BF maj 2016
Hinnsvepning 12.30 och mitt vatten gick nyss!!!!! Wiho!!!!
Hinnsvepning 12.30 och mitt vatten gick nyss!!!!! Wiho!!!!
Från första riktiga värken tog de 1,5 h för min lilla tös Emilia att komma ut! Hann inte med bedövning eller nått. Efter en värk kolla dom å då var jag öppen 6 cm och då bytte vi rum. Under rumsbytet gick jag från 6 cm- 10, alltså fullt öppen och sen kom krystvärkarna. Så denna gång gick de snabbt och blev väldigt intensivt vilket också var jobbigt. Men alla mår bra och nu myser vi på BB! Jag gick hinnsvepning idag med bf + 3. Emilia väger 4080 g å är 54 cm, väldigt stor tjej, skulle jag aldrig gissat!
Va hos bm nyss. Hon gjorde en hinnsvepning och kände. Har öppnat mig ett finger ungefär. Så bara att vänta nu :)
Nix min barnmorska ville inte göra någon koll av tappen alls. Hon sa att hinnsvepning gör de inte alls där och att kolla tappen var meningslöst då det ändå inte säger något om hur lång tid det är kvar till förlossning. Jag vet ju att hon har rätt men det hade ju ändå varit kul att få veta hur det ser ut.
Jösses vad barn det kommer, grattis!
Det känns som att jag snart är ensam kvar som oförlöst ^^ är det någon mer än jag, Tausen och TriciaN kvar nu?
Jag är kvar :) BF på lördag troddehon skulle komma under natten då jag fick värkar igår kväll vid 21 med 6 min mellanrum under 3 timmar. Lyckades dock somna en stund och när jag vakna var dom helt bortblåsta.
Vi verkar vara ett litet gäng som är kvar ändå
Jag tycker egentligen inte det är så farligt jobbigt att vänta än, det jag tycker är drygt är alla samtal, sms och så med frågan "är det något på gång än?"
Svarar alltid att jag inte känner någonting alls och att det nog är långt kvar. Nu är ju det inte helt sant men om jag berättar om mensvärk och sammandragningar blir väl tjatet ännu värre ^^
Håller helt med dig! Det är pga alla frågor från andra som gör väntan jobbigast! :)
Det bästa är att bara vänta så att både bebis och kropp är redo, inte försöka skynda på och stressa!
Jag har gått +10 dagar nu men har inga direkta komplikationer så det fungerar. Blir igångsatt på tisdag om jag vill. Men hoppas att något händer innan dess så man slipper bli igångsatt! Längtar så!
Tjejer för er egen skull så vänta inte pga igångsättning. Min förlossning med sonen började i för sig av sig själv men kom inte igång ordentligt förrän jag fick hjälp. Det visade sig med UL (fast jag åkt in på eget intiativ) att jag hade inget fostervatten. Det hade avdunstat när jag gick över tiden pch moderkakan hade slutat fungera som den ska. Vilket ledde till en förlossning sittandes på en stol med 3 slangar i kissen i 18 timmar. Så gå inte mer än 14 dar över tiden. Jag gick 12 dagar över tiden men det finns inte allt de kan kolla med UL.
Nej bf +11, +13 och +14 menade jag, men det var väl iof inte så noga