• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Rara Klara

Grattis!!!

Jag är ny här! Plussade i onsdags. Vilken lycka. BF 10 maj. Vi lyckades på första försöket, helt otroligt! Är så lycklig just nu. Mått illa på morgonen och eftermiddagarna och är helt hookt på cornflakes med mjölk, äter aldrig det annars. Börjar bli trött också, somnade i soffan idag efter långpromenad. Hur har ni nått? 

• fair

Hej på er!!!!

Jag anade redan för fyra dagar sen att jag var gravid, var så trött. Tog ett test och jag kunde se ett svagt, svagt plus! Så tog jag ett cb digital igår och det stod gravid 1-2! Så overkligt och roligt! Tredje försöket, trodde inte alls att det skulle ta sig!

Vi har två barn sen tidigare, en på tre och en blivande 6 åring.

Känner mig supertrött mest hela tiden, smått illamående, spänningar i brösten som kommer och går samt molvärk. Hur ska detta sluta?! =P

• Boel

Stort Grattis till er alla som har plussat!!

Jag fick positivt häromdagen och är troligtvis i vecka 3? nu. (Är inte helt säker på hur man räknar veckorna)

Roos26: Jag känner mig inte heller gravid. Vi har försökt ett tag och har varit riktigt skengravid förut, men nu när stickan visar två streck känner jag ingenting alls.

Vi har en 2-åring sedan tidigare.

LindaPernilla: Vi ska också hålla det hemligt länge. Kommer oroa mig för MA fram till vecka 12.

• emjh

Jag hoppar på här! Plussade i förrgår på ÄL+9 och testade igen igår och idag.
    Jag plussar på de billiga stickorna men inte på CB digital som jag tog imorse (tror jag testade för tidigt där). 

V3+4 idag så det är BF 16 maj. 

Tredje barnet för vår del. Har en flicka på 4 år och pojke på snart 1 år. 

• emjh

Just ja, jag har redan berättat för mamma, pappa och ena syrran. Jag gillar inte att hålla saker hemligt och tänker att går det åt skogen så får vi stöttning. Glad
    Men vi (tre systrar) har så mycket i bagaget kring det här med att vara gravid och få barn att vi är totalt öppna om allt. Det kan liksom inte hända värre saker än vad vi varit med om tror jag. 

Men annars hade jag nog inte berättat så tidigt. Glad

• LindaPernilla

Välkomna in, tjejer!

Jag håller det gärna hemligt så länge det går, men.. jag gissar på att folk kommer börja ana något ganska snart. Jag är/var rökare & har sagt att det enda som får mig att lägga ner är en graviditet. Så nu har jag slutat så nu kommer våra närmaste förstå, haha.

För mig, enligt min app, är jag i vecka 5 (4+1) och har BF 13 Maj :)

Oroar mig, förståss, också för missfall innan v. 12. Men som du säger, emjh, så behövs nog stödet om det skulle ske.

• LindaPernilla
    Rara Klara skrev 2015-09-05 19:15:36 följande:

Grattis!!!

Jag är ny här! Plussade i onsdags. Vilken lycka. BF 10 maj. Vi lyckades på första försöket, helt otroligt! Är så lycklig just nu. Mått illa på morgonen och eftermiddagarna och är helt hookt på cornflakes med mjölk, äter aldrig det annars. Börjar bli trött också, somnade i soffan idag efter långpromenad. Hur har ni nått? 

Jag är skittrött! Inte sådär sovtrött, utan mer slapp. Orkar inte ta tag i något & bara tanken på att göra något gör mig slut, haha.

Illamående, lite smått. Dricker alltid, och har gjort i flera år, en sån vitaminbrustablett på mornarna, men imorse gick det inte.. uääk!
  • Mymlan1986

Hej! Jag fick reda på att jag var gravid i Fredags då jag var irriterad över att mensen inte kom så att vi kunde starta om med nya försök. Var helt säker på att det inte tagit sig då sambon åkte på jobbresa, vi hade sex 4 dagar innan ÄL den månaden och gissa om jag blev förvånad när jag fick plus :) enligt gravidappen från mammasidan är BF 14/5. Vilka appar använder ni och kan rekommendera? Det är första barnet för mig och sambon, vi är båda 29 år. Jag har berättat för min syster men annars ska vi vänta med att berätta för våra föräldrar. Är det efter v 12 som risken för missfall minskar?

• Rara Klara

Godmorgon allesammans! 
    Vi beslöt oss för att ta en riktigt lugn helg hemma denna helg. Det har varit himla skönt. Allt får ramla på sin plats och onödig stress är som borta.
    Vill gärna skriva av mig hur det varit för mig hittills. I onsdags var min mens beräknad och jag vaknade 03.15 av att: ja, nu han jag äntligen kissa på stickan ;) Jag hade liksom väntat på detta tillfälle bra länge....hela två veckor och testat redan dagarna innan som såklart visade minus. Så när jag vaknade var jag förberedd på ett minus. Men det visade sig vara plus. Vet faktiskt inte hur länge jag stirrade på stickan, eftersom det fortfarande var natt, men jag trodde inte mina ögon. Lyckan var total! Jag kunde inte undgå att väcka min man, och kan höll bara om mig och log och fortsatte sova. Han var inte ett dugg överraskad. Han kände det på sig, eftersom jag börjat äta så konstiga saker som jag annars inte gör. Haft 37.3 i temp ända sen ägglossning, och magen svullen som en ballong. 
    Enda sen den dagen har jag googlat barn, pratat barn, och drömt barn. nästa lite för mycket. Så nu när helgen kom va det så skönt att stänga ner allt. Det kan ju bli alldeles förmycket, ni vet....kan jag äta det, måste googla...kan jag träna så osv. 
    Det har skapat mig en himla massa stess också som jag annars inte har. 
    Så jag har lärt mig nu, att ta allt med en nypa salt. Jag vet vad jag behöver äta och att det är bra att träna, och så får resten bli i den takt som det kommer! 
    Jag har börjat gå på långpromenad nästa varje dag, vilket är både underbart skönt, och rogivande. 
    Trevlig söndag! 

• valkyrian

Hoppar in :)

Plussade igår svagt med testlagret och idag med cb digital. BF enl. Fls uträknare blir fredag den 13 maj ^^

Nu funderar jag på om jag borde ringa barnmorska asap på måndag då jag äter levaxin mot för låg sköldkörtelhormonsproduktion och får många urinvägsinfektioner.

Fick ganska genast efter plusset "vad har jag ställt till med" känslor men de börjar avta. Är så glad. Har två barn sedan innan som är rätt stora (6 och 10) och de hinner bli 7 och 11 innan maj.

Kommer inte berätta för någon förän runt v 12 men min bästa vän vet.

Svar på tråden Majbebisar 2016