• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Zamira
    Elsie12345 skrev 2015-10-27 15:22:28 följande:

Men ni som testat pos, hur många dagar efter ET gjorde ni det???

Jag såg en antydan till plus på rd7, men jag räknar inte det som första dagen med plus, utan testade på rd8, i fredags, och då var det ett svagt men fullt synbart plus med CB Plus :) Så rd8! Men så tidigt fick jag inte plus förra gången, då fick jag ett jättesvagt på rd11.
  • Cottiz

Mycket väl medveten om det. Hade ET i söndags så alltså var RD1 igår och idag är jag på RD2 :)

Det håller jag för mig själv.

Har läst, men det är skönt att skriva av sig och få olika slags respons. Ja det kan vara allt möjligt, men troligast så påverkar Endometrios mer. Ja, det är säkert möjligt att det värker dessa dagar. Men nu är det mycket lugnare så oron har lagt sig. Detta är mitt första ET så det är inte konstigt det kommer massa frågor och sånt när man tidigare inte erfarit dessa symtom.

Roligt för dig.

lilsis skrev 2015-10-27 08:30:31 följande:

ET är rd0

Varför fick du två på första försöket?

Börja med att läsa bipacksedeln till de mediciner du har fått och får, där finns mycket förklarat.

Jag hade jätteont på eftermiddagen/kvällen efter äp var öm dagen efter.

ET har jag inga besvär av och nu kan magen kännas lite svullen och "full" men om det är pga Lutinus eller embryot eller min livmoder som är irriterad ändå är omöjligt att säga.

Rd5 idag.

Har inte endo och kan inte relatera till det.

• Cottiz

Okej! Skönt någon kan relatera och förstå.

Har pratat med kliniken. Det skulle vara mycket mer om det var infektion. Ingen "svullen" buk eller så, jag kan andas ut. Var nog mycket av allt bök och stök där nere/inne som gjorde att värken var så påtaglig. Sedan äter jag inga starkare smärtstillande, knappt Panodil (endast i nödfall när det verkligen gör ont) och det var okej enligt kliniken.

Vilken RD är du på eller har du plussat? (Inte läst tillbaka).

Lutetzia skrev 2015-10-27 09:30:03 följande:

Cottiz: Jag har endo och hade väldigt ont efter ÄP, vid ingreppet och ca 2-3 dagar efteråt. ET gjorde också ont, men inte alls i samma magnitud. Gjord ont när de satte katetern men sen hade jag ingen värk. Kan kanske vara värt att kontakta om du har ont? Det finns ju en risk för infektion även om den är mycket liten.

• Lutetzia
    Cottiz skrev 2015-10-27 16:53:48 följande:

Vilken RD är du på eller har du plussat? (Inte läst tillbaka).

Jag har plussat! :) I dag är min riktiga TD på RD 18 (v5+0).
  • lilsis
    Cottiz skrev 2015-10-27 16:51:09 följande:

Mycket väl medveten om det. Hade ET i söndags så alltså var RD1 igår och idag är jag på RD2 :)

Det håller jag för mig själv.

Har läst, men det är skönt att skriva av sig och få olika slags respons. Ja det kan vara allt möjligt, men troligast så påverkar Endometrios mer. Ja, det är säkert möjligt att det värker dessa dagar. Men nu är det mycket lugnare så oron har lagt sig. Detta är mitt första ET så det är inte konstigt det kommer massa frågor och sånt när man tidigare inte erfarit dessa symtom.

Roligt för dig.

Svarade utefter vad du skrev.

Men du verkar lite vass? Eller är det bara ditt sätt att skriva? Först en besviken kommentar om brist på svar och sedan samma tonläge när man svarar, känns lite trist bara.
  • MålaMittHjärta

Hade en liten tanke att tjuvtesta idag men blev väckt vid 4, gick på toaletten och sen insåg jag mitt misstag :P

Japp blir väl att spara sig till td på fredag då. Bara två dagar kvar :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-28 07:51:12 följande:

Hade en liten tanke att tjuvtesta idag men blev väckt vid 4, gick på toaletten och sen insåg jag mitt misstag :P

Japp blir väl att spara sig till td på fredag då. Bara två dagar kvar :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Fast är ju egentligen ett bra misstag, bättre att hålla sig, och nu är det ju bara en morgon till, sen är det testdag!! :)
  • skatten12

RFSU tester är dem mkt sämre än cb ? Får starkt med cb men inte RFSU ( stickor ) ......

Svar på tråden IVF oktober 2015