• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Dipsy

jag kommer testa på fredag...då är jag på dag 9...tidigt jag vet men jag har det jobbet så jag måste dessvärre gå ut med det väldigt tidigt också...

är det för tidigt tro??

• Fritzi

Hej alla fantastiska amazoner!

Jag är 44 år och i behandling sedan sju månader. Är på 2:a försöket, kort protokoll, första ET 19/10, TD söndagen 1/11. Alltså RD 6 idag. ????

Första försöket gick om intet pga att min man drabbades av lunginflammation och direkt efter ÄP fick vi chockbeskedet om total äggfrys (15/17). Efter en massa hit och dit i fem månader tinades äggen, allt såg lovande ut, och åtta fina tredagars skulle odlas till blastocyster och sedan frysas igen. Resultat: noll.

Tja, vad säger man. Fanns ju inget annat att göra än att börja om.

Andra försöket tog sig 8 av 9; jag ruvar nu på ett tredagars och tre hamnade i frysen.

Håller tummarna för er alla. Heja er!

• skatten12

Nej ET som
    Noll :) jag på dag nio i morgon. Funderar
    Med på att testa snart .. Men så feg !

Grattis till ruvarstatus :) va jobbigt , men nu är det er tur !!! VÅR tur :))))

• MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-10-25 18:16:23 följande:

Måla mitt hjärta ! Samma
    Här !! Ska vi hjälpas åt ! Att iaf testa som tidigast på 27/28 rd 10,11 ? Visst hade du med blasto ?

japp ruvar med på en blasto <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Dipsy skrev 2015-10-25 20:23:34 följande:

räknar man dagen som återinföringsdagen som dag 1??

Dagen efter återföring räknas som dag 1.
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-25 19:27:39 följande:

Tack så jättemycket :)

Det är så svårt det där, men jag hade gärna väntat om jag hade klarat, iallafall till kanske dagen innan!

Får se hur jag gör, börjar bli lite galet nervös emellanåt hoppa hoppas det går hela vägen denna gången :)
  • Lutetzia

Testade på rd 11 och fick ett hyfsat stark streck fastän det var kväll. På tisdag är min riktiga testdag och då ska vi boka tid för vul. Längtar! :)

• Dipsy

skatten: testa...

hur ska man känna egentligen om det har fäst? symptomen är ju samma som om mensen är på väg...

det bästa är nog att inte försöka analysera sig själv hela tiden...hur lätt nu det är?

Svar på tråden IVF oktober 2015