Inlägg från: Tausen |Visa alla inlägg
  • Tausen

BF maj 2016

Beab skrev 2016-05-24 12:20:51 följande:

Har haft värkar(?!) sen två inatt och dom har varit var 10 min sen dess, nu har jag kunnat sova lite för dom har lugnat sig lite men kommer då o då, så vi får väll se !:)

Hur går det?
  • Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 23:14:20 följande:

Från första riktiga värken tog de 1,5 h för min lilla tös Emilia att komma ut! Hann inte med bedövning eller nått. Efter en värk kolla dom å då var jag öppen 6 cm och då bytte vi rum. Under rumsbytet gick jag från 6 cm- 10, alltså fullt öppen och sen kom krystvärkarna. Så denna gång gick de snabbt och blev väldigt intensivt vilket också var jobbigt. Men alla mår bra och nu myser vi på BB! Jag gick hinnsvepning idag med bf + 3. Emilia väger 4080 g å är 54 cm, väldigt stor tjej, skulle jag aldrig gissat!

Oj det var snabbt, gick det snabbt ned förra oxå??

Skönt att allt trots allt gick bra!

Kram
  • Tausen

Här börjar det kännas som att det aldrig kommer komma nån bebis. Andra barnet brukar ju komma tidigare.. men tydligen inte, bf imorgon....

• Tausen

Var hos bm idag. Var öppen ca 1,5 cm, tappen var centrerad och hade halverats...men var fortfarande väldigt omogen. Besviken!

Hon var där och grävde iaf (ev. Hinnsvepning) och sa det var väl ca 50% chans att hennes behandling skulle funka och att det i så fall skulle sätta igång inom 2 dygn...så det är väl vara att vänta och se. Gjorde riktigt ont, men funkar det så är det ju värt det :) -kom igen nu bebben!!!

• Tausen

Har haft milda "värkar" under några timmar nu..frågan är om det är något på G eller om det bara är förvärkar pga att barnmorskan varit där och grejat, tror hon gjorde hinnsvepning. Får väl se om de avtar eller tilltar - håll tummarna! Hur har ni andra kännt efter hinnsvepning??

• Tausen
    HonanHöna skrev 2016-05-25 19:14:58 följande:

Samma här, mensvärk konstant. Gjorde också hinnsvepning idag :)

Har du konstant eller kommer de med jämna mellanrum? Mina sd kommer med ca 6 minuters mellanrum...gör lite ont, men inte så ont som jag minns att värkar ska göra. Vill så gärna att det ska vara igång nu!!!
  • Tausen
    BeccaBus skrev 2016-05-25 20:14:43 följande:

Idag kom vår lilla Ebba! Hinnsvepning igår 12.30 och värkar startade i morse 6.00. Kom in 10.30 och va då öppen 7-8cm sen kom hon 13.35. Lycka till nu ni andra!!

Grattis!!!

Fick du mycket sammandragningar/förvärkar timmarna efter hinnsvepningen eller kom det igång med värkar direkt på morgonen efter??

(Försöker tolka mina värkar)
  • Tausen
    HonanHöna skrev 2016-05-25 20:53:39 följande:

Det e mer konstant.. Tyvärr inga värkar så.. Men testade lika gärna med färdknäppen också haha

. Verkar vara igång för dig nu ju :)

Vet inte, vad jag minns så ska det göra ondare...får väl se vad som händer...men man vill ju så gärna veta :)
  • Tausen

Var iaf falskt alarm för mig då värkarna avstannade sent igår kväll (efter ca 7 timmar)... istället blev sonen sjuk med feber..suck :(

• Tausen
    Beab skrev 2016-05-26 03:08:00 följande:

Min bebis kom för ett nästan att dygn sedan! Woohoo föddes 25 maj 7.15! Min förlossning gick super bra! Jag är så förvånad att man kan uppleva en förlossning så lugn o balanserat! Underbara barnmorskor också ! Fick lite komplikationer pga att 45 min efte . Jaxon kommit började jag blöda massor och allt drog inte ihop sig så höll på att tippa av och var visst helt kritvit i kroppen. Men dom löste det hela jätte fint men min kille blev skärrad o min mamma som var där blev rädd. Så ligger kvar på BB med kateter och uppsikt. Så sjukt lycklig, jag har inte behövt göra den första kissen alla fasar för hehe kram på er!

Grattis!! Härligt att förlossningen gick så bra, men jobbigt efteråt. Hur startade det igång för dig då?
Svar på tråden BF maj 2016