hundenhubbe skrev 2016-05-04 14:57:17 följande:
Jag letar symtom hela tiden och de är så dumt då de säkert är ett tag kvar!! Var hos bm igår och min låg ruckbar väldigt långt ner och magen har sjunkit mkt på kort tid jag läste tillbaka i en tråd som jag var med i med första barnet och då hade jag ont i ryggen och väldigt rörlig bebis två dagar innan! Jag har typ också glömt och känns inte som att de blir samma nu. Vattnet gick 02.30 med första och då fick vi åka in på en gång eftersom hon låg säte. Värkarna startade 07.00 typ och jag fick ju göra allt värkarbete där och inget hemma. Tog 12 h från första värk till hon var ute. Hoppas på mkt lättare och snabbare förlossning nu. min bm sa att d e borde bli så eftersom jag "banat" väg med ett säte och att de är andra barnet. Så hoppas de! Känns dock läskigt att göra en del av dedär onda värkarbete här hemma.... Jag bor i östersund! Du med? Jag tänkte också fråga bm de men vågade inte heller!! Kändes som att "jag borde fatta att man inte ska vara där och röra i onödan". Men de är säkert vi som är fjantiga för dom hade säkert tittat
Ja vad dum man är!! Hade hon inte tyckt det så hade hon väl sagt det liksom...
Vad jobbigt det lät med säte, men då borde det ju gå lättare nu :)
För mig tog det ca 52 timmar från första värken tills han kom ut sist - så jag hoppas definitivt att det ska gå fortare nu. Men det garanterade BM att det inte skulle göra nu..så hoppas hon har rätt! Jag bor i Hara (bortanför Orrviken).