• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley

Oj hundra inlägg.,,

Var hos BM igår fick lyssna på hjärtljuden. Men bebis rörde sig hela tiden så det var svårt. Men mysigt få höra. Fick även tid till RUL den 30/12. På Cura (eller Emma Ultraljudsklinik som de samarbetar med) gör man inte RUL förrän efter 19+0, för hjärtat var inte tillräckligt utvecklat förrän då. Har gjort tidigare med de andra i Lund.

Men skönt att ha en tid att räkna ner till.

• Moneal
    RobzMarley skrev 2015-11-28 09:03:38 följande:

Tack allt gick bra! Blev du föyttad fram eller bak eller olika med alla?

Mina har blivit bak flyttade allihopa, men har ändå varit i normal storlek (ca 3,2kg) när de kommit mellan 2-3 veckor för tidigt :)

så vet inte om mina beräkningar stämt i alla fall då jag blivit igångsatt med alla utom nr 1.
  • Greifing

Fick hem ett brev att börja med duroferon varannan dag trots mina bra blodvärden.

Har aldrig tagit dessa förut! Nån som gjort de? Biverkningar?

• Moneal
    Greifing skrev 2015-11-29 21:18:21 följande:

Fick hem ett brev att börja med duroferon varannan dag trots mina bra blodvärden.

Har aldrig tagit dessa förut! Nån som gjort de? Biverkningar?

Duroferon ska vara som niferex men snällare mot magen :)

Jag fick stränga order om att äta niferex nu då depåerna bara låg på 14 (minimi värdet ska vara på 20)
  • Greifing

Precis vad jag vill höra! Niferexen åt jag med änglasonen (den enda av dom som jag fått ätit det med) och dom blev jag sååå hård i magen av. Mer av det behövs inte Tack Moneal för svaret

Moneal skrev 2015-11-29 22:08:10 följande:

Duroferon ska vara som niferex men snällare mot magen :)

Jag fick stränga order om att äta niferex nu då depåerna bara låg på 14 (minimi värdet ska vara på 20)

• Greifing

Vad roligt att få lyssna! Så härligt och höra på. Det är massa aktivitet på kvällarna här har jag märkt då jag lyssnar. Mycket lugnare på morgon sidan.

37 dagar. Allt har gått så fort hittills..Efter nyår fick jag mitt. 5/1 men får tröst med att jag såg mini för 7 dagar sedan. Den som väntar på nått gott.. Väntar ALLTID för länge hoppas tiden går lika fort dit!

RobzMarley skrev 2015-11-28 09:10:07 följande:

Oj hundra inlägg.,,

Var hos BM igår fick lyssna på hjärtljuden. Men bebis rörde sig hela tiden så det var svårt. Men mysigt få höra. Fick även tid till RUL den 30/12. På Cura (eller Emma Ultraljudsklinik som de samarbetar med) gör man inte RUL förrän efter 19+0, för hjärtat var inte tillräckligt utvecklat förrän då. Har gjort tidigare med de andra i Lund.

Men skönt att ha en tid att räkna ner till.

• Greifing

Tjejer! Jag kommer lämna familjeliv ett tag. Imorse började jag blöda igen. Otroligt frustrerande. Mini mår bra därinne, lyssnat och det är full fart. Men jag måste ta avstånd och få nån ordning på det här. Jag mår inge vidare..

Hoppas det går bra för er. Får se om jag kommer tillbaka med goda besked. Önskar er alla lycka till! Förhoppningsvis "ses" vi efter 5/1 (Rul)

• Moneal
    Greifing skrev 2015-12-03 10:28:33 följande:

Tjejer! Jag kommer lämna familjeliv ett tag. Imorse började jag blöda igen. Otroligt frustrerande. Mini mår bra därinne, lyssnat och det är full fart. Men jag måste ta avstånd och få nån ordning på det här. Jag mår inge vidare..

Hoppas det går bra för er. Får se om jag kommer tillbaka med goda besked. Önskar er alla lycka till! Förhoppningsvis "ses" vi efter 5/1 (Rul)

Förstår dig!!

Stort lycka till med allt <3
  • Moneal

Jag tror jag känner av bebis, har kännt varje dag nu vid olika tillfällen, som en fisk som snärta till med stjärten :)

Väldigt mysig känsla :)

• ABCDlillaemi

Hej! 
    Här har ni en superbra blogg. Allt du behöver veta och behöver inför att få en liten bebis. 

Checklistor, Baby-outfits osv. blogg om precis allt som har med graviditet och bebisar att göra!

www.lillaemi.blogg.se

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!