• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Rara Klara
    Träning å sånt!
    Hej allesammans! Innan jag var gravid tränade jag på gym varannan dag och cykla till jobbet ( 10 km enkel väg) och så sprang jag inbland...5 km. Men efter att jag plussade har jag inte riktigt vågat förrän igår. Jag har alltså i flera veckor gjort egentligen ingenting, i rädsla att det något ska bli tok. Men så igår var jag på gymmet, och promenerade därefter men mig man. En riktigt härlig långpromenad i regnet. Och idag vågade jag cykla till jobbet. Och vet ni, det känns mycket bättre. Jag känner mig starkare, piggare och känner en bättre kontroll på min kropp. Är så glad att jag våga igen. Jag cyklar dock sittandes, för det ska visst inte va så bra att stå upp och cykla.
    Är glad för det lilla- och det har för så mycket positivt med sig! Hur tränar ni?
    Trevlig måndag
  • fair
    Godistjejen skrev 2015-09-06 22:54:46 följande:

Är det någon som kommer från norra delarna av vårt avlånga land ? :)

Jag bor några mil från Umeå! Var bor du?
  • EmPe
    emzerus skrev 2015-09-07 11:34:40 följande:

Jag har fått svagt positiva gravtest med clearblue under helgen o tog imorse ett clearblue digitalt och där står det inte gravid :( Antingen är hcgnivån för låg fortfarande eller så är detta också påväg att gå åt helvete :( Är på Äl+15 så tycker ju att testet borde ge utslag... usch va ledsen jag blir!!!

Någon som varit med om detta?

Jag har varit med om att få svaga test två ggr. Första gången resulterade det i ett tidigt mf. Nu, andra gången, fick jag halvsvagt ända fram till bim +2. Inte mycket man kan göra annat än att vänta och testa igen. Jättejobbigt:( Hoppas hoppas du får starkare streck!!
  • valkyrian
    Rara Klara skrev 2015-09-07 11:38:53 följande:
    Träning å sånt!
    Hej allesammans! Innan jag var gravid tränade jag på gym varannan dag och cykla till jobbet ( 10 km enkel väg) och så sprang jag inbland...5 km. Men efter att jag plussade har jag inte riktigt vågat förrän igår. Jag har alltså i flera veckor gjort egentligen ingenting, i rädsla att det något ska bli tok. Men så igår var jag på gymmet, och promenerade därefter men mig man. En riktigt härlig långpromenad i regnet. Och idag vågade jag cykla till jobbet. Och vet ni, det känns mycket bättre. Jag känner mig starkare, piggare och känner en bättre kontroll på min kropp. Är så glad att jag våga igen. Jag cyklar dock sittandes, för det ska visst inte va så bra att stå upp och cykla.
    Är glad för det lilla- och det har för så mycket positivt med sig! Hur tränar ni?
    Trevlig måndag
    Jag löptränar. Sprang tjejmilen samma dag som pluset, dvs i lördags. Kommer fortsätta löpträna/promenera och yoga.

Ville simma också men läst att kloret inte är ngt vidare för bebben så det skippas. Kommer bara köra va 5 km pass i lugnt tempo. Kände under tjejmilen att jag redan fått sämre kondis och så. 

Är inte alls förtjust i styrketräning dessvärre.  
  • Godistjejen
    fair skrev 2015-09-07 11:51:53 följande:
    Jag bor några mil från Umeå! Var bor du?
    Aa nämen va trevligt. Jag bor i Piteå :)
  • fair

Där var vi förra helgen och badade, jättefint är det där! =)

Godistjejen skrev 2015-09-07 17:14:22 följande:

Aa nämen va trevligt. Jag bor i Piteå :)

• Novembersmile

varit ute på en löprunda nu med barnvagnen. shit alltså, vilken dålig kondis jag måste ha fått på några dagar.. helt slut i benen efter 2 km. :S

Men jag tänker också fortsätta så länge det går, med lätta löpturer/Pw's. mår ju så himla mycket bättre av motion.

BF 2016-05-14
  • emjh

Jag fick så ont på höger sida idag, både i rygg och mage, att jag började oroa mig för att något är fel. 
    Men det händer ju mycket, det är svullet och uppblåst och jag tror att jag känner av fogarna redan. Jag tar ett till test imorgon bitti för att kolla läget, jag är på ÄL+13 idag och när jag tog ett test på fm blev det blankt, tror det är för tidigt att testa med annat än morgonurin. 

Eller så är det på väg att gå åt skogen... hoppas inte. 

• emjh
    Novembersmile skrev 2015-09-07 19:04:09 följande:

varit ute på en löprunda nu med barnvagnen. shit alltså, vilken dålig kondis jag måste ha fått på några dagar.. helt slut i benen efter 2 km. :S

Men jag tänker också fortsätta så länge det går, med lätta löpturer/Pw's. mår ju så himla mycket bättre av motion.

Ja man känner rätt fort. Jag håller på med ett par septemberutmaningar (lite mer varje dag) och idag fixade jag inte ens plankan. Jag är helt slut i kroppen, orkar ingenting. 
Svar på tråden Majbebisar 2016