• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Fritzi

AnnaGus79, då håller vi tummarna för att allt är som det skall! Det sägs och skrivs ju hela tiden om att småblödningar inte är ovanligt.

• lilsis
    AnnaGus79 skrev 2015-10-31 22:28:31 följande:

Det här har tyvärr inte varit småblödningar :(

Jag känner två som har blött rejält genom nästan hela graviditeten och fick friska barn.
  • Lutetzia
    skatten12 skrev 2015-10-31 20:30:11 följande:

Hur är de med frissan ? Slinga lite slingor ? Jag skulle vilja göra det. Vågar man såhär tidigt..... Löjlig man är men tänker nu på allt ...

Vad har ni för symtom ? Jag har inget, haft lite illamående för två dagar sedan annars inget....

Jag tror inte att det ska vara någon fara att färga håret, men förstår om du är orolig. Jag känner mig själv lite fundersam om man ska hålla på med så mycket kemikalier.

Jag har fått många fler symtom den här veckan (5+5) jämfört med förra. Har blivit väldigt svullen i hela kroppen och samlar vätska (upp 2 kg), ömma bröst och bröstvårtor, väldigt frusen, lätt illamående hela dagen och mer trött än vanligt på kvällen.
  • Clothilde
    Elsie12345 skrev 2015-10-31 12:48:36 följande:

Nu har jag börjat blöda desto mer :( men kliniken sa fortsätt med lutinus tills i alla efter helgen... Känns hopplöst.

Zamira: hur mkt blödde du?

Min förra vända blöde jag mitt i ruvningen. Plussade dock svagt på plusdagen ( mitt första plus EVER, men pga blödningarna vågade jag inte glädjas fullt ut) och gick sedan långsamt uppåt i plus-styrka i 8 dagar. Fick då ta en hCG kontroll via blodprov med 2 dagars mellanrum. (På gyn) Värdens ska då hellst 3 dubblas för att indikera på en normal graviditet.

Vilket mina gjorde och jag vart väldigt lycklig. Jag gick sedan 2 veckor i väntan på första ultraljudet. Fortsatte med lutinus för säkerhets skull. Hade typ alla gravidsymptom. Men tyvärr visade det sig att livmodern var tom och hCG't i botten på ultraljudet. Det var ett tungt bakslag. Det lilla där inne hade släppt. Men det jag ville säga var att, man kan blöda tidig i ruvningen men ändå få ett ägg som fäster. Vissa blöder mycket första månaderna. Kroppem har liksom hakat upp sig. Eller så är der delat som blöds ut på grund av att livmodern inte fylls ut helt! Så fortsätt testa och tappa inte hoppet för än det är uteslutet. Var dock någonstan beredd och medveten så du orkar rusta dig om det kommer fler vändor. Man vet inte vilken omgång som det sker! När det är dags. Bara att man inte kan ge upp!
  • Fritzi

RD13 idag och tillika TD. Inget plus och ökad mängd "rosa" flytningar. BIM tisdag, så antar att jag inte skall kasta in handduken riktigt ännu, även om det känns så... :-/

• lilsis
    Nmg skrev 2015-10-31 10:22:48 följande:

Ni som haft kort protokoll, hur många sprutdagar hade ni?

1 gång Elonva (långtidsverkande) och 5 eller 6 dagar menopur.
  • lilsis
    lilsis skrev 2015-11-01 15:57:16 följande:

1 gång Elonva (långtidsverkande) och 5 eller 6 dagar menopur.

Och orgalutran förstås. Hm åtta dagar?

Haha, mitt minne suger!!
  • Nmg

Ok låter bra hoppas att det inte blir så många dagar för mig jeller

lilsis skrev 2015-11-01 15:58:24 följande:

Och orgalutran förstås. Hm åtta dagar?

Haha, mitt minne suger!!

• lilsis
    Nmg skrev 2015-11-01 16:14:47 följande:

Ok låter bra hoppas att det inte blir så många dagar för mig jeller

Jag tycker det gick jättefort!

Inga biverkningar heller ;) Lite trångt sista dagarna men inte värre än att jag jobbade som vanligt. Valde att sjukskriva mig hela veckan efter äggplock och det var rätt, hade ont dagen efter äggplock också och att sedan kunna lulla runt hemma i lugn och ro innan och efter ET kändes bra.
Svar på tråden IVF oktober 2015