Rara Klara skrev 2015-09-07 11:38:53 följande:
Träning å sånt!
Hej allesammans! Innan jag var gravid tränade jag på gym varannan dag och cykla till jobbet ( 10 km enkel väg) och så sprang jag inbland...5 km. Men efter att jag plussade har jag inte riktigt vågat förrän igår. Jag har alltså i flera veckor gjort egentligen ingenting, i rädsla att det något ska bli tok. Men så igår var jag på gymmet, och promenerade därefter men mig man. En riktigt härlig långpromenad i regnet. Och idag vågade jag cykla till jobbet. Och vet ni, det känns mycket bättre. Jag känner mig starkare, piggare och känner en bättre kontroll på min kropp. Är så glad att jag våga igen. Jag cyklar dock sittandes, för det ska visst inte va så bra att stå upp och cykla.
Är glad för det lilla- och det har för så mycket positivt med sig! Hur tränar ni?
Trevlig måndag
Jag löptränar. Sprang tjejmilen samma dag som pluset, dvs i lördags. Kommer fortsätta löpträna/promenera och yoga.
Ville simma också men läst att kloret inte är ngt vidare för bebben så det skippas. Kommer bara köra va 5 km pass i lugnt tempo. Kände under tjejmilen att jag redan fått sämre kondis och så.
Är inte alls förtjust i styrketräning dessvärre.