Inlägg från: Tausen |Visa alla inlägg
  • Tausen

BF maj 2016

Ruter skrev 2016-05-26 09:29:30 följande:

Jag är kvar :) BF på lördag troddehon skulle komma under natten då jag fick värkar igår kväll vid 21 med 6 min mellanrum under 3 timmar. Lyckades dock somna en stund och när jag vakna var dom helt bortblåsta.

Hade lika, ca 4-6 minuter emellan i flera timmar och sen bara avstannade det. :(

Idag hade lite mer av slemproppen lossnat iaf och känner av lite molvärk. Känns som att det inte borde vara en vecka kvar iaf....kanske händer nåt snart.

Helt olämpligt blev sonen sjuk inatt oxå...
  • Tausen

Bf idag...fick sonen på bf och hade kallt räknat med att jag skulle få tidigare den här gången...inte gå över tiden. :(

Sonen har bara feber som det verkar, han har sommarfest på dagis i em och har lovat (efter att ha pratat med fröknarna) att han ska få gå om febern gått ner tills det är dags. De skulle uppträda och han är ju förtvivlad över att missa det. Så just nu hoppas jag mest på att han blir frisk. Sen om det blir vi eller farmor som följer med honom får vi väl se.... kanske är min kropp som väntar på att hans fest ska vara över..

• Tausen
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-26 09:36:11 följande:

Hej! Imåndags fick vi vår Vilda. Hon vägde4220g och var 49cm lång. Väntan på igångsättningen var hemsk. Mellan 9-15:30 väntade vi på besked OM vi fick plats eller inte. 16 tog de äntligen hål på hinnorna, 17 kom första värkarna. Kl 19 var jag öppet 9cm och krystvärkarna startade. Då ville Vilda inte samarbeta och kunde inte bestämma sig vilket håll hon skulle lägga huvudet så hon ville inte komma ned sista biten. Efter 1h krystabde bytte jag ställning till knäståendr. Bm bestämde att ta fram dropp, men då jävlar sjönk hon ned och på två krystar var hon ute. Min största bebis .

Jag sprack inte och klarade mig även denna ggn med bara andning.

Grattis till er!!!
  • Tausen

Nähä inte i natt heller...bf + 1 nu, men eftersom det är andra barnet och första kom på bf så hade jag räknat med att hen skulle komma tidigare..men nää, verkar trivas bra därinne... mamman trivs mindre bra :( Blir rädd att hen ska bli stor oxå...

Sonen hade iof 40 graders feber inatt, så var kanske bra att hen inte kom nu egentligen....

• Tausen

Ja jag gjorde hinnsvepning i onsdags och om det funkade så skulle det gå satt igång inom 2 dygn.. ska till bm på måndag, då om inte kommit igång tills dess så får hon göra en ny (så får jag hoppats på att jag är mer mogen då). Andra barnet ska ju gå fortare sägs det.. men icke. Jag har bf+1, men hade iskallt räknat med att få tidigt så det känns ju som att jag redan gått över en vecka :(

Känner inget speciellt heller direkt, lite molvärk ibland (längre ner än tidigare) och behöver kissa HELA tiden...blir nästan rädd att jag dragit på mig en urinvägsinfektion eller kan det vara så?

Annars känner jag mig nästan piggare än vad jag gjort de senaste veckorna, trots att jag sovit sämre då grabben är sjuk och hemma från dagis.

Men hoppet lever - tänker som varje kväll -kanske inatt?! ????

• Tausen
    SJLN skrev 2016-05-27 19:49:29 följande:

Jag har precis varit in en vända på förlossningen, där inne verkade det vara väldigt lugnt så det hade ju varit perfekt att föda nu!

Åkte in då jag hade lite högre blodtryck igen i förrgår hos bm och idag har huvudvärk och mår illa, men blodtrycket var tipptopp igen och inget protein i mitt urin. Väldigt skönt att få höra fick order från barnmorskan om att ha sex och att ligga kvar efteråt så sperman hinner verka, och ja det är väl bara att lyda - färdknäpp ikväll! (Och imorgon och dagen efter det och dagen efter det....)

Haha :) min make vägrar sex, han tycker det känns så konstigt när bebben ligger så långt ner... :(

Lycka till nu då, hoppas det funkar!

Själv känner jag mig lite uppgiven... är stor som ett hus (gått upp 30 kg), fått bristningar på magen (vill inte att de sprider sig mer!), Orkar inte speciellt mycket, sjuk son, gått över tiden och vill för tusan träffa den lille NU!!!
  • Tausen
    HonanHöna skrev 2016-05-28 08:30:25 följande:

Har bf idag.. Verkar absolut inte hända något.. Så jätte besviken, då ja va inställd på att bebis kanske borde komma lite tidigare eftersom ja fick sonen på bf.. Så dumt haha! Kommer ju garanterat gå över tiden.. :/

Såå less på att vara gravid nu så ja kräks!!!

Exakt som för mig...det gör ju att det känns som att man redan gått över typ en vecka ???? fast det är bara bf + 2 idag...

Börjar bli desperat...och lite orolig, tänk om nåt är fel, tänk om bebisen blir jättestor... mardrömmen vore ju att behöva vänta 2 veckor till. Lider verkligen med alla som behöver göra det.
  • Tausen

Börjar känna som att jag inte ens är gravid och aldrig kommer få nån bebis... :(

• Tausen

Hur vet man egentligen om man har vattniga flytningar, läcker urin eller om man läcker fostervatten??? Känns som att jag är blöt jämt... :/

Vill helst inte behöva fixa barnvakt för för att åka in om det inte är nåt...

OM man läcker lite fostervatten så här i slutet, är det farligt, gör de nånting åt det eller får man ändå avvakta några dagar?? Nån som vet??

• Tausen

Bf + 3

Trodde verkligen att jag skulle ha ett barn till nu... varför ska det ta längre tid den här gången, andra barnet ska ju gå fortare....

Blir mer och mer nojig för att nåt ska bli fel oxå :(

Gnäll, gnäll och gnäll!!!

• Tausen

Har nu Planterat blommor och rensat ogräs... upptäckte att jag blött lite när jag kom in, eller var typ brunt på bindan (ursäkta äckligt)... hoppas att nåt är på gång, får hålla lite koll för blir det mer behöver jag väl kanske åka in och kolla att allt är okej. Hur går det för er andra?

• Tausen
    SJLN skrev 2016-05-29 13:48:16 följande:

Åh hoppas hoppas att det är ett tecken på att det snart kommer igång

Här händer det inte så mycket, lite mer mensvärk senaste dagarna men annars är det sig likt. Men jag har fått för mig att den kommer imorgon bara för att det är svärmors födelsedag och jag inte vill att den kommer då ^^ Vi får väl se, förhoppningsvis har jag fel. Men skulle det vara så så får hon helt enkelt världens bästa födelsedagspresent

Händer inget mer tyvärr, så det blir nog inget idag heller....

Det kanske blir så att du slappnar av på tisdagen efter hennes födelsedag, så då kommer bebben på en gång :)
  • Tausen

Ja får lite värkar ibland..men vågar aldrig hoppas, för de har slutat flera gånger redan. Men man får väl hoppas att de gör lite nytta ändå, kanske mjukar upp lite, kortar av tappen eller öppnar sig lite så det går fortare/lättare när det väl är dags :)

Har haft lite värkar/förvärkar under kvällen, så är väl bara att vänta och se.

Hoppas på tisdag för dig då! ;)

• Tausen

Åker in nu efter en kväll med värkar...får väl se vad de säger. Håll tummarna att värkarna är effektiva nu!! :)

• Tausen

Kom in vid ca 01, var då öppen nästan 2 cm så trodde de skulle skicka hem oss...men de gjorde de inte och vid ca 05:50 så föddes vår lille Aron :)

• Tausen

Jag sov med en mjuk kudde under magen som jag flyttade med mig när jag vände mig.

Om ni är nyfikna på hur det startade för mig så var jag rätt aktiv på fm, sen var jag jätteledsen av olika anledningar och låg och vilade mig när värkarna började, kanske runt 18. Rätt svaga, men återkommande (som jag haft tidigare ). Vågade inte hoppas, men bestämde mig för att inte gå och lägga mig då jag var rädd att de skulle stanna av...försökte varva halvliggande läge med att sitta och gå omkring. De var ganska oregelbundna. Först var 6.e minut rätt länge, sen plötsligt var 3.e, sen 8.e... sen ökade de i styrka (men fullt hanterbara) och vi bestämde oss för att åka in och kolla. Var bara öppen nästan 2 cm - men 5 timmar senare var han född. Var skönt att det gick fort - men gjorde mycket ondare och jag gjorde klassikern - skrek att jag inte ville... haha. De kollade inte hur öppen jag var utan lät mig typ styra själv. När jag fick epidural kom krystvärkarna väldigt nära inpå, så fick klara mig mest på lustgas (som dock gjorde mig väldigt illamående denna gång och de fick ha den på väldigt lågt). Fick du 2 små stygn innuti så klarade mig bra.

Lycka till alla nu!!!!

• Tausen
    SJLN skrev 2016-05-31 02:00:52 följande:

Hann sova en timme ungefär innan jag vaknade av värkar. Fortfarande ganska långt emellan men jag tror att de är The real deal så att säga. Och fy fan vad ont det gör, redan nu!

Håller tummarna!! :)
  • Tausen
    Pell skrev 2016-06-03 06:27:38 följande:

Fort gick det här. Lilltjejen (4150g 52lång - hade aldrig trott hon skulle va så stor)

Tre värkar sen gick vattnet 00:20 ringde vi blev bedda att vänta (eftersom värkarna typ försvann) Värkarna Kom tillbaka snabbt och med 5min så ringde igen vid 01:30/01:40 så vi packade ihop och for. Framme på parkeringen utanför BB började huvudet komma ut, (hade alltså krystvärkar i bilen)

Och hon kom i byxorna 03:40 nere på akuten.. Så glad att vi hann fram för det tig en stund innan hon skrek.

Ojojoj lite för spännande!!! Härligt att det trots allt gick bra!!
Svar på tråden BF maj 2016