• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • AnnaGus79

Prednisolon är kortison för att göra det egna immunförsvaret svagare för att kroppen inte ska stöta bort ägget

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-10-26 11:06:40 följande:

Vad härligt ! Känner mig lycklig men nu vill ja tiden ska rusa så ja kan få gå på vul

Håller med, nu vill man ju komma dit hän, och få se det lilla hjärtat som tickar! :)
  • Cottiz

Hej, ansluter mig till er tråd! Precis gjort mitt första ET och satte in "två stycken embryo" så jag är alltså på ruvardag 1 idag.

Någon annan som efter insättning haft stark molvärk/mensvärk i livmodern???

Håller på att bli knäpp. Är det äggen som spökar på eller är det inflammation? Kanske av alla ingrepp, ÄP och ET som gör att det ibland kommer vågor av värk. Typ som växtvärk.

Kan för er som kanske kan relatera eller har samma, lider av Endometrios.Någon klok människa som har råd? Är lite oroad och har mejlat kliniken nu idag för att de ska ringa upp...

:/

• hagnestahill

Uppdaterar här:

Skrev i början av tråden och väntade då på mensen för att sätta igång med IVF nr 1. Äntligen har mensen kommit (på dag 57, snacka om sen!) och igår tog jag spruta nr 1.

Kör korta protokollet och metoden blir ICSI, pga. att mannen har dåliga spermier.

Känns skönt att komma igång nu
    Enda ångesten är att jag kanske ska börja på nytt jobb snart, känner inte att jag bör tacka nej till ett bra erbjudande även om man just nu är mitt uppe i ett kaos i och med allt detta. Det är ju vår första IVF men kanske inte den sista... (även om man hoppas)

Apelsinpress, 30 år, IVF nr 1, korta protokollet, Gonal-F 112,5 prel ÄP v 45

• Elsie12345

Hej!

Är ny här och hittade denna ivf-tråd.

Jag är mitt i mitt första ivf-försök. RD 7 idag (fick en tre dagars insatt).

Hur tidigt vågar man testa?

Mina bröst är så ömma, men antar att det lika gärna kan vara biverkan från progesterontabletterna (vaginaltabletterna)???

• Fritzi

Elsie12345, jag är också på RD7 med TD på söndag, och jag kommer att vänta tills dess. I sammanhanget känns fem dgr som försumbart och felmarginalen minskar rejält. Det finns ju en anledning till att TD är satt som den är av kliniken/sjukhuset. Vi kan ju hålla varandra sällskap...

Progesteronet ger "gravidsymptom", t.ex. dem du beskriver. Jag har samma, plus några till som nämnts till och från i tråden. Svettningarna som kom efter ca en vecka är ju inte helt behagliga...

Bägge mina ÄP var för övrigt eländiga (efteråt). Svår menstruationsliknande smärta i tre dgr.

Grattis ni som testat positivt! Är verkligen glad för er skull. Å ledsen för er som testat negativt; man gör ju trots allt inte detta för skojs skull. <3

Har en fråga, har sett förkortningarna MF och MA. Vad står MA för?

• musicartA
    Elsie12345 skrev 2015-10-26 18:34:03 följande:

Hej!

Är ny här och hittade denna ivf-tråd.

Jag är mitt i mitt första ivf-försök. RD 7 idag (fick en tre dagars insatt).

Hur tidigt vågar man testa?

Mina bröst är så ömma, men antar att det lika gärna kan vara biverkan från progesterontabletterna (vaginaltabletterna)???

Hej alla och Elsie12345!
    Jag är också ny här och det är min 8:e behandlingsdag.
    Lycka till!

Jag har också ömma bröst och svullen mage. Min läkare säger att det är normalt, det är behandling/mediciner som påverkar kroppen på detta sätt.

Grattis till alla som har lyckats att bli gravida! Det är så fantastiskt, tycker jag! Och lycka till alla som är mitt i behandlingen.

Tack, totoo, för detta tråd! När man är ny och gör sitt första försök, blir det viktigt att prata med någon för att inte känna sig ensam.
  • skatten12

mission aborted foster har dött i magen, men kommer inte nån blödning, jag hade de en gång. Fixk efter vi konstaterat det med ul medicin efter 3 veckor ( då kom det ut )
    Inget skoj :(

Hoppas det går vägen denna gången :)

Svar på tråden IVF oktober 2015