• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Lizz85

Hej.

Då anslöt man sig igen i en sådan här grupp.

Plussade i fredags bf 11/5.

Detta blir vårat fjärde.. Inte alls planerat. Men vi har inte heller skyddat oss. Har inte riktigt gått in att jag är gravid ännu.

Har lite molande värk samt smått illamående.

Dessvärre har jag redan fått foglossning samt ischias som alltid blir värre vid graviditet! Så är rädd att detta ska sluta illa! Jobbar på en förskola.

Har ju som sagt tre barn en flicka på 6 år en pojke på 5 år och en till pojk på 1,5 år..

Vi kommer vänta med att berätta dels för att vi haft ett missfall innan senaste pojken och dels för att vi ska hinna smälta nyheten själv.

Har inte riktigt fattar ännu. Vi ska ha barn igen! Jag ska bli 4 barnsmamma..

Jo jag är 30 och sambon 31.

• Sajocawa
    Lizz85 skrev 2015-09-06 21:28:59 följande:

Hej.

Då anslöt man sig igen i en sådan här grupp.

Plussade i fredags bf 11/5.

Detta blir vårat fjärde.. Inte alls planerat. Men vi har inte heller skyddat oss. Har inte riktigt gått in att jag är gravid ännu.

Har lite molande värk samt smått illamående.

Dessvärre har jag redan fått foglossning samt ischias som alltid blir värre vid graviditet! Så är rädd att detta ska sluta illa! Jobbar på en förskola.

Har ju som sagt tre barn en flicka på 6 år en pojke på 5 år och en till pojk på 1,5 år..

Vi kommer vänta med att berätta dels för att vi haft ett missfall innan senaste pojken och dels för att vi ska hinna smälta nyheten själv.

Har inte riktigt fattar ännu. Vi ska ha barn igen! Jag ska bli 4 barnsmamma..

Jo jag är 30 och sambon 31.

Grattis!! Vad spännande med så många :))
  • Meliaz
    Treanhoppsan skrev 2015-09-06 19:22:00 följande:

Jag väntar också trean, och min yngsta fyller 6 år i november :)

Grattis till graviditeten!

Nämen vad roligt att våra yngsta är lika=) Grattis till dig också
  • Novembersmile

Det var som gårdagens test visade.

Så om detta håller i sig så är bf 14/5.

Grattis alla andra med!!

BF 2013-08-05
  • anja1661
    Novembersmile skrev 2015-09-07 07:08:13 följande:

Grattis alla andra med!!

Stort grattis!!!
  • Brinkly
    anja1661 skrev 2015-09-06 13:48:32 följande:

Vi kommer försöka få veta könet. Det har vi gjort med de andra tre :) jag tycker att det känns mer personligt och verkligt att veta vem man väntar på. Våra barn har alla fått sina namn redan direkt efter UL.

Har ni funderat på namn? Jag har mina klara redan :) (jag är ett planering och kontrollfreak)

Vill också ta reda på könet. Tycker det känns mysigt att veta. Gjorde det på mitt barn nr 2 och när jag väntade tvillingarna var det typ obligatoriskt så de kan försöka få reda på om de är enäggstvillingar eller tvåäggs.

Har inga namn. Eller jo Bo kanske, Bosse <3
  • Brinkly
    Novembersmile skrev 2015-09-07 07:08:13 följande:

Grattis alla andra med!!

Grattis!
Svar på tråden BF maj 2016