• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-12-29 08:29:55 följande:

Jag är lika nojig.
    Jag tänker på bebisen hela tiden , känner o smeker på magen, allt för att visa att här är mamma och önskar så att tiden kan gå så jag får känna en liten rörelse.
    Min moderkaka är i framvägg så dröjer säkert :(

Men 3,5 v kvar till RUL !!!!! Räknar ner nu

Usch vad jobbigt med kräkningar :/ stackare :(

Ja mår illa ibland, men äter dåligt .

Frågade sköterskan när vi gjorde kub om hon kunde säga hur moderkakan låg, men det kunde hon inte, så får inte reda på det förrän på RUL :/
    Åh, inte så jättelänge kvar nu då!! 44 dagar här, känns som en evighet haha! Men om man tänker på att jag fick tiden redan den 27 november, så har det gått en bra bit i alla fall =)
  • skatten12

Hej igen Tjejer !
    Åh vi längtar sååå allihop :) Kommer gå snabbt det vet jag, tiden rusar ju.... Jag gått ner 7 kg nästan. Så här är de tvärt om ;) 

När kände ni sist? Zamira är de ditt andra barn med?

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-12-29 16:36:07 följande:

Hej igen Tjejer !
    Åh vi längtar sååå allihop :) Kommer gå snabbt det vet jag, tiden rusar ju.... Jag gått ner 7 kg nästan. Så här är de tvärt om ;) 

När kände ni sist? Zamira är de ditt andra barn med?

Jag har "bara" gått ner 4 kg hehe, men det vänder nog säkert.

Nä detta är mitt, och sambons första, så allt detta är ju helt nytt för mig :)
  • skatten12

Åh spännande :)) du är påväg emot en resa av dess like ! Känslan att bli mamma är magiskt. Det bästa som hänt mig någonsin. Är så såå galen i mitt barn. Kärlek av dess like :)

• MålaMittHjärta

hej hej jo jag börjar faktiskt må riktigt bra nu, har precis lämnat in en stor skriftlig uppgift och känner efter det att jag är mindre stressad och mår bättre. En muntlig uppgift kvar sen börjar ny kurs om 2 veckor.

Nu längtar jag att få känna lite fladder och sparkar så man kan känna ett det finns en liten bebis där inne :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • skatten12

Skönt !! Har lyssnat med en doppler. Hjärtljuden låter underbart !!! Ville lyssna för jag längtar med tills man känner :)
    Anat lite , men kan lika gärna vara tarmar kanske !?
    Kommr inte ihåg men var nog v 20
    Me första kanske

• MålaMittHjärta

Har faktiskt inte köpt en doppet, tror jag hade blivit mer nojig om jag inte hittat hjärtljuden. Dock hade de såklart varit skönt att lyssna på dem ibland :)

Tror jag började känna av fosterrörelser efter rul förra gången. Så får väl se hur det blir denna gången, kan ju vara tarmarna man kännt.

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • skatten12

Jätte lätt att hitta :) stillade min oro så mu kan ja njuta ! Ja det kommer ju snart iaf :)

• Zamira

Jag har funderat på det där med doppler, är fruktansvärt sugen, men så svårt att bestämma mig för vad jag vill..
    Hade en helt fantastiskt bra dag igår, kände inget illamående, var nästan som en vanlig människa igen, bortsett från att jag inte kan få i mig portioner större än bebisstorlek, men det var så skönt att orka vara uppe och göra normala saker :) 

Svar på tråden IVF oktober 2015