verkar ranglig men kan ju vara visningsex som många känt på också.. är sugen på att testa uppababy vista. Men vi får se. Hinner ändra mig många gånger innan det är dags ;)

Åh vad härligt. Önskar så en trädgård och ett eget hem att fixa i ordning. Nej tyvärr vi bor i en 3a. Men bra planlösning och fint område. Bebis får bo inne i vårt sovrum och om det funkar blir det kanske ett syskonrum i sonens rum, tills vi flyttar nästa gång.
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-17 22:24:43 följande:

Tycker donkeyn verkar ranglig men kan ju vara visningsex som många känt på också.. är sugen på att testa uppababy vista. Men vi får se. Hinner ändra mig många gånger innan det är dags ;)

Åh vad härligt. Önskar så en trädgård och ett eget hem att fixa i ordning. Nej tyvärr vi bor i en 3a. Men bra planlösning och fint område. Bebis får bo inne i vårt sovrum och om det funkar blir det kanske ett syskonrum i sonens rum, tills vi flyttar nästa gång.

Ja det är exakt det jag har känt också. Ranglig liksom. Men som sagt funktionen är ju guld. Nej jag är kluven men vi får väl se vad som händer. Kanske kommer något nytt. Ja den har jag hört om. Den är väl rätt ny i Sverige?

Ja men det går ju jätte bra det också. Ja trädgård är så guld att ha. Helt underbart att bara kunna gå ut utan att någon ser en och håller koll.

Men vi letade som sagt väldigt länge. Vi bodde också i en trea innan. Men den var jätte bra också. Bra planlösning och trädgård och så.
  • stellanocte

Beklagar verkligen. Hoppas att ni kan lösa det på något sätt.
  • stellanocte
    marengen90 skrev 2016-04-17 22:09:28 följande:

Åh, jag tycker också om att fundera på barnvagnar Vi har kikat lite extra på Britax Go Next och Bugaboo Donkey. Har ni några erfarenheter av dessa? 
  • marengen90
    stellanocte skrev 2016-04-18 08:51:46 följande:

Åh, jag tycker också om att fundera på barnvagnar Vi har kikat lite extra på Britax Go Next och Bugaboo Donkey. Har ni några erfarenheter av dessa? 

Inte själv men hört mycket gott om go next. Dock ej plant liggläge och svårt att få upprätt sittdel. Är mer nyfiken på go big som kommer snart! Donkey ska ha liten sittdel och dyr (såklart), annars hört mycket gott. (Gud vad nördig jag känner mig nu haha)

Älskar barnvagnar!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?