Inlägg från: SJLN |Visa alla inlägg
  • SJLN

BF maj 2016

HonanHöna skrev 2016-04-07 13:55:54 följande:

Åh va skönt :) har typ bara babyskyddet haha ska hämta vagnen på lördag, spjälsängen ska sättas ihop. Det ända vi har klart e alltså babyskyddet o skötbordet haha.

Men det är ju gott om tid kvar vi köpte vagnen redan i december, passade på när den var på rea
  • SJLN
    Pell skrev 2016-04-08 08:11:59 följande:

Kommer inte ihåg vad och hur mycket jag packade i förra BB väskan.... Hjälp, vad kommer ni att ta med och hur mycket? Sist vart vi kvar totalt 4dagar pga helg (=ingen barnläkare som kunde göra testerna man ska göra innan man får åka hem)

Min plan är ju att få åka hem samma dag, och vi har inte jättelångt hem så skulle man bli kvar länge så kan ju sambon åka hem och hämta mer saker. Men det jag tänkt packa ner är ett ombyte var till mig och sambon, necessär med tandborstar, deo, ansiktskräm och lite sånt. Två uppsättningar kläder till bebisen, en i storlek 50 och en i 56. Kamera och laddare. Sen kan jag inte komma på något mer man behöver ^^
  • SJLN
    Pell skrev 2016-04-09 10:20:19 följande:

Tack för svar, då var det typ så som jag kom ihåg, vill också hem fort! Vi har ca 13mil till BB så blir inte aktuellt att hämta något i efterhand ;)

Hur g funkar det när man bor så långt bort med pku testet? Måste man åka tillbaka om man redan åkt hem eller kan de göra det på BVC istället?
  • SJLN
    Krickelin med Naemi skrev 2016-04-13 11:06:20 följande:

Nepp, men det börjar bli tungt nu. Har så mycket sd och förvärkar. Slemproppen går i omgångar så jag är säker på att livmodertappen är påverkad, och bebisens huvud är lååångt ned. Bowlingklot mellan benen :-P. Har varit tvungen att jobba hemifrån i två dagar nu för att klara av mina kvällspasset. Jobbar dubbelt både på Volvo och så har jag egen firma. Jätte högt tempo och min man börjar bli riktigt arg på mig att jag inte saktar ned. Inte så lätt, jag vill så mycket. Men nu gör det ont överallt och trött är jag.

Jobbar bara 4dagar till på Volvo och sen blir det "bara" egna företaget. Det ska inte stänga mer än under förlossningsveckan då jag fixat in vikarier....fattar inte just nu hur jag ska klara det tiden ut. V34imorgon.

Oj, jag får nog hålla med din man, låter som att du måste ta ner tempot lite

Här är det väldigt lugnt än så länge, men jag är ju beräknad först 27e maj. Var till bm igår och allt såg väldigt bra ut. Men så har jag ju väldigt ont i fogarna förstås..
  • SJLN
    TriciaN skrev 2016-04-13 14:30:12 följande:

Tips på att få upp järnvärdet utan järnrabletter? Lillan ligger redan på minus procent och det viktiga är att jag äter det lilla jag får i mig. Med järntabletter får jag inte ner något alls. Går på blutsaft och ska nu köpa brus/C-vitamin/järn stt ta på kvällen med

Ja använd gjutjärn, både stekpanna och gryta. Sen såklart försöka äta järnrik kost, ihop med c-vitamin för att ta upp järnet så bra som möjligt. Har du väldigt dåligt järnvärde?
  • SJLN

Stort Grattis fialooop! Låter som en riktigt bra förlossning

• SJLN
    Maj2016 skrev 2016-04-17 07:50:52 följande:

Vecka 37 idag :), imorgon har jag tagit första dagen som ledig inför förlossningen.. Känns konstigt att gå och lämna barn på skolan för att sen gå hem och vara själv ett tag.. När gick / går ni hem från jobbet? Väntar mitt sjätte barn och börjar få förvärkar (äntligen) fått tryck neråt och känner att snart äntligen är det på g ;)

Vecka 35+1 idag, så jag har några veckor kvar på jobbet än. Har tänkt jobba till den 20e maj. Sen får vi se om jag klarar av att hålla ut så länge, fogarna blir snabbt värre nu på slutet.

Jag tror minsann jag hade lite förvärkar här om dagen. Väldigt svaga men de kom med ungefär 6 minuters mellanrum och höll på i närmare en timme innan det slutade. Spännande
  • SJLN

Pell - egentligen vet jag inte vad skillnaden mellan sammandragningar och förvärkar är men jag tänker att sammandragningar har jag haft till och från ganska länge, de har inte gjort ont alls och det kan komma nån lite då och då.

Det jag hade för några dagar sedan gjorde lite ont, det blev ett tryck nedåt, de höll i sig i närmare en minut per "värk" och det kom ganska regelbundet under en längre tid. Så det bör väl vara något annat än sammandragningar liksom?

Men vad det finns för kriterier för förvärkar vetti sjutton

• SJLN

Jag gick in i vecka 36 igår, alltså 35+, och fick lov att ringa in till förlossningen då jag började blöda. Väldigt lite och efter sex så jag förstod ju att det inte skulle vara någon fara, men man ska ju ringa in även vid små blödningar så jag tänkte att det var lika bra. Men precis som jag trodde så var det lugnt eftersom det var så lite och inget annat var fel.

Och idag kom en liten bit av slemproppen. Spännande, det verkar som att det börjar närma sig. Så idag packade jag ihop förlossningsväskan, kändes lika bra att få det gjort

Svar på tråden BF maj 2016