Inlägg från: Tausen |Visa alla inlägg
  • Tausen

BF maj 2016

Jag åkte och storhandlade med sonen...men att gå och dra en kundvagn - aj! Min rygg gick typ av, fick ringa maken som fick komma och köra ut vagnen till bilen och lasta in dem i bilen. Nu står de kvar i bilen i väntan på att han ska komma hem och kan bära in dem. Sonen blev parkerad i soffan och själv ligger jag till sängs med värmedyna på ryggen.

Sjukt less på att vara orörlig, tjock (+30kg), inte orka nåt...känner mig helt handikappad. Ksn drömma om att det gått några månader och jag skall få komma igång med löpningen igen (fast det kommer nog inte vara så kul, mest bara sjukt tungt och jobbigt...)

• Tausen
    HonanHöna skrev 2016-05-20 17:27:38 följande:

I feel ya.. 24+ här haha. Plus foglossning o allmänt ont. Längtar också tills man kan börja jogga o träna igen :) slippa vara så otymplig! När har du bf?

6 dagar kvar, men hoppas på innan dess ;)
  • Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-20 17:31:31 följande:

Ja men exakt så!! Nu har de varit lite aktivitet men inte alls på samma sätt. Har ju inte ont som jag brukar. Här behövdes de bus ute med dottern för att hon skulle vakna! Hoppas dom kommer inatt då! Vore coolt om denna också kom på bf!

Håller tummarna!!! Väntar på uppdatering om imorgon :)
  • Tausen
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-20 22:51:42 följande:

Jag tror att allt mitt stannade av helt pågrund av min stora sorg över min stora dotter som vill flytta till sin pappa. Grät hela kvällen igår och imorse och går runt med en klump i magen och sten i bröstet hela tiden. Har inte haft några förvärkar idag. För mycket adrenalin och stress i kroppen för att någon bebis ska kunna komma ut. Jag som skulle ha en så lugn och energigivande helg inför igångsättning på måndag. Blir pannkaka av alltihop, blääää.

Det kan ju vara någon typ av fas där hon vill bryta sig loss...Det behöver inte alls betyda att ni kommer få en sämre relation... efter lite tid kanske hon dessutom vill komma tillbaka och bo hos dig igen. Förstår att det är jättejobbigt!! Men försök ändå att stötta henne i beslutet, det tror jag att du har ut mest av själv.. samtidigt som du såklart ska säga att du kommer sakna henne oxå.

och vad bebben anbelanger så kommer din kropp att lösa det ändå, var uppmärksam på tecken på depression nån vecka efteråt bara, så inte allt detta gör att du drabbas av förlossningsdepression. (För då finns bra hjälp att få) styrkekramar!!!!
  • Tausen

Min man vill inte prova färdknäppen, har inte haft sex på evigheter...han tycker det känns så fel när bebisen ligger så långt ner :(

• Tausen

I helgen har vi satt igång värsta renoveringen/rumsrokaden här hemma.. lite väl sent kanske. Har flyttat vårt sovrum till ett annat rum och skall nu sätta upp en vägg, lägga golv och tapetsera (någon gång de närmaste veckorna) för att låta sonen och bebisen kunna få varsitt rum...maken har även satt ihop spjälsäng, hängt upp skötbord och jag har legat på alla fyra och Planterat jordgubbar och smultron idag. Har inte riktigt haft tid att tycka det varit jobbigt att vänta i helgen iaf...imorgon är planen att försöka hitta en klipptid. Gäller att hålla sig sysselsatt (och naturligtvis hitta tid till vila). 4 dagar till bf och än har inte hoppet dött om att det skall hinna komma bebis tills dess. Annars får jag väl försöka vara glad åt att jag hinner vara med på grabbens sommarfest på dagis som är samma dag...

• Tausen

Idag känns det som att någon sparkat sönder min svanskotan...hoppas att det beror på att bebben sjunkit ner längre och snart vill komma ut.. för just nu är det en enorm plåga :(

Någon som känner igen detta??

Annars har jag färgat håret och klippt mig idag, så är jag iaf snygg när bebben kommer ????

• Tausen

Grattis josselitoo!!! Gick allt bra?

TriciaN: Vet du vad det beror på? Är det foglossning eller kan det vara på gång?? Står ju inte ut med detta många fler dagar kan jag ju säga...

• Tausen

Att inte få sova är hemskt! Jag fick lergigan utskrivet mot klåda under graviditeten och det som är så bra är att dessa oxå hjälper mot sömnrubbningar, så de gör att jag sover mycket bättre - underbart!! Märker stor skillnad mot när jag inte tar dem...jag har svårt att sova i vanliga fall tom. Känner mig oxå lagomt taskig när jag knuffar iväg sonen och säger att han får ligga närmare pappa...men det funkar inte annars och jag MÅSTE ju få min sömn nu! Varje kväll tänker jag att inatt kanske det händer...men icke.... :(

• Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 15:06:20 följande:

Haha ja här var de väldigt effektivt. Lite värkar som kommer och går men dom är väldigt korta. Påväg till förlossningen nu. De som hördes ett poppande ljud precis innan vattnet gick, säkert hinnorna. Vid svepningen sa dom att allt var väldigt mjukt, att jag var öppen ca 2-3 cm och bebisen var fixerad. Tänkte ni ville veta exakt hur man kände innan allt drog igång för de ville jag. Mensvärk igår och idag lite molande men annars ingenting. Dagarna innan väldigt mkt borrande neråt men ingenting annars!! Tur j ag hann sova nu en timme innan allt drog igång! Nervös man blev

Åh vad spännande!!! Ska till bm imorgon, ska se om hon kan göra det då.

Uppdatera gärna hur det går när och om du orkar!

Lycka till!!
Svar på tråden BF maj 2016