• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Godistjejen

Heej allihopa ! Måste börja skriva att Gud va roligt. Skönt att få skriva av sig lite och höra hur det går och är med er andra.
    Jag är i vecka 5+5, det är första barnet så allt känns superroligt ! :) Är super nervös att berätta för familjen å vännerna. Tar tacksamt emot tips på hur man kan berätta. Skulle vilja ge mamma och pappa någon rolig tröja men vet inte riktigt vad det kan stå :)
    Någon som har några roliga tips ? :)

Ha de bäst allihop , kram på er :)

• Nillasworld

Gjorde första testet i torsdags kväll. Sen dess har jag gjort 5 test alla är positiva. Det känns fortfarande inte på riktigt! Varit tillsammas med min partner i 4 år och aldrig hänt någonting!

Hans föräldrar blev inte gravida förens dom var mellan 40-50, och hade väldigt svårt att få barn. Och jag har aldrig varit gravid innan trotts att jag aldrig använt någonting för att förhindra det. Så vi trodde att vi inte skulle kunna bli gravida.

I alla fall, det var inte planerat och kom som en chock! Blev otroligt glad! Tog ett test som säger veckor och det blev 2-3 veckor! Så imorgon blir det att boka tid hos läkaren och se till att allt är bra än så länge! Drömmer

• emzerus
    Rara Klara skrev 2015-09-06 20:13:45 följande:

Hoppas du och vi andra får vara kvar här länge....ända fram till mållinjen! 

Det hoppas jag verkligen! <3
    Boel skrev 2015-09-06 21:02:51 följande:

När ska ni skriva in er vid MVC?

Jag kommer nog vänta till november. Det brukar ju inte hända så mycket mer än att man går igenom ett formulär och blir inskriven i början.

Jag avvaktar nog ett par veckor innan jag ringer mvc för inskrivning. Ska kontakta kvinnokliniken imorgon för att få progesteron utskrivet (har 3 missfall i bagaget) och vill nog se att jag får behålla graviditeten ett par veckor till innan jag ringer för inskrivning. Men vid de tidigare graviditeterna så ringde jag bara ett par dagar efter jag plussat o fick tid när jag skulle varit i ca vecka 7. På de flesta ställen så är de rätt fullbokade så att vara ute i god tid gör nog inget :)
  • Rara Klara

jag ringde så fort jag fick plus. Barnmorskan sa då att inskrivning brukar ske runt v.9 och runt vecka 9 har jag min tid bokad. 

• Rara Klara
    smultronblomma skrev 2015-09-06 21:18:36 följande:

Jag tänkte ringa MVC imorgonbitti.
    Vilka städer är ni ifrån?:)

Stockholm. och du?
  • EmPe

Hej, hoppar gärna in här! Grattis till er alla:) Jag har följt tråden sen start men ville avvakta lite med att gå med. Fick ett tidigt mf i början av aug men blev gravid igen i slutet av aug, vilket känns helt otroligt! Nu hoppas man bara att det lilla fröet får stanna och växa. Går in i v6 idag och går allt som beräknat kommer det en liten 9/5. Det blir mitt andra barn, har en son som är 1,5 år.

• Kawinna

Grattis till alla plus!

Jag följer er tråd lite i bakgrunden än så länge.
    Gjorde några test förra veckan som visade svaga svaga streck så gjorde ett digitalt i fredags, men det blev negativt.
    Tror dock fortfarande att jag är gravid, igår om nämligen illamåendet...
    Har en son på 6 månader, så ingick inte i planen att vi skulle bli gravida så snabbt. Jag har inte fått min mens än och ammar, vi hade sex en gång utan skydd.. Haha blir intensivt om vi nu är gravida men en till lite bebis är alltid välkommen :)

• carolinajohansson93

Vi fick ett plus i tisdags förra veckan (2/9)

Hoppas allt går vägen nu! Ska bli såååå roligt o berätta för alla. Vi ska överaska familjen under jul är meningen men vi kanske får ändra till tidigare eftersom jag kommer bli tjock... Men en överraskning kommer det allafall bli! :) är första barnet o vi är jätte glada.

Den 15/9 har vi möte på mvc :)

Nån mer än jag som har jätte ömma bröst? Kan inte ligga på magen nästan!

• emzerus

Jag har fått svagt positiva gravtest med clearblue under helgen o tog imorse ett clearblue digitalt och där står det inte gravid :( Antingen är hcgnivån för låg fortfarande eller så är detta också påväg att gå åt helvete :( Är på Äl+15 så tycker ju att testet borde ge utslag... usch va ledsen jag blir!!!

Någon som varit med om detta?

Svar på tråden Majbebisar 2016