• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Zamira
    skatten12 skrev 2016-01-20 09:07:30 följande:

Hur mår ni brudar ? Hänger ni i en annan tråd eller inte alls här mer ?

Jag är mest i grupper på Facebook, eller jag är väl inte så aktiv, läser mest vad andra skriver haha ;)

Var och träffade "min" läkare igår, då sjukskrivningen gick ut (varit hemma två månader nu!!) och hon var inte nöjd med hur jag mådde och inte heller min vikt, hade gått upp 400g på en vecka (så står på -3.8kg från startvikten) så hon vågade inte skicka mig på jobb än, så sjukskriven en hel månad till..
    Jag äter det jag kan och klarar, men jag är trött på att må illa, och trött på att spy, man blir ju så orkeslös, är en väldans tur att jag har sambon som gör saker här hemma, annars hade det varit kaos här.

En bra sak i allt är att jag trots liten viktuppgång så har jag börjat få en mage, så nåt händer ju :) Och fick tjuvlyssnat på hjärtat hos bm förra veckan, även om jag var medveten om att det var tidigt och det kunde hända att vi inte hittade det, men hoppa upp på britsen tyckte hon, och hittade hjärtat gjorde vi :) Men nu är det 21 långa dagar till rul, hade gärna tagit en tidigare tid om det vore möjligt känner jag hehe.

• skatten12

Grattis till hjärtljuden.Är så mysigt att höra på :) 

Jag rul om några dar! mysigt ska de bli!!! massa minus här med, men de vänder snart :) 

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-01-20 11:39:36 följande:

Grattis till hjärtljuden.Är så mysigt att höra på :) 

Jag rul om några dar! mysigt ska de bli!!! massa minus här med, men de vänder snart :) 

Ja, och blev så glad att vi hittade det, hade det inte hittats hade jag ju inte blivit orolig egentligen, utan då hade det bara varit för tidigt! Åh vad skönt att snart få se den lilla igen :) Ska ni kolla vad det blir, om det är möjligt? 16+1 idag, men blir inte klok på dessa graviditetsappar som finns, ena säger 16+0 medan de andra säger 16+1, även bm räknar den senare, men bebisen kommer ju när den kommer, så är ju ingen stor grej egentligen. Den lilla mätte en dag större på kub, ska bli kul att se hur storleken är på nästa ultraljud :)
  • Zamira
    lilsis skrev 2016-01-20 13:45:24 följande:

FET1 igår från oktober-plocket.

Oh, spännande! Hoppas att du får ett bra resultat på TD :)
  • MålaMittHjärta

Jag är väldigt dålig på att svara i trådar läser sen ger jag för det mesta upp :P

Jag har gått upp 1 kg (v 16+3) och mår helt okej, bara tröttheten som är jobbig och att jag känner av "håll" i sidorna ibland och växtvärk.

Har rul om snart 2 veckor längtar som fasen och behöver verkligen se att det faktiskt finns en levande bebis där inne. Har börjat bli lite nojjig (trots jag ibland har känt av lite sprall) och blir samtidigt så irriterad på mig själv som inte vågar hoppas för mycket..

Och ja det syns här, har redan fått mage och det syns haha :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    lilsis skrev 2016-01-20 13:45:24 följande:

FET1 igår från oktober-plocket.

Håller tummarna och lycka till :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • skatten12

16+5 o jag känner ingenting , tror jag ? Kan lika gärna var tarmar.... Enl Fertilitets kliniken är ja i v 16+6 idag. Men får se vad rul säger... Senaste ul sa med16+6 ! Har mk fram så kanske därför ja ej känt...

Svar på tråden IVF oktober 2015