• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • HonanHöna
    Mammasgryn skrev 2016-06-20 10:44:54 följande:

Dock så kräks hon en del. Men har tid på bvc idag så vi får se om hon har gått upp det är det ju ingen fara.

Våran lilla fröken kräks också en hel del haha. Tur man fått mycket kläder :)
  • Mammasgryn
    HonanHöna skrev 2016-06-20 10:54:46 följande:

Våran lilla fröken kräks också en hel del haha. Tur man fått mycket kläder :)

Ja det är tur och att man har tillgång till tvättmaskin också då det också hamnar i tösens korg där hon sover
  • HonanHöna
    Mammasgryn skrev 2016-06-20 18:10:06 följande:

Ja det är tur och att man har tillgång till tvättmaskin också då det också hamnar i tösens korg där hon sover

Ja precis!
  • ostpaj
    HonanHöna skrev 2016-06-13 09:35:43 följande:

Väldigt många som fått flickor känns det som va? :)

Jag som följde tjejnamn -trådarna fick också en tjej igår! Helt otippat. Kallat den för ett pojknamn i 9 månader :p känns konstigt :D
  • HonanHöna
    ostpaj skrev 2016-06-23 18:46:23 följande:

Jag som följde tjejnamn -trådarna fick också en tjej igår! Helt otippat. Kallat den för ett pojknamn i 9 månader :p känns konstigt :D

Åh ett stort grattis :) hur gick det?? Några spontana namn då?
  • ostpaj
    HonanHöna skrev 2016-06-23 19:02:29 följande:

Åh ett stort grattis :) hur gick det?? Några spontana namn då?

Jo tack, det gick bra! Kom till förlossningen 17,05 öppen 8 cm och hon var ute 17,54 :)

Mjaa.. Hade 2-3 namn som favoriter men tänkte titta lite på henne och se vad som passar :D söt liten figur med mörkt hår. Storasyster har ljust hår och var flintis typ första året så den här är ingenting som jag föreställt mig ;)
  • HonanHöna
    ostpaj skrev 2016-06-23 21:13:59 följande:

Jo tack, det gick bra! Kom till förlossningen 17,05 öppen 8 cm och hon var ute 17,54 :)

Mjaa.. Hade 2-3 namn som favoriter men tänkte titta lite på henne och se vad som passar :D söt liten figur med mörkt hår. Storasyster har ljust hår och var flintis typ första året så den här är ingenting som jag föreställt mig ;)

Åh va roligt :) du måste berätta sen va det blir..
  • TriciaN

Hoppas det går bra för alla. Vår lilla Lowa är 7v idag. Galet va tiden går snabbt

• Anonym (Hon)
    TriciaN skrev 2016-07-25 22:16:14 följande:

Hoppas det går bra för alla. Vår lilla Lowa är 7v idag. Galet va tiden går snabbt

Går jätte fort.. Min lilla blev 7v i lördags.. Men har väl inte direkt njutit tyvärr..
  • hennaah

Här går också undan, W blev 10 (!!) veckor igår... Läskigt hur snabbt det går men samtidigt så häftigt att se hur han växer och utvecklas! :) han växer så det knakar iaf! Inget fel på mjölken här inte haha!

• Ruter
    Anonym (Hon) skrev 2016-07-25 22:22:02 följande:

Går jätte fort.. Min lilla blev 7v i lördags.. Men har väl inte direkt njutit tyvärr..

Va tråkigt att höra, vad gör att du inte kunnat njuta av de första tiden?
  • Ruter
    TriciaN skrev 2016-07-25 22:16:14 följande:

Det är sjukt hur fort dom första 7 veckorna gått. Här går det bara bra och förvånad att tvååriga storebror tagit det så bra och att han är så snäll mot henne hela tiden.
  • SJLN

Vår lilla dotter är åtta veckor och visst har det gått undan! Men det är jag glad för ändå. Jag tyckte de första veckorna var rätt jobbiga när man inte riktigt fick något utbyte av henne och det inte gick att underhålla på något vis utan bara mata, byta bölja, sova osv. Nu går det äntligen att lägga ner underverket i babygymet ett tag medan man fixar mat eller dammsuger. Så skönt! Och det är ju så underbart när hon ler mot en <3