• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Rara Klara
    Träning å sånt!
    Hej allesammans! Innan jag var gravid tränade jag på gym varannan dag och cykla till jobbet ( 10 km enkel väg) och så sprang jag inbland...5 km. Men efter att jag plussade har jag inte riktigt vågat förrän igår. Jag har alltså i flera veckor gjort egentligen ingenting, i rädsla att det något ska bli tok. Men så igår var jag på gymmet, och promenerade därefter men mig man. En riktigt härlig långpromenad i regnet. Och idag vågade jag cykla till jobbet. Och vet ni, det känns mycket bättre. Jag känner mig starkare, piggare och känner en bättre kontroll på min kropp. Är så glad att jag våga igen. Jag cyklar dock sittandes, för det ska visst inte va så bra att stå upp och cykla.
    Är glad för det lilla- och det har för så mycket positivt med sig! Hur tränar ni?
    Trevlig måndag
  • Fagelfri

Hej alla glada väntande! Äntligen äntligen fick vi positivt besked. Förväntad BF 14 maj 2016. Det är första barnet men vi hann till v.11 innan vi tyvärr fick missfall i julas. Så just nu känner Jah igen alla känslor, illamående å trötthet (ändå trodde jag bara att jag var sjuk förra veckan ) hehe men ser fram emot att uppleva nya saker som ultraljud å faktiskt få ett barn :). Men är väldigt orolig för att bli för glad å hoppfull å därmed ännu en gång bli besviken. Men ska försöka vara optimistisk. Grattis alla ni andra! :)

• kielal
    Rara Klara skrev 2015-09-07 11:41:57 följande:
    Träning å sånt!
    Hej allesammans! Innan jag var gravid tränade jag på gym varannan dag och cykla till jobbet ( 10 km enkel väg) och så sprang jag inbland...5 km. Men efter att jag plussade har jag inte riktigt vågat förrän igår. Jag har alltså i flera veckor gjort egentligen ingenting, i rädsla att det något ska bli tok. Men så igår var jag på gymmet, och promenerade därefter men mig man. En riktigt härlig långpromenad i regnet. Och idag vågade jag cykla till jobbet. Och vet ni, det känns mycket bättre. Jag känner mig starkare, piggare och känner en bättre kontroll på min kropp. Är så glad att jag våga igen. Jag cyklar dock sittandes, för det ska visst inte va så bra att stå upp och cykla.
    Är glad för det lilla- och det har för så mycket positivt med sig! Hur tränar ni?
    Trevlig måndag
    Hej!

Innan jag fick reda på att jag är gravid tränade jag styrketräning på gym 5 gånger i veckan och cardio ca 2 + promenader med hunden 2 gånger om dagen. När jag sen fick känningar blev jag inte rädd, men jag hade lite ont så jag ville inte träna därför. Nu tränar jag styrka hemma 3 gånger i veckan + går/cyklar med hunden (jakten börjar ju snart), men jag hade hellre varit på gymmet. Tyvärr luktar det starkt av gummi där (det är ett hemmagym som mina svågrar har byggt med gummimatta på golvet) och det vill jag inte utsätta det som är i magen för. Är själv doftöverkänslig. Jag saknar gymmet jättemycket, speciellt marklyften som är svåra att göra hemma men ska försöka göra lite sånt utomhus istället.

Att röra på sig/träna under en graviditet är väl bland det bästa man kan göra. Glad Fast med måtta och anpassa sig förstås.
  • kielal
    Fagelfri skrev 2015-09-07 13:40:00 följande:

Hej alla glada väntande! Äntligen äntligen fick vi positivt besked. Förväntad BF 14 maj 2016. Det är första barnet men vi hann till v.11 innan vi tyvärr fick missfall i julas. Så just nu känner Jah igen alla känslor, illamående å trötthet (ändå trodde jag bara att jag var sjuk förra veckan ) hehe men ser fram emot att uppleva nya saker som ultraljud å faktiskt få ett barn :). Men är väldigt orolig för att bli för glad å hoppfull å därmed ännu en gång bli besviken. Men ska försöka vara optimistisk. Grattis alla ni andra! :)

Grattis!! Jag vet hur det är, har också varit med om missfall så vi är också lite försiktiga med att vara glada. Men det är ju svårt att låta bli. Man vill bara att tiden ska gå. Glad
  • Novembersmile

Ringer man BM redan nu? eller avvaktar man någon vecka? Har glömt hur jag gjorde sist ;) men jag tror jag väntar 2-3 veckor till innan jag ringer. så tidigt än också. Ska iallafall iväg på ett VUL första veckan i oktober. kommer isf vara i v.8 då. 

Hoppas så att detta ska gå vägen :)

BF 2013-08-05
  • Fagelfri

Oh eller hur kielal! Önskar de 12 kritiska veckorna kunde flyga förbi! Idag har jag sluppit illamående men då börjar jag direkt noja att det är ett dåligt tecken :s MEN jag ska njuuta! Novembersmile: jag har redan ringt för min BM hade inte tid på en vecka. De på Mvc var jätteförstående att jag vill ha ett tidigt VUL så fort det bara går (förra var missed abortion: symtomen försvann i v,6 då fostret dog men då sa de bara att jag inte skulle oroa mig!! Suck liksom sen fick jag gå en månad i onödan med allt :() så nu ska jag få titta, längtar tills det är dags! PS. Förslår för tjat om neg. Upplevelser det ska sluta nu haha.

• Mahlin

Hej alla.

Stort grattis till er.

Plussade imorse med ett test som gått ut för två år sen 'det enda som jag hade hemma' så vågade verkligen inte tro på det till 100%. Köpte ett clear blue under dagen och fick ett plus på det också, så nu känns det verkligt ????det är andra barnet för oss, vi har ett dotter på två år. Känns väldigt kul, spännande och nervöst att gå från tre till fyra. ?

Stort lycka till och kram till er alla!

• Stemia

Hej alla! Nu ha ja lite dumma frågor att komma med igen..men jag är en sån som frågar då jag är osäker.

Igår hade jag och karln sex, efteråt blödde det litegranna, läste då på internet att de kunde bli så pga något med livmodertappen men då är min fråga ska man hålla sig ifrån sex första grav veckorna?

Är de vissa ställningar man ej bör göra? Större risk med infektioner å dyl om man använder leksaker när man är gravid?

Kort och gott undrar jag vad får jag göra i sängen?

• Ted19

Hej, jag vill oxå gärna vara med här :)

Plussade imorse på femte försöket. Bf 17 maj. Har en lite tjej på drygt 14 mån redan.

Svar på tråden BF maj 2016