• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Nmg

Ja det är spännande faktiskt

Zamira skrev 2016-02-17 13:00:41 följande:

Vi gjorde ICSI, och har också läst det där med att det procentuellt sett är lite vanligare med killar vid IVF, tjejer vid ICSI. Är med i en IVF-grupp på Facebook och där känns det som att de flesta väntar tjejer, men börjar bli några killar nu också :)

Jag tyckte att det såg ut som tjej när vi gjorde kub, gick efter skall/nub-teorin, men vågade ju inte lita helt på det, men det är kul att försöka se så tidigt!

Tack så mycket :)

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-02-18 20:49:34 följande:

Känner ni mkt rörelser ? :)

Ganska så mycket, dock mest på morgnarna och kvällarna, och ligger jag ner så ser man även att det rör sig, det trodde jag skulle dröja innan det gjorde :)
    Har du mycket?
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2016-02-18 20:49:34 följande:

Känner ni mkt rörelser ? :)

Jag känner ofta små puffar och sambon har känt en spark :) Är mest på kvällen när jag ligger i soffan eller i sängen som han kan få igång några sparkar. 

Snart iväg till bm och få höra hjärtljuden *lycka*
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • skatten12

Jätte mkt :) syns tydligt också, hela magen flyttas när hon flyttar sig :)
    Jätte mys! Ja älskar det !!!!!!

• MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2016-02-19 19:20:29 följande:

Jätte mkt :) syns tydligt också, hela magen flyttas när hon flyttar sig :)
    Jätte mys! Ja älskar det !!!!!!

Känner av att jag har betydligt fler sammandragningar denna gången (gör inte ont bara att magen är ofta hård).
    Var hos bm igår och allt var bra och vår pojke blir nog en bussig kille, han sparkade mot mikrofonen eller flyttade på sig.

Sen missade jag att moderkakan låg långt ner men hoppas den följer med upp så jag slipper snitt.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden IVF oktober 2015