Inlägg från: SJLN |Visa alla inlägg
  • SJLN

BF maj 2016

HonanHöna skrev 2016-04-24 17:59:47 följande:

Åh så spännande :) hoppas hoppas nu då!

Ja fast hoppas det väntar tills vecka 37+0 i alla fall, men sen är bebisen mer än välkommen
  • SJLN
    josselitoo skrev 2016-04-27 03:46:25 följande:

BM igår och kände inget huvud neråt. Antingen ligger den sjukt långt ner eller säte. Så tillbaka om 2 veckor och känna igen. Annars UL och vändningsförsök... Jag som var säker på att den låg fixerad, hade sjukt tryck neråt förra veckan så funderade nästan på om den var påväg ut ;)

Jag håller tummarna för att den ligger sjukt långt ner är lite orolig att min ska ha vänt sig åt fel håll, för något har helt klart ändrats med hur den ligger, men har jag tur så har den bara fixerat sig ska till bm imorgon så får se vad hon säger då.
    TriciaN skrev 2016-04-27 08:11:39 följande:

BM idag vi får se om loppan fixerat sig och hoppas järnvärdet gått upp. Men tror knappt då jag är så trött och fått ständig migrän.. Nu är jag faktiskt trött på att ha ständig smärta så hon får komma när hon vill :)

Hur gick det?
  • SJLN

Själv känner jag just ingenting. Lite av slemproppen gick ju förra helgen men senaste en och en halv vecka har det inte hänt någonting alls. Lite tryck neråt och mensvärk till och från. Är bara i vecka 37 men just nu känns det som jag kommer gå över och bli igångsatt. Men jag hoppas på att slippa det

• SJLN
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-04 07:43:26 följande:

Har haft konstant sammandragning i veckor nu. Magen är stenhård hela tiden och jag är sååå trött i musklerna nu. Mensvärk av och till, slemproppen helt borta, öppen ca 4cm... Hon får gärna komma nu. Tre veckor kvar till igångsättning. Piooo. Vill sova lite snart.

Men bör inte du kunna få en igångsättning tidigare om du vill det? Jag tänker eftersom du har så stora problem och dessutom är öppen 4cm?
  • SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 20:38:13 följande:

Huvva. Skulle duscha men fick ett sånt tryck neråt med ilningar så kunde inte röra mig. De kom och gick med snabba intervaller. Hon måste ha borrat ner huvudet rejält! Sen kom de massa flytningar (ursäkta) och nu har jag molvärk i ryggen. Tjejen i magen rör sig som fan och de gör ont neråt, ett rejält tryck!

Åh så spännande! Önskar att jag kunde känna lite mer så man visste att de kanske var på gång ganska snart i alla fall
  • SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 21:23:55 följande:

Känns skumt just nu. Får sammandragningar som gör lite halvont med tryck neråt. Kanske ska klocka när de kommer? Men om de var värkar borde jag väl veta de? (skumt hur fort man glömmer). Ligger i soffan och vågar inte röra mig, är rädd att de ska göra ont. Har molvärk i ländryggen...

Ja jag vet ju inte, har aldrig fött barn förut, men man har ju förstått det som att när det är värkar så vet man ^^ Det kanske är början på något i alla fall?
  • SJLN
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-05 13:53:34 följande:

De vill vänta så länge som möjligt. Är det inte fara för barn eller mamma så startar de inte fl förrän v 38+5 här. Så jag får vackert vänta. Som tur är är jag inte lika otålig den här gången för jag har mått sååå bra med mina mått mätt haha. Brukar inte kunna gå av extrem foglossning som brukar starta v6 i graviditeten, illamående konstant, migrän, you name it. Den här gången har det varit lungt. Visst har jag konstant huvudvärk, nu börjar det göra ont i rygg och jobbiga förvärkar, men det är inget mot vad det varit tidigare

38+5 är väl iof ganska tidigt ändå, och känner du att du kan stå ut så är det absolut det bästa
  • SJLN

Pyret13 - du är inte ensam om den där slemhoastan. Sover nå otroligt dåligt på grund av den här hostan.. Men 19 dagar kvar till bf så den hinner förhoppningsvis försvinna tills det är dags, jag har ändå haft den i över en vecka nu..

Men jösses vilka sammandragningar jag får när jag rör på mig ibland! Eller är det förvärkar när man får mensvärk samtidigt? Ja sak samma, var på affären och handlade lite igår bara så det är ju inga långpromenader det handlar om men jösses vad det spänner och trycker då.

• SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-09 17:30:29 följande:

Ja mensvärken sitter verkligen som ett hårt tryck på ländryggen! 17.20 kändes de som en rejäl värk. Får se när nästa (om den) kommer. Väldigt kraftig konstant mensvärk. Kan de bara vara förvärkar??

Åh så spännande, hoppas det är på gång nu
Svar på tråden BF maj 2016