• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Lutetzia

Jag känner att det är lite för långt till rul så jag bokade faktiskt ett till ul nästa vecka, kommer vara i v 13 då. Tror inte jag kommer att kunna njuta av julen annars. När jag har tid att tänka så brukar jag ofta bli orolig. Så länge jag jobbar går det bra att hålla de jobbiga tankarna borta men på helgerna hinner jag oroa mig desto mer. Tror verkligen att allt är bra men vill så gärna ha det bekräftat. 

• MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-12-08 20:50:05 följande:

Men bf 22/6 istället för 4/7 vet inte hur dem räknar, kan inte sådant !
    Skönt , är ju så mysigt !!

Är ju alltid bättre att bli framflyttad än tvärt om då växer ju bebis som den ska :) Har under mina 2 ivf fått höra att man absolut inte får flytta bf datum av kliniken då de räknar efter vul och efter återföringen och hur gammal embryot är. Men är det din ivf klinik som flyttat dig är det väl helt okej med andra ord, de vet säkert vad de gör :)
    Mysigt med en juni bebis, kanske t.o.m blir en midsommarbebis :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2015-12-10 20:00:11 följande:

Jag känner att det är lite för långt till rul så jag bokade faktiskt ett till ul nästa vecka, kommer vara i v 13 då. Tror inte jag kommer att kunna njuta av julen annars. När jag har tid att tänka så brukar jag ofta bli orolig. Så länge jag jobbar går det bra att hålla de jobbiga tankarna borta men på helgerna hinner jag oroa mig desto mer. Tror verkligen att allt är bra men vill så gärna ha det bekräftat. 

Så känner jag med. Hade vi inte fått ul av mvc hade vi bokat ett privat. Känner denna gången att jag inte vågar hoppas och känner mig inte glad än.. Är som man har satt upp en mur för att inte bli besviken om det går fel... Hoppas verkligen det vänder för det här blir min sista graviditet, vill verkligen kunna njuta av den.
  • skatten12

Han jobbat i 100 år den ivf doktorn så litar på honom, men däremot reagerar jag på datumen, känns som han måste sagt fel... 22 stämmer inte med veckor :) så tror mer på 26 typ. Jag kollade ändå på min lapp, men men :) vet ju tydligt vid rul.

Jo men de kan ske spontant med ;) då är dem större dem små rackarna med, hänt flera ja känner / och förra som blivit fram flyttade några dagar hit och dit . Så att man absolut inte får känns konstigt.

Jsg skulle vilja Göra ett ul i v 15/16 typ, det hade passat mig fint. Ska se om jag kan få det :) betalar gärna !!

• MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-12-11 09:44:30 följande:

Han jobbat i 100 år den ivf doktorn så litar på honom, men däremot reagerar jag på datumen, känns som han måste sagt fel... 22 stämmer inte med veckor :) så tror mer på 26 typ. Jag kollade ändå på min lapp, men men :) vet ju tydligt vid rul.

Jo men de kan ske spontant med ;) då är dem större dem små rackarna med, hänt flera ja känner / och förra som blivit fram flyttade några dagar hit och dit . Så att man absolut inte får känns konstigt.

Jsg skulle vilja Göra ett ul i v 15/16 typ, det hade passat mig fint. Ska se om jag kan få det :) betalar gärna !!

Mvc flyttar inte mitt datum för de vet när bebisen blev till så vi får efter den 2 juli som vi fick på kliniken (enligt landstinget här) men det de som får nån dag innan/efter men man ska in flytta datum mer än 1 vecka. Vid förra graviditeten visade rul bf en dag tidigare men flyttade ändå inte bf. Är nog lite olika på landsting och ivf beroende vart man bor. :P

Tror vårt rul blir i slutet av januari bokar det nästa fredag på mvc :)
  • skatten12

Mitt bokas med nästa fredag :)
    Har ni mkt grav symtom fort ? Går det bra för alla ?

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-12-13 15:59:46 följande:

Mitt bokas med nästa fredag :)
    Har ni mkt grav symtom fort ? Går det bra för alla ?

Jag trodde jag var påväg att bli bra, och tänkte börja jobba imorgon, men igår sa det pang och kräktes flera gånger, till slut fanns det inget mer att få upp.. Lergigan hjälpte inte ett skvatt, och kräkts flera gånger idag också, 1177 gav recept på vätskeersättning som jag fått ta en tesked var femte minut sen 12, bara kräkts en gång sen dess, hoppas det håller sig så!! Men mår fortfarande illa, trodde ju att man snart skulle bli bra, men här får man inte tro för mycket tydligen ;)
  • MålaMittHjärta

Mitt illamående börjar bli bättre *peppar, peppar* och börjar få lite mer aptit nu :)
    Börjar känna av växtvärk i magen, det gör ganska ont emellanåt. 

Känner av att energin är bättre vissa dagar och att man orkar genomföra lite projekt t.ex bakade vi lussekatter idag vilket jag skulle gjort för två helger sedan men skjutit upp pga av att jag inte har orkat.

Vi har lämnat sonen hos farmor så jag o sambon har lite ensamtid ikväll :)

• Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-13 18:05:21 följande:

Mitt illamående börjar bli bättre *peppar, peppar* och börjar få lite mer aptit nu :)
    Börjar känna av växtvärk i magen, det gör ganska ont emellanåt. 

Känner av att energin är bättre vissa dagar och att man orkar genomföra lite projekt t.ex bakade vi lussekatter idag vilket jag skulle gjort för två helger sedan men skjutit upp pga av att jag inte har orkat.

Vi har lämnat sonen hos farmor så jag o sambon har lite ensamtid ikväll :)

Åh, jag hoppas att det blir så för mig också, återfå aptiten och kunna äta vanliga mängder mat hade varit guld känner jag :) Vågen säger -4 kg sen inskrivningen, men det kommer nog att vända snart och gå åt andra hållet snart!
  • skatten12

Jag mår med illa fortfarande, kvällarna är jobbigast med mat. Men njuter för fullt ändå :)

Zamira , brukar du spy så mkt?! Gååår väldigt mkt magsjuka nu med ju.

En kompis till mig spyr hela tiden, flera ggr / timman. Helt galet . Hon legat inne säkert 8 ggr sen hon blev gravid !

Svar på tråden IVF oktober 2015