• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • kielal

Glömde ju skriva grattis till alla er som också har plussat och ska ha i maj. Så: grattis!

• Cissi2801
    kielal skrev 2015-09-01 15:40:44 följande:

Glömde ju skriva grattis till alla er som också har plussat och ska ha i maj. Så: grattis!

Jag har åkt på en liten blödning för en stund sedan... Vad tror ni? Att det är en nidblödning? Den börjar avta..
  • Sajocawa
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 15:47:47 följande:
    Jag har åkt på en liten blödning för en stund sedan... Vad tror ni? Att det är en nidblödning? Den börjar avta..
    Nidblödning uppstår ju när ägget fäster i livmodern. Det låter konstigt att få det så långt efter att du har plussat, om ägget inte fäste förrän nu borde testerna ha varit negativa..
  • Cissi2801
    Sajocawa skrev 2015-09-01 16:54:23 följande:
    Nidblödning uppstår ju när ägget fäster i livmodern. Det låter konstigt att få det så långt efter att du har plussat, om ägget inte fäste förrän nu borde testerna ha varit negativa..
    Vad kan de då varit för blödning...
  • Tallbarr12
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 17:13:30 följande:
    Vad kan de då varit för blödning...
    Det finns genombrottsblödning med som kan komma när man skulle fått mens, annars är det inte ovanligt att man blöder lite ibland, blodkärlen i underlivet är lite extra känsliga som gravid. Jag fick en störtblödning i vecka 12 med första barnet och det var pga ett blodkärl som brast, läskig upplevelse men ingen fara (blev uppkollad på gynakuten).
  • Planritning
    Meliaz skrev 2015-09-01 07:58:41 följande:

Hej! Jag hoppar in här =) Plussade förra veckan och är nu (enligt uträkning här på familjeliv) i v. 6 och bf är 2 maj. Väntar nu 3:e lilla plutten =)

Välkommen :)
  • Meliaz
    Planritning skrev 2015-09-01 18:59:19 följande:

Och grattis! Vi är beräknade till samma dag än så länge :)

Tack, o grattis till dig med. Vad roligt att det är samma dag, får se längre fram om det ändras =)

Fler än jag som har som molvärk i magen o neråt mot underlivet och ljumskarna? Det liksom svider emellanåt och känner mig uppblåst. Är också väldigt hård i magen.
  • Tallbarr12
    Meliaz skrev 2015-09-01 19:22:21 följande:
    Tack, o grattis till dig med. Vad roligt att det är samma dag, får se längre fram om det ändras =)

Fler än jag som har som molvärk i magen o neråt mot underlivet och ljumskarna? Det liksom svider emellanåt och känner mig uppblåst. Är också väldigt hård i magen.
    Jag är också stenhård i magen! Känner av att det strålar i ljumskarna när det sträcker i ligamenten och känner tyvärr av fogarna lite grann.
  • Cissi2801
    Tallbarr12 skrev 2015-09-01 17:36:49 följande:
    Det finns genombrottsblödning med som kan komma när man skulle fått mens, annars är det inte ovanligt att man blöder lite ibland, blodkärlen i underlivet är lite extra känsliga som gravid. Jag fick en störtblödning i vecka 12 med första barnet och det var pga ett blodkärl som brast, läskig upplevelse men ingen fara (blev uppkollad på gynakuten).
    Blödningen fortsätter, hoppas såklart att graviditeten fortsätter...
Svar på tråden BF maj 2016