• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • fair

Jag funderar också på om jag måste kontakta både min astma läkare och min bm eftersom jag tar astmamedicin och även medicin för magen då jag har ett magmunsbråck. Samtidigt som jag redan pratat med både astma läkaren och min ordinarie läkare om en eventuell graviditet och ingen av mina mediciner ska vara skadliga. Dock "får" jag inte bli för astmatisk så jag måste äta kortisontabletter, för det är inte bra under de tre första månaderna...

En annan sak jag tänkt på är mitt blodtryck som höjdes i samband med förlossningen förra gången. 170/110 hade jag på BB och fick äta tabletter för att få normalt igen. Numera har jag kring 116/84 så bättre är det ju... Men tanken på att det ska höjas finns där konstant.

Ursäkta utdraget inlägg! ! Ville bara skriva av mig

• smultronblomma

Stort grattis allihopa!:)
    Vad kul att vi kan följas åt på den här resan!
    Vi vill också vänta med att berätta för närmsta vänner och familj, men tror inte vi kommer hålla det enda till v.12!
    Jag har också börjat nojja mycket över mat osv. Är det redan nu, 2-3 veckor efter befruktningen som det är skadligt att äta mögelost osv?:)

• Mymlan1986
    smultronblomma skrev 2015-09-06 16:33:52 följande:

Stort grattis allihopa!:)

Vad kul att vi kan följas åt på den här resan!

Vi vill också vänta med att berätta för närmsta vänner och familj, men tror inte vi kommer hålla det enda till v.12!

Jag har också börjat nojja mycket över mat osv. Är det redan nu, 2-3 veckor efter befruktningen som det är skadligt att äta mögelost osv?:)

Jag tror att det är bäst att avstå redan nu. vilka vitaminer äter ni nu efter ni fått reda på att ni är gravida. Jag äter Folsyra och järn men är det något mer man bör äta? Apoteket gravid?
  • smultronblomma
    Mymlan1986 skrev 2015-09-06 16:47:26 följande:
    Jag tror att det är bäst att avstå redan nu. vilka vitaminer äter ni nu efter ni fått reda på att ni är gravida. Jag äter Folsyra och järn men är det något mer man bör äta? Apoteket gravid?

ja okej!:) 
    Jag började äta Folsyra idag.. läste att det bästa var att börja med det redan innan man blev gravid. Men men, det går inte att göra ogjort nu. Jag vill också ha tips!:)

• emzerus

Hej allihopa :)

Jag är gärna med i er tråd också. Plussade igår på äl+13 och är såklart jätteglad men samtidigt väldigt skeptisk då vi har 3 missfall bakom oss sen vi började försöka i september förra året. Har precis startat en missfallsutredning o bara hunnit lämna prover men så var jag gravid nu igen så hoppas verkligen det får gå vägen denna gång :)

Ska få progesteron utskrivet av min läkare så förhoppningsvis gör det susen :)
    Bf är 14 maj...vore ju helt underbart ju <3

Jag är 32 och o min man 36 år o detta är första barnet.

• Rara Klara

Hoppas du och vi andra får vara kvar här länge....ända fram till mållinjen! 

• Rara Klara
    smultronblomma skrev 2015-09-06 17:20:50 följande:

ja okej!:) 
    Jag började äta Folsyra idag.. läste att det bästa var att börja med det redan innan man blev gravid. Men men, det går inte att göra ogjort nu. Jag vill också ha tips!:)

jag äter apoteket gravid. Där finns folsyra bland. Försöker äta som vanligt, men med lite extra frukt och grönsaker och fiska 2-3 ggr/veckan! Då borde jag nog få i mig det som behövs. Vid inskrivningen får vi se om det räcker, eller behövs fyllas på med mer vitaminer. 
  • Boel

När ska ni skriva in er vid MVC?
    Jag kommer nog vänta till november. Det brukar ju inte hända så mycket mer än att man går igenom ett formulär och blir inskriven i början.

• smultronblomma
    Boel skrev 2015-09-06 21:02:51 följande:

När ska ni skriva in er vid MVC?
    Jag kommer nog vänta till november. Det brukar ju inte hända så mycket mer än att man går igenom ett formulär och blir inskriven i början.

Jag tänkte ringa MVC imorgonbitti.
    Vilka städer är ni ifrån?:)

• mcflurry

Grattis alla!!

Jag hoppar in här..plussade i förra veckan..misstänker att jag är i V5. Kan dock inte exakt veta eftersom jag fick missfall i somras å mensen hann aldrig komma å så blev jag gravid igen.. Har inskrivning hos bm imorgon å bokat tid för vul i slutet på september.

Är det möjligt att redan V5 känns av stor trötthet? Känner mig trött, deppig och energilös..undra om det kan vara gravhormoner som gör det?

Svar på tråden Majbebisar 2016