• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Greifing

Inskrivning idag. Allt som togs så bra ut. 145 i blodvärde Hade 150 med dottern på inskrivningen. Har inte behövt äta järn med de 3 senaste och hoppas slippa denna gång också.

Tid för RUL den 5/1. Sent RUL blir det, vecka 20 (19+4) Det fanns dåligt med tider.

Nu väntar ultraljud på måndag. Imorgon går vi in i v 14. Mina bröst gör fruktansvärt ont. (Ömmar rejält) mensvärk och ligamamenten är värre än värst.

Hur mår ni?

• Moneal
    Greifing skrev 2015-11-19 11:52:08 följande:

Inskrivning idag. Allt som togs så bra ut. 145 i blodvärde Hade 150 med dottern på inskrivningen. Har inte behövt äta järn med de 3 senaste och hoppas slippa denna gång också.

Tid för RUL den 5/1. Sent RUL blir det, vecka 20 (19+4) Det fanns dåligt med tider.

Nu väntar ultraljud på måndag. Imorgon går vi in i v 14. Mina bröst gör fruktansvärt ont. (Ömmar rejält) mensvärk och ligamamenten är värre än värst.

Hur mår ni?

vad skönt att slippa järn, jag fick stränga order om att äta extra järn i form av niferex, bara niferex då mina depåer ligger på 14 och man inte får vara under 20 hälst.

fick tis för rul 30/12 men lär få det senare då jag får en mer trovärdig datering om en vecka :)
  • Mamacitaa

Skönt med bra järnvärdet. :)

Jag e så fruktansvärt trött att jag bara vill gråta och sen illamående på det. Känner mig så tråkig och våran 15 mån blir uttråkad men är förkyld nu oxå :/

Jag har inge mensvärk alls det kan komma o gå men har väldigt lite till skillnad mot de andra gng.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Greifing

Precis. Hon tog blodprover på järndepoerna nu. Risken finns att jag ändå får hem ett brev att jag ska äta järntabletter beorende på vad det visar.

Vad ska du göra om en vecka?

Moneal skrev 2015-11-19 12:05:09 följande:

vad skönt att slippa järn, jag fick stränga order om att äta extra järn i form av niferex, bara niferex då mina depåer ligger på 14 och man inte får vara under 20 hälst.

fick tis för rul 30/12 men lär få det senare då jag får en mer trovärdig datering om en vecka :)

• Greifing

Trött är jag återigen. Sånt ska ju försvinna nu. Men måste sova en powernap åtmintone..

Snart så kanske de bli bättre för dig! Hemskt med illamående

Jag hade också jätte mycket från start med de andra men denna gång kom de i samband med blödningen. Och nu kommer de och går mest hela tiden. Får hoppas att det är för att mini växer fort nu. Kände alldeles nyss en kick därinne.

Mamacitaa skrev 2015-11-19 14:12:18 följande:

Jag e så fruktansvärt trött att jag bara vill gråta och sen illamående på det. Känner mig så tråkig och våran 15 mån blir uttråkad men är förkyld nu oxå :/

Jag har inge mensvärk alls det kan komma o gå men har väldigt lite till skillnad mot de andra gng.

• Moneal
    Greifing skrev 2015-11-19 17:13:23 följande:

Precis. Hon tog blodprover på järndepoerna nu. Risken finns att jag ändå får hem ett brev att jag ska äta järntabletter beorende på vad det visar.

Vad ska du göra om en vecka?

De ska börja med KUB här under 2016, så jag ska agera försökskanin för läkarna som ska genomföra kub.

Så får se bebis en gratis gång :)

lite mer grundligt då oxå :)
  • Moneal
    Mamacitaa skrev 2015-11-19 14:12:18 följande:

är oxå trött, alla symtom försvann för en vecka ca men nu är jag åter AP trött och mår.lite illa vid för mycket mat på en gång.

Dock har fogarna börjar krångla massor så får se hur länge jag klarar av att jobba :(
  • Mamacitaa
    Greifing skrev 2015-11-19 17:16:54 följande:

Trött är jag återigen. Sånt ska ju försvinna nu. Men måste sova en powernap åtmintone..

Snart så kanske de bli bättre för dig! Hemskt med illamående

Jag hade också jätte mycket från start med de andra men denna gång kom de i samband med blödningen. Och nu kommer de och går mest hela tiden. Får hoppas att det är för att mini växer fort nu. Kände alldeles nyss en kick därinne.

Ja jag sover oxå en stund på dagen när jag lägger lillan. .jag brukar somna först haha.

Åh jag hoppas det.

Bävar för att ha det såhär tills bebis är ute :/

Va mysigt att du kände en kick :) har känt lite oxå mest på kvällarna dock. :)
    Moneal skrev 2015-11-19 18:41:49 följande:

är oxå trött, alla symtom försvann för en vecka ca men nu är jag åter AP trött och mår.lite illa vid för mycket mat på en gång.

Dock har fogarna börjar krångla massor så får se hur länge jag klarar av att jobba :(

Ja men det sägs ju att symtom blir mindre/försvinner runt vissa veckar ? Runt vecka 12-13 tror jag jag läste mig till. :)

Hoppas fogarna inte blir värre.. jag gick med kryckor sist :/ Hur hade du det sist med fogarna?
  • Moneal
    Mamacitaa skrev 2015-11-19 20:02:14 följande:

Ja jag sover oxå en stund på dagen när jag lägger lillan. .jag brukar somna först haha.

Åh jag hoppas det.

Bävar för att ha det såhär tills bebis är ute :/

Va mysigt att du kände en kick :) har känt lite oxå mest på kvällarna dock. :)Ja men det sägs ju att symtom blir mindre/försvinner runt vissa veckar ? Runt vecka 12-13 tror jag jag läste mig till. :)

Hoppas fogarna inte blir värre.. jag gick med kryckor sist :/ Hur hade du det sist med fogarna?

Ja har läst mig till det oxå så kan stämma :)

mina fogar har blivit värre och värre med antal barn.

med nr 3 vart jag 100% sjukskriven i vecka 11 och gick på kryckor från vecka 16 till 36+6 då jag blev igångsatt.

Hoppas på att slippa kryckorna denna gången!
  • Mamacitaa
    Moneal skrev 2015-11-19 20:18:18 följande:

Ja har läst mig till det oxå så kan stämma :)

mina fogar har blivit värre och värre med antal barn.

med nr 3 vart jag 100% sjukskriven i vecka 11 och gick på kryckor från vecka 16 till 36+6 då jag blev igångsatt.

Hoppas på att slippa kryckorna denna gången!

Oj stackare! De va ju länge du fick gå :/ håller tummarna hårt att du slipper. Funkar inte sjukgymnastik eller så? Vattengympa sa min bm och då undra jag om hon var riktigt klok; p
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!