• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa
    Zoey83 skrev 2016-07-09 09:59:46 följande:

[quote=76778066][quote-nick]Mamacitaa skrev 2016-07-07 20:27:22 följande:[/quote-nick]

Vilken liten goding! Jätte söt. [/quote]

Tack så.mkt :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Bibi84

Hur går det för alla nu. Har ni kommit in i en god dagsrytm? Jag tar saker med ro och som det kommer. Barnen i mitten går nu på dagis och trivs bra med det. Dom hr ju haft 7 veckors semester i sommar vilket jag tror var väldigt bra men samtidigt så saknar dom sina vänner som dom annars ser varje dag.

Eva växer... men det är ju många som säger ' oj, hon måste ju vara bara några dagar gammal'/ ' oj, hon måste vara helt nykläckt' ... så säger jag...nja, hon är faktiskt 1,5 månad så inte så nykläckt eller bara några dagar gammal. Så kommer frågan... var hon fött för tidigt? Haha.... nope.

Hon har ju fortfarande storlek 50/56. Passar helt fint. Tycker det är skönt att kunna använda kläderna lite mer än bara någon vecka eller så.

Snart börjar jag plugga, ska bli spännande.

• lima76
    Bibi84 skrev 2016-08-03 08:20:37 följande:

Hur går det för alla nu. Har ni kommit in i en god dagsrytm? Jag tar saker med ro och som det kommer. Barnen i mitten går nu på dagis och trivs bra med det. Dom hr ju haft 7 veckors semester i sommar vilket jag tror var väldigt bra men samtidigt så saknar dom sina vänner som dom annars ser varje dag.

Eva växer... men det är ju många som säger ' oj, hon måste ju vara bara några dagar gammal'/ ' oj, hon måste vara helt nykläckt' ... så säger jag...nja, hon är faktiskt 1,5 månad så inte så nykläckt eller bara några dagar gammal. Så kommer frågan... var hon fött för tidigt? Haha.... nope.

Hon har ju fortfarande storlek 50/56. Passar helt fint. Tycker det är skönt att kunna använda kläderna lite mer än bara någon vecka eller så.

Snart börjar jag plugga, ska bli spännande.

Hej, här går det rätt bra, inte helt inne i rutiner än eftersom de stora barnen fortfarande är lediga men ändå ganska vettigt. Han vaknar på natten men somnar om när han ätit färdigt så det är rätt smidigt. Han skriker väldigt lite men knorrar en del när det inte är bra :D just idag är han inte helt nöjd, kanske för att det är för tyst hemma. De andra barnen är på tosselilla med pappa och en hög kusiner. jag hade planerat att få massor gjort medan lilleman sov men har istället en missnöjd liten kille som bara vill ligga i famnen..

Noah är lite tvärtom din lilla tjej, vi rusar igenom storlekarna tycker jag. 6 veckor nu och 5,5 kilo och 60 cm lång. 

vad ska du plugga?
  • Bibi84
    lima76 skrev 2016-08-05 12:45:28 följande:
    Hej, här går det rätt bra, inte helt inne i rutiner än eftersom de stora barnen fortfarande är lediga men ändå ganska vettigt. Han vaknar på natten men somnar om när han ätit färdigt så det är rätt smidigt. Han skriker väldigt lite men knorrar en del när det inte är bra :D just idag är han inte helt nöjd, kanske för att det är för tyst hemma. De andra barnen är på tosselilla med pappa och en hög kusiner. jag hade planerat att få massor gjort medan lilleman sov men har istället en missnöjd liten kille som bara vill ligga i famnen..

Noah är lite tvärtom din lilla tjej, vi rusar igenom storlekarna tycker jag. 6 veckor nu och 5,5 kilo och 60 cm lång. 

vad ska du plugga?
    eller hur, idag tänkte jag också att jag skulle hålla på i huset, ingen barn hemma, förutom eva då. men jag ORKAR faktiskt inte göra så mycket. jag har bakat knäckebröd, för det har jag saknat. Sen så har jag satt en deg som ska stå och gäsa i 11-18 timmar. första gången jag bakar det. Men att ordna annars i huset....nej, det får bli imorgon i stället.

Nu ska jag faktiskt bara lägga mig i sängen och se på film och sova.

Jag ska plugga till familjeterapeut, ska bli riktigt kul!
  • Greifing

Vet inte om ni minns mig? Födde en flicka i v 23+1 i januari. Hon skulle ha kommit 25/5. Sist jag skrev vägde hon 1820 gram. Nu är hon hemma med oss sen slutet av maj. Mår som en prinsessa. Är alltså okorrigerat 6 månader och korrigerat 2,5 mån. Hon väger nu 5240 gram och är 56 cm lång. Helammas! Hon har inga men vad vi vet efter denna långa resa! Hon skrattar, jollrar och är en mycket glad flicka.

Är så stolt och nöjd över henne! <3 Ser att flera (nästan alla) fått bebisar! Stort grattis!

Här är en bild på henne:

• lima76
    Greifing skrev 2016-08-10 00:35:03 följande:

Vet inte om ni minns mig? Födde en flicka i v 23+1 i januari. Hon skulle ha kommit 25/5. Sist jag skrev vägde hon 1820 gram. Nu är hon hemma med oss sen slutet av maj. Mår som en prinsessa. Är alltså okorrigerat 6 månader och korrigerat 2,5 mån. Hon väger nu 5240 gram och är 56 cm lång. Helammas! Hon har inga men vad vi vet efter denna långa resa! Hon skrattar, jollrar och är en mycket glad flicka.

Är så stolt och nöjd över henne! <3 Ser att flera (nästan alla) fått bebisar! Stort grattis!

Här är en bild på henne:

hej, klart vi minns dig! Jag har tänkt på dig/er emellanåt ska du veta. Så himla roligt att höra att allt gått bra <3 
  • Bibi84

Här är en bild på henne:

Åh vad jag har tänkt på er! SÅÅÅ himla glad att allt har gått bra! det är ju mirakel att hon har klarat sig så bra! ett mirakelbarn kanske man kan säga. :) och en otroligt stark tjej med starka föräldrar.
    Så fin hon är.
  • Zoey83

Här är en bild på henne:

Ja jag minns dig! Jag säger bara WOW!! Det är ju helt fantastiskt!!! Det är inte många som klarar sig i v.23. Jag var själv så rädd under denna graviditet att föda för tidigt, hade mkt sammandragningar genom hela graviditeten, en blödning i v.14 och falska värkar i v.19, men tack och lov kom han i v.38.

Det är sällan man hör att det går så bra för så pass tidigt födda, en sådan underbar solskens historia, jag gläds med er!

Och vilken sötnos ni fått, det var verkligen meningen att ni skulle få vara tillsammans.
  • Greifing

Tack snälla ni! Nu rinner det tårar!

Kan inte fatta själv vad vi gått igenom. Först nu! Nu kommer det tillbaka blickar ibland som gör mig mörkrädd men samtidigt är jag så tacksam och glad! Jag förstod inte under resans gång hur illa det kan bli. Inte bara döden utan men och svårigheter.

Hon är då ett mirakelbarn!

Hoppas ni haft en kanon sommar! Hur mår era små hjärtan?

• Kristalii

Här är en bild på henne:

Det är ju helt fantastiskt! Verkligen en mirakelbebis! Och helammas! Vad ni måste ha kämpat.

Här går det fint efter en jobbig inledning med dålig viktuppgång. Vardagen har börjat men skulle behöva lite mer rutiner. Fast det är svårt.
  • Bibi84

oj, nu var det länge sen jag var inne här, men ser att många ser ut att ha fullt upp. Och det har vi också haft.
    Eva är nu 3 månader och hon är helt underbar. Är så glad att jag har 4 härliga barn som är friska och raska.

Har börjar ge Eva flaska på kvällen då jag hade mitt mål om att helamma fram till 3 månaders ålder. Det blev dock lite ändring på det då min man har opererats i hjärnan och nu varit inlagd på sjukhus i snart 6 veckor. han har dom senaste 3 veckorna varit inlagt på rehabiliteringshem pga. lammelse på vänster sida. Att vakna upp och vara lam på vänster sida och ha dåligt korttidsminne är kanske inte det man hade önskat sig, men som vi visste kunde vara en risiko vid operation. Men nu har han börjar gå korta stäckor och är inte så beroende av rullstol längre. Men det är jobbigt att ha 4 barn runt sig, eller vara med massa människor utan att kunna dra sig tillbaka. 
    Vi har fått flytta runt på folk i huset så att vi nu har sovrummet nede så att han slipper att behöva gå så himla mycket i trappor och kan dra sig tillbaka när han behöver det.

Är det många som helammar fortfarande? på ett sätt känner man sig lite misslyckad, men så vet jag att mitt lugn på kvällen nu är att få ta mig snus och varva ned och då vill jag inte amma henna. men på morgonen ammar jag igen. 

• Kristalii

Så jobbigt det låter för hela familjen. <3 Att du orkar!

Jag tycker ofta jag är på bristningsgränsen. Ständigt trött. Undrar ibland varför jag har barn. Så kommer de små lyckliga stunderna. När storasyskonen busar så bebisen skrattar högt för tredje gången. Första gången syskonen hörde det. Vilket lockade till mer bus. Och mer skratt.

Jag helammar efter en knackig inledning med dålig viktuppgång och ersättning. Är sjukt stolt över att jag lyckades.

Jag vet att det känns som ett misslyckande (mitt tredje barn flaskades helt från 5 veckors ålder). Men om du behöver din vila och snus så. Det viktiga är att alla mår bra!!

• Bibi84

SÅ skönt att det går bra med helamningen. :)

Märker att vissa dagar så är jag ganska tom när jag ammat genom stora delar av natten, men det kommer och går. Hon får ju typ 1-2 flaskor om kvällen ersättning. Börjar ge från kl 18 och ibland håller det med en flaska ibland lite påfyll. Ger mellan 180-240.

Ni som ger ersättning hur mycket ger ni?

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!