Inlägg från: Tausen |Visa alla inlägg
  • Tausen

BF maj 2016

Pyret13 skrev 2016-05-16 09:18:18 följande:

Inatt kom vår "lilla" tjej 52cm 4kg till världen bf +9 dagar. Det gick ungefär lika fort som med storasyster från 3cm till att hon var ute ca 2h 45min. För min del räckte det med lustgas.

Nu ska vi sova lite. Lycka till ni som har det framför er.

Stort grattis!! Härligt att det gick så fort oxå.
  • Tausen
    Snelson skrev 2016-05-16 15:06:59 följande:

Jag har troligtvis åkt på en svampinfektion! Totalt dum som inte fattat att det är det jag har haft, har gått med problemen en vecka iallafall. Är i v 40+4 idag och nu hoppas jag att förlossningen inte sätter igång innan jag behandlat bort svampen. Någon av er andra som haft svamp under graviditeten? Fick diagnos genom telefon idag av mvc, utan undersökning. Hon sa bara att jag skulle köpa något receptfritt på apoteket. Köpte Canesten vaginaltablett och kräm. Såg sedan att man ska undvika krämen vid graviditet. Ringde då läkemedelsupplysningen men han kunde inte ge något svar på vad jag skulle använda.

Jag som trott att det var delar av slemproppen som kommit men det har visst varit konstig flytning... Vill inte att bebisen ska födas och få torsk!?!

Hade problem med detta förra graviditeten, är tydligen lättare att få då. Hade det inte så sent dock, men brukar gå bort fort när du väl behandlar. Ring din BM och fråga vad som är bäst att ta. Tror jag kunde ta både kräm och vaginaltablett, men att jag skulle skippa införingshylsan och använda fingrarna istället..
  • Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-17 11:28:27 följande:

Stort grattis!!

Jag har en fråga till er i tråden! Med första barnet såg jag aldrig slemproppen då den antagligen kom i samband med vatten så märkte inte av den. Imorse då jag gick på toaletten var de genomskinliga geleaktiga klumpar! Haha precis som gelatin! Är de delar av den? Har fortsatt haft väldigt "slemmiga" flytningar (ursäkta äckligt inlägg) och små klumpar under dagen med ihållande mensvärk. Kanske något på g??

Jag har inte heller sett den själv, men låter ju onekligen som slemproppen. Kul med någon form av tecken på att det händer något :)

Själv har jag känt av lite förvärkar, tror jag, haft lite molvärk kortare stunder som sen gått över...minns inte att jag kände nåt innan det kom igång sist. Har oxå sprungit på toaletten en hel del hela veckan, men sen lugnt i en dag igen... Vill så gärna att det ska bli dags nu.
  • Tausen

Har oxå mått illa igen, men mer som halsbränna och samarin har funkat ganska bra.

Har oxå svullnat, känner mig som en flodhäst och hela kroppen värker. Har gått upp 30kg även denna graviditet...såå kul.. sticker i fingrar och ben :(

Ska till bm imorgon, tänkte våga mig på att fråga om hon kan kolla om jag öppnat mig nåt.. vågade inte fråga sist, kände mig så dum. Ska göra ett nytt försök att gaska upp mig och fråga imorgon iaf :)

• Tausen

Varit hos BM nu, vågade mig på att fråga om hon kunde kolla om något hänt...hade öppnat mig 1 cm, men var fortfarande omogen så hon trodde nog att vi skulle träffas den 26 igen (på bf)...surt, men får ställa in mig på det. Hade trott att jag skulle få tidigare denna gång :(

Tröstade mig med att köpa världens vackraste största godispåse.. hehe

Oxå less på att alla ska fråga när det är dags hela tiden, men det blir väl det naturliga samtalsämnet kan jag tro ...

• Tausen
    TriciaN skrev 2016-05-18 10:44:10 följande:

Får jag fråga vad era SF mått ligger på såhär i slutet :)

Mitt sf- mått ligger på 37

Det är väl egentligen oviktigt så länge det följer sin egen kurva dock :)

Förra gången gick mitt vatten på BB, vi var där länge då min latensfas var extremt lång och jobbig. Det gick och när de kollade så hade jag öppnat mig 4cm. Så denna gång kanske det går hemma istället :)
  • Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-18 15:33:47 följande:

Måste fråga er hör inne om ni känner ska sak! I över två timmar nu har bebisen hållt på att röra sig i magen, de är rörelser väldigt långt ner, typ mensmagen och på pubis. Varje gång hon rör sig så hugger de till på blygbenet och i underlivet. De känns som knivar och jag tappar typ andan av smärta! Har haft dehär förut att de kan komma och sen gå över men nu har de hållt på i över två timmar!! De känns precis som att hon försöker pressa sig ut där nere. Inga sammandragningar eller något. Gör så satans ont. Blir lite bättre då jag ligger ner. Kan inte röra mig eller sätta tyngd på fötterna då gråter jag typ. Fixerar sig bebisen eller vad händer???

Jag får oxå så, det ilar liksom (lite som att hen trycker ut en hand eller nåt). Min bm så att det nog var bebisen som trycker på nån nerv..

Men läst att det kan kännas så när hen fixeras oxå.

Min vår fö fixerad idag, hon tryckte lite på huvudet när hon kollade hur öppen jag var och det gick knappt att röra ...
  • Tausen

Ät det bara jag som svettas om fötterna hela tiden, spelar ingen roll att jag är utan strumpor ens en gång. Blir galen. Tips någon?

• Tausen

Woho nu verkar slemproppen ha gått, så någonting händer iaf ;)

Märkte aldrig det med förra barnet. Barnmorskan trodde ju dock inte att det var nåt på gång riktigt än...suck...haft lite bruna flytningar sen jag var där, lite förvärkar och nu slemproppen. Vi får väl se helt enkelt. 1 vecka till bf nu iaf.

• Tausen
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-19 22:28:07 följande:

Idag hade jag de sista viktiga ärendena att avklara som lämna nycklar till inhoppare i företaget, utvecklingssamtal för stora dottern mm. Har haft en jätte jobbig månad med sjukt mycket att göra med de stora. Uppvisningar, skjutsa till höger och vänster, skolmöten, jobb, och så har alla varit sjuka utom jag. Så idag bestämde jag att vi skulle fira med finare käk. Gjorde mig till och städade trots sjuk trötthet och smärta överallt. Hämtar dottern hos kompisen och ser fram emot en mysig kväll ...

Dottern ringer sin pappa direkt innan maten. Rusar upp på rummet, vrålar och skriker på lillebror när han ska säga att det är mat. Sen mitt i maten hämtar hon mig för jag ska komma och prata med henne och hennes pappa. Hon outar att hon vill flytta till sin pappa permanent (vilket inte går för honom nu) och att de ska pö om pö se till att hon ska vara där mer och mer och lösa det dag för dag med start nästa v. Sonen som har samma pappa är inte medräknad!!! Hon ska vara där själv.

Nästa v på måndag kommer bebisen. Och resten av veckan är sönderplockad av exet och stora dottern. :'-(. Har bölat sedan efter fattningen och är både arg och ledsen. Exet har under alla dessa år skitit i ansvar, missat allt viktigt, misskött hem och ekonomi, misskött barnen så att jag har varit standby jämt när vi hade varannan v. Han har aldrig tagit ansvar och det är så jävla jobbigt nu

Kram! <3
Svar på tråden BF maj 2016