Inlägg från: Tausen |Visa alla inlägg
  • Tausen

BF maj 2016

Är gravid med nummer två. Äntligen! tog några år innan maken gick med på att skaffa en till (har en tre-åring). Tror jag har bf runt den 21/5.

Har varit utomlands en vecka och nu har illamåendet satt igång...turkisk mat var inte alls lockande... :/

• Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 08:15:53 följande:

Kan tillägga att min dotter kom på bf så har fått för mig att denna lilla fis ska komna tidigare av någon konstig anledning :-P

Samma här, sonen kom oxå bf och är nu 36+6 och, börjar nästan leta efter symtom och vill/tror det ska vara dags snart. Var hos BM idag och hen låg väldigt långt ner nu (ingen risk att fastna i navelsträngen om vattnet skulle gå). Har oxå känt lite sd samt fått springa på toa...kommer inte ihåg hur det var innan sist, har väl förträngt det kanske...

(Bor fö oxå i jämtland)
  • Tausen

Arg på mig själv.. Hade tänkt fråga BM om hon kunde kolla om jag öppnat mig nåt idag, så kände jag mig så dum så jag vågade inte... :(

• Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 14:57:17 följande:

Jag letar symtom hela tiden och de är så dumt då de säkert är ett tag kvar!! Var hos bm igår och min låg ruckbar väldigt långt ner och magen har sjunkit mkt på kort tid jag läste tillbaka i en tråd som jag var med i med första barnet och då hade jag ont i ryggen och väldigt rörlig bebis två dagar innan! Jag har typ också glömt och känns inte som att de blir samma nu. Vattnet gick 02.30 med första och då fick vi åka in på en gång eftersom hon låg säte. Värkarna startade 07.00 typ och jag fick ju göra allt värkarbete där och inget hemma. Tog 12 h från första värk till hon var ute. Hoppas på mkt lättare och snabbare förlossning nu. min bm sa att d e borde bli så eftersom jag "banat" väg med ett säte och att de är andra barnet. Så hoppas de! Känns dock läskigt att göra en del av dedär onda värkarbete här hemma.... Jag bor i östersund! Du med? Jag tänkte också fråga bm de men vågade inte heller!! Kändes som att "jag borde fatta att man inte ska vara där och röra i onödan". Men de är säkert vi som är fjantiga för dom hade säkert tittat

Ja vad dum man är!! Hade hon inte tyckt det så hade hon väl sagt det liksom...

Vad jobbigt det lät med säte, men då borde det ju gå lättare nu :)

För mig tog det ca 52 timmar från första värken tills han kom ut sist - så jag hoppas definitivt att det ska gå fortare nu. Men det garanterade BM att det inte skulle göra nu..så hoppas hon har rätt! Jag bor i Hara (bortanför Orrviken).
  • Tausen

Verkar vara på gång för flera stycken...vad spännande!! Jag vill oxå! Fast maken är bortrest resten av veckan så han kan få komma hem först iof... :)

• Tausen

Förra veckan kändes det som att det snart var dags...nu ingenting. Sonen kom på bf och dit är det 2,5 vecka kvar så det är väl bara att vänta.... Väskan packad (det mesta iaf), men ska väl skruva ihop sängen och sätta upp skötbordet oxå så allt är klart tills hen bestämmer sig för att komma ut.

• Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-09 17:30:29 följande:

Ja mensvärken sitter verkligen som ett hårt tryck på ländryggen! 17.20 kändes de som en rejäl värk. Får se när nästa (om den) kommer. Väldigt kraftig konstant mensvärk. Kan de bara vara förvärkar??

Hur går det, hänt nåt mer eller var det falskt alarm??
  • Tausen

Blev en test till bb inatt. Fick för mig att jag inte känt bebisen på hela dagen och blev helt nojig. Prövade buffa på magen och dricka kallt, men ingen respons. De tyckte jag skulle komma in och kolla. Fick ringa barnvakten som kom (och tog över en timme på sig att komma, så ska nog ringa henne i tid när det väl gäller). Blev kurva där de direkt hörde hjärtljud och bebben började röra sig - skönt! Sen tog de urinprov, blodtryck och var tvungen att invänta läkaren som gjorde UL innan vi fick åka hem...då var klockan 02:30 så vi var rätt trötta, men glada att det var okej såklart!! Men nu har vi testat att åka in och ringa barnvakten och så :)

• Tausen
    mammamagi skrev 2016-05-13 04:53:38 följande:

Nu är vår dotter nästan ett dygn gammal och allt känns helt fantastiskt. Är fortfarande uppriktigt förvånad över hur bra förlossningen gick. Vi kom in vid 22.15 och jag badade fram till 02 eller 03 då jag fick epidural. Då var jag öppen nästan 4 cm. Sedan gick det snabbt, som jag trodde, från 4 till 10 på ett par timmar. Epiduralen måste ha tagit helt perfekt för den hjälpte hela vägen även utdrivningsskedet. Jag hade inte ont alls! Men jag kände ändå! Jag är så stolt över mig själv att jag vågade vara i situationen och andas och lita och lyssna på kroppen. Fantastiskt samarbete med barnmorskorna i rummet. Det står i journalen "patient andas ut flickan"! Det var verkligen så, helt otroligt! Hade inte ens krystvärkar, men jag tryckte bara på litegranna och kroppen gjorde sitt, kroppen tog ut henne.

Nu vaknar hon måste amma

Heja er alla nu, snart är det er tur också!!!

Låter underbart!! Grattis!!

Tror jag beställer en sån förlossning ju jag med ;)
  • Tausen

Nu är jag less är i 38+2 men nu vill jag verkligen att det ska vara dags. Less på att vara gravid och inte orka/ kunna göra nåt och längtar efter mitt lilla troll!

Haft lite förvärkar...tror jag, eller så har det bara varit dålig mage.... Vad har ni haft för tecken??

Svar på tråden BF maj 2016