• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • LillaEochP
    Stemia skrev 2015-09-01 23:09:54 följande:

Är de någon av er som ha tips på en bra graviditetsapp? Har android

Jag gillar Familjelivs app Gravidguiden, Gravid och Baby och Liberoklubben Glad Har samsung galaxy s6 edge och dom funkar utmärkt här i alla fall!
  • Snelson
    FruD skrev 2015-09-02 16:24:39 följande:

Hej alla, 

Jag hoppar gärna in här också om det är okej? Plussade igår och är beräknad 10 eller 11 maj beroende på vilken sida man räknar på. 

Jag slutade med mina p-piller i maj så det har väl gått ganska fort... Känns både roligt med samtidigt lite läskigt. Första barnet för vår del, förutsatt att allt går vägen. Har ni redan ringt BM eller ska man avvakta? Känns som en helt ny värld...

Såg att det var någon här över som frågade efter bra gravidappar, jag tar också gärna emot tips. Letade lite själv igår men det känns som att det finns väldigt många och att kvaliteten variera. 

Hej! Grattis till ditt plus!
    Jag plussade också igår och är beräknad 14 maj, har nog inte riktigt fattat än att jag är gravid :) Jag har endometrios och har intalat mig själv att vi inte kan få barn utan IVF, men efter några försök tog det sig. Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra också.

Jag undrar också över när man ska ringa BM, men jag tror jag gör det imorgon faktiskt. Har lite frågor som jag lika gärna kan ta upp med henne på en gång.

• FruD
    Snelson skrev 2015-09-02 18:48:21 följande:

Hej! Grattis till ditt plus!

Jag plussade också igår och är beräknad 14 maj, har nog inte riktigt fattat än att jag är gravid :) Jag har endometrios och har intalat mig själv att vi inte kan få barn utan IVF, men efter några försök tog det sig. Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra också.

Jag undrar också över när man ska ringa BM, men jag tror jag gör det imorgon faktiskt. Har lite frågor som jag lika gärna kan ta upp med henne på en gång.

Tack och grattis till dig också!

Måste ju vara en väldigt glad nyhet att plussa på egenhand när man trott att det inte går. Håller tummarna att allt går bra!

Kanske också skulle ta och ringa barnmorskan egentligen, har astma så jag behöver veta lite vad som gäller kring det. Gäller bara att lista ut vart man vill gå... Bor i Stockholm så vi har väl nästan för många valmöjligheter. Vart bor du och har ni en massa olika ställen att välja på?

Tycker mest bara att det känns så surrealistiskt, syns ju inte att man är gravid och jag känner inte av det så där värst mycket. Är lite, lite illamående på morgonen och har en tendens att bli yr men annars känns det mest som vanligt. Dessutom vågar jag nog inte riktigt "gå in i det" så här tidigt, kan ju fortfarande hända så mycket. Har du några symptom?
  • Brinkly
    Vasarru skrev 2015-09-02 18:06:06 följande:

Plussade med digitalt test idag, dagen före beräknad mens! Är så glad och rädd samtidigt. Fick 2 missfall på raken i våras. Om detta går vägen blir det en Femma i Maj 2016. =)

Spännande! Grattis. Väntar också min 5e i maj <3
  • FruD
    Regnbågsfärg skrev 2015-09-02 18:49:38 följande:

Finaste gravidappen

Oviapregnacy

Sajocawa skrev 2015-09-02 19:51:37 följande:

Den mest solklara gravidappen är definitivt Ovia Pregnancy! 

Tack för tipset, ska ladda ner och testa
  • Snelson
    FruD skrev 2015-09-02 19:32:13 följande:

Måste ju vara en väldigt glad nyhet att plussa på egenhand när man trott att det inte går. Håller tummarna att allt går bra!

Kanske också skulle ta och ringa barnmorskan egentligen, har astma så jag behöver veta lite vad som gäller kring det. Gäller bara att lista ut vart man vill gå... Bor i Stockholm så vi har väl nästan för många valmöjligheter. Vart bor du och har ni en massa olika ställen att välja på?

Tycker mest bara att det känns så surrealistiskt, syns ju inte att man är gravid och jag känner inte av det så där värst mycket. Är lite, lite illamående på morgonen och har en tendens att bli yr men annars känns det mest som vanligt. Dessutom vågar jag nog inte riktigt "gå in i det" så här tidigt, kan ju fortfarande hända så mycket. Har du några symptom?

Ja det känns fantastiskt! Jag bor på en liten ort i Småland och har bara en att välja så det valet blir inte svårt. Däremot har jag misstänkt ett tag att jag kan ha en cysta och nu vet jag inre vad som händer då? Kanske inte är så men vore skönt att utesluta det...

Jag har inte mycket symtom heller, hade en rejäl känslodipp i söndags då jag brast ut i gråt för ingenting. Då misstänkte jag en graviditet... men BIM är inte förrän lördag egentligen så är ju så tidigt. Känner dock ett sug efter mat och när jag äter blir jag snabbt mätt/mår illa...

När kommer du/ni berätta för familjen?
  • Tallbarr12
    FruD skrev 2015-09-02 19:32:13 följande:

FruD: jag har också astma och har varit gravid förut och har bra kläm på vad som gäller. Säg bara till om du vill ha lite info!
  • Cissi2801
    Tallbarr12 skrev 2015-09-01 23:12:12 följande:
    Gyn kan ta blodprov och kolla hcg och se om det ökar som det ska. Om du är orolig, så kontakta nån!
    Jag fick min mens nu... Har sån mensvärk så det finns inte... Får bli nya tag
Svar på tråden BF maj 2016