• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-10-28 08:19:50 följande:

RFSU tester är dem mkt sämre än cb ? Får starkt med cb men inte RFSU ( stickor ) ......

Jag har ungefär samma, men jag testade med TLs stickor, och de blev inte alls lika starka som CB, men det är nog bara så det är, jag oroar mig inte så mycket över det :)

Men det digitala sa 2-3 veckor idag, och det fick jag inte se vid förra försöket, så nu känner jag mig väldigt positiv! :)

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-10-28 16:08:54 följande:

Vilken rd ?

Ska köpa digitalt tills på Td :)

13 nu, testade i lördags och fick då 1-2 veckor, så övergången till 2-3 kändes fantastiskt! :)

Gör så, jag har ett kvar som jag ska ta på min td på lördag :)
  • Elsie12345

tror ni cb digital är bäst/säkrast? 
    RD 10 imorgon (3-dagars), tänkte testa på fredag...

• Zamira
    Elsie12345 skrev 2015-10-28 18:08:18 följande:

tror ni cb digital är bäst/säkrast? 
    RD 10 imorgon (3-dagars), tänkte testa på fredag...

De är väl inte så superkänsliga som vissa andra test är tror jag, jag fick plus med CB Plus (ett svagt sådant dock) i fredags men fick sen negativt med digitalt CB, men jag är ändå för digitala test, för då får man ju svart på vitt om det är positivt eller inte, så känner jag iallafall.. Och det kan ju ha varit jag som inte hållit mig tillräckligt länge, och att det var därför det blev negativt. (För fick gravid 1-2 veckor på lördagen)

Hoppas att du får ett fint svar på fredag :)
  • Nmg

Är det någon som har Haft menopursprutorna? (Kort metod) vad hade ni för biverkningar? Jag är väldigt nervös över att jag kommer reagera på dem. Har tex aldrig ätit p piller i hela mitt liv. Bara provat 2 sorter och jag spydde av de så jag la av. Verkar vara hormonkänslig.

• fruseverin
    Nmg skrev 2015-10-28 20:53:29 följande:

Är det någon som har Haft menopursprutorna? (Kort metod) vad hade ni för biverkningar? Jag är väldigt nervös över att jag kommer reagera på dem. Har tex aldrig ätit p piller i hela mitt liv. Bara provat 2 sorter och jag spydde av de så jag la av. Verkar vara hormonkänslig.

Har Menopur (har dock lång). Inte en biverkning.
  • fruseverin

Äggplock onsdag kl 9:00!!!!

Iiih och åå och yaay! Heja heja de 7 äggblåslingarna! <3

• Nmg

Låter bra! Hoppas jag slipper känna nåt

fruseverin skrev 2015-10-28 21:30:26 följande:

Har Menopur (har dock lång). Inte en biverkning.

• Fritzi

Nmg: jag har kört korta protokollet två ggr med menopur och orgalutran. Jag fick inga biverkningar förutom att orgalutran sved lite när man sprutade och det blev en röd svullnad kring sticket som satt i ngn timma. Eftersom det är en vanlig biverkning så noterade jag det, men inte så mycket mer.

Jag kände eg. inget förrän dagen innan ÄP, dvs. efter ovitrellsprutan, och första gången blev jag så uppspänd att jag hade svårt att sitta böjd över skrivbordet på jobbet och fick gå och ta av mig strumpebyxorna eftersom de satt åt över magen. Tror dock ingen tänkte på det... Då blev det 17 ägg, men - lång historia - de frystes, tinades, och noll kvar. Denna gång 9, varav 8 blev befruktade, ett till mig och tre till frysen.

Mina äggstockar sitter tydligen högt, så det har blivit en del rotande för att kunna se äggblåsorna och lite större utmaning för läkaren vid ÄP. Har dock gått utan problem bägge ggr. Smärtlindringen har fungerat utmärkt under ÄP. Tyvärr har jag fått ganska rejält ont efteråt, ca tre dgr, menstruationsvärk de luxe.

Idag RD9. TD på söndag.

GRATTIS ni som plussat, håll tummarna för mig...

Svar på tråden IVF oktober 2015