Inlägg från: SJLN |Visa alla inlägg
  • SJLN

BF maj 2016

Bf idag för mig, men det lär väl inte hända något idag heller..

• SJLN
    HonanHöna skrev 2016-05-27 09:20:35 följande:

Håller alla tummar att det sätter igång inom detta dygn :)

Tack, det behövs nog riktigt många tummar men då håller jag mina tummar för dig, och för alla andra som är kvar såklart
  • SJLN

Jag har precis varit in en vända på förlossningen, där inne verkade det vara väldigt lugnt så det hade ju varit perfekt att föda nu!

Åkte in då jag hade lite högre blodtryck igen i förrgår hos bm och idag har huvudvärk och mår illa, men blodtrycket var tipptopp igen och inget protein i mitt urin. Väldigt skönt att få höra fick order från barnmorskan om att ha sex och att ligga kvar efteråt så sperman hinner verka, och ja det är väl bara att lyda - färdknäpp ikväll! (Och imorgon och dagen efter det och dagen efter det....)

• SJLN
    Tausen skrev 2016-05-27 20:27:56 följande:

Haha :) min make vägrar sex, han tycker det känns så konstigt när bebben ligger så långt ner... :(

Lycka till nu då, hoppas det funkar!

Själv känner jag mig lite uppgiven... är stor som ett hus (gått upp 30 kg), fått bristningar på magen (vill inte att de sprider sig mer!), Orkar inte speciellt mycket, sjuk son, gått över tiden och vill för tusan träffa den lille NU!!!

Min sambo är inte så himla sugen på sex han heller, dels för bebisen men även då mina slemhinnor är väldigt känsliga just nu så senaste gångerna har jag börjat blöda lite. Det är ju inget farligt men han tycker det blir läskigt. Men nu får han ställa upp ändå

Fy så jobbigt att gå upp så mycket, förstår att det är tungt. Jag har gått upp rätt lite, strax under 8kg, men jag vägde på tok för mycket redan innan så det är väl tur det. Nej nu får din son ta och bli frisk och bebisen komma ut
  • SJLN

Fy vad jag tycker syns om er som har det så jobbigt. Det är klart att jag också längtar tills förlossningen drar igång men jag kan inte direkt påstå att det är speciellt jobbigt att vänta, mer förväntansfullt och spännande. Och lite läskigt. Men jag har bara gått över en dag än så länge så jag hinner nog tröttna på det snart ^^

• SJLN
    Tausen skrev 2016-05-28 20:24:45 följande:

Hur vet man egentligen om man har vattniga flytningar, läcker urin eller om man läcker fostervatten??? Känns som att jag är blöt jämt... :/

Vill helst inte behöva fixa barnvakt för för att åka in om det inte är nåt...

OM man läcker lite fostervatten så här i slutet, är det farligt, gör de nånting åt det eller får man ändå avvakta några dagar?? Nån som vet??

Nja alltså det ska väl inte vara farligt men risken för infektion ökar väl när vattnet har gått. Jag vet att man oftast blir igångsatt efter 2-3 dygn om vattnet gått utan att förlossningen kommer igång. Jag tycker du ska ringa och prata med förlossningen ändå, de kan ju aldrig tvinga dig att komma in om du inte vill så det skadar inte att prata med dem även om du inte vill skaffa barnvakt och så.

Det ska ju också finnas nå bindor på apoteket som ändrar färg om det är fostervatten, har dock hört att de inte är helt tillförlitliga då de ofta blir svagt blå även om det är bara kiss/flytningar..
  • SJLN
    Tausen skrev 2016-05-29 12:55:49 följande:

Har nu Planterat blommor och rensat ogräs... upptäckte att jag blött lite när jag kom in, eller var typ brunt på bindan (ursäkta äckligt)... hoppas att nåt är på gång, får hålla lite koll för blir det mer behöver jag väl kanske åka in och kolla att allt är okej. Hur går det för er andra?

Åh hoppas hoppas att det är ett tecken på att det snart kommer igång

Här händer det inte så mycket, lite mer mensvärk senaste dagarna men annars är det sig likt. Men jag har fått för mig att den kommer imorgon bara för att det är svärmors födelsedag och jag inte vill att den kommer då ^^ Vi får väl se, förhoppningsvis har jag fel. Men skulle det vara så så får hon helt enkelt världens bästa födelsedagspresent
  • SJLN
    Tausen skrev 2016-05-29 17:06:08 följande:

Händer inget mer tyvärr, så det blir nog inget idag heller....

Det kanske blir så att du slappnar av på tisdagen efter hennes födelsedag, så då kommer bebben på en gång :)

Tråkigt, men förhoppningsvis kommer det väl igång igen under natten för dig

Ja jag får hålla tummarna för att det blir så, nu på eftermiddagen har jag haft lite förvärkar men de verkar gå över här med. Och just i mitt fall känns ju det rätt bra
  • SJLN
    Tausen skrev 2016-05-30 06:46:37 följande:

Kom in vid ca 01, var då öppen nästan 2 cm så trodde de skulle skicka hem oss...men de gjorde de inte och vid ca 05:50 så föddes vår lille Aron :)

Åh grattis!
Svar på tråden BF maj 2016