• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Moneal
    Mamacitaa skrev 2015-11-19 20:23:06 följande:

Oj stackare! De va ju länge du fick gå :/ håller tummarna hårt att du slipper. Funkar inte sjukgymnastik eller så? Vattengympa sa min bm och då undra jag om hon var riktigt klok; p

har provat bälte och sjukgymnasten med alla 4 och har aldrig funkat tyvärr.

Haha nä vattengymnastik känner jag inte för haha kommer ha 100ggr mer ont efter sedan även om det kanske är skönt precis under gympan :)

när fick du gå.med kryckorna?
  • Mamacitaa
    Moneal skrev 2015-11-19 20:29:47 följande:

har provat bälte och sjukgymnasten med alla 4 och har aldrig funkat tyvärr.

Haha nä vattengymnastik känner jag inte för haha kommer ha 100ggr mer ont efter sedan även om det kanske är skönt precis under gympan :)

när fick du gå.med kryckorna?

Ja jag tänkte lite samma sak där ;)

Från vecka 30+ nångång. .minns inte :p så de va ju rätt sent
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Nanna80

Jag är trött!! Men har verkligen ingen tid för att vila lr sova.. Har inte ens haft tid att ringa BM för en tid efter RUL som var 4/11. Jag hoppas verkligen det lättar snart.. Ser fram emot att skola in lilleman ( som är överallt & klättrar just nu!) på förskolan 25/1, kunde inte tidigare. Isf skulle det vara till jul, men det känns ju helt bortkastat..
    Tack & lov håller mina fogar än - jag hoppas all träning senaste året kanske gör att jag kan vara aktiv in i det sista.. Använt kryckor de två senaste grav & förra gången ville de sätta igång mig tidigare pga den, men tjuriga jag ville se om jag hade rätt på datum även den gången så jag vägrade. Sa att jag står ut till dess ( 3 dgr före bf) annars åker jag in..
    Kan inte göra utfall, då blir jag sängliggandes. Provade en dag.. Men höll tom mitt första Kettlebellspass i måndags och kände inget i fogarna efteråt. Att massera börjar dock kännas.. Så får väl satsa mer på PT-kunder..

Jag har oxå haft 145-150 i hb på inskrivningarna med alla. Och sluppit järntabletter, förutom förra grav. Då kände jag själv att jag nog hade järnbrist & bad om ett S-ferritin prov, vilket den vikarierande BM vägrade ge mig, eftersom mitt hb var 148. När jag tillslut fick igenom det, visade det sig att järndepåerna låg på 2! Inte konstigt att jag kände mig slut, restless legs osv!

• Mamacitaa

Trötthet är ju bara förnamnet :/ man är ju inte människa asså. .usch vad jag vill vara pigg igen :/ :)

• Spartacus

Hej alla mammor! Jag hoppas här finns rum för ännu en blivande 4barnsmamma. Jag har precis fått veta, och det var inte direkt planerat! Vi försöker smälta detta i smyg nu och se om vi kan låta bli att berätta för barnen så väntan inte blir så lång som sist

Vill bara kunna skriva ner det som jag ännu inte får säga högt: Jag är gravid! Så märkligt och mäktigt. Jag hade nog inte trott att det skulle bli 4 och inte så tätt

-08; -10; -14 och så -16 vad det verkar. Fullt ös! Massor av orosmoln... vilka är era? Vi har en 5 åring med myror i brallan som tar en del tid och ork...och illamåendet har blivit värre för varje barn. De 2 senaste förlossningarna var mardrömmar!

Annars gläds vi såklart åt att ta emot en ny individ!

• Nanna80
    Spartacus skrev 2015-11-24 22:27:06 följande:

Hej alla mammor! Jag hoppas här finns rum för ännu en blivande 4barnsmamma. Jag har precis fått veta, och det var inte direkt planerat! Vi försöker smälta detta i smyg nu och se om vi kan låta bli att berätta för barnen så väntan inte blir så lång som sist

Vill bara kunna skriva ner det som jag ännu inte får säga högt: Jag är gravid! Så märkligt och mäktigt. Jag hade nog inte trott att det skulle bli 4 och inte så tätt

-08; -10; -14 och så -16 vad det verkar. Fullt ös! Massor av orosmoln... vilka är era? Vi har en 5 åring med myror i brallan som tar en del tid och ork...och illamåendet har blivit värre för varje barn. De 2 senaste förlossningarna var mardrömmar!

Välkommen!
    Verkar vara som att 4:an hos många inte direkt är planerad Det var den inte hos oss, är i vecka 22 nu men har nog inte riktigt fattat det än. Började berätta för folk ( & barnen) bara för ca 3-4 veckor sedan..
    Våra barn är födda -05, -07, sept -14 samt nu en till i mars/april -16. Vi har även en familjehemsplacering hos oss, född -99, ( bott hos oss sedan -05) så egentligen blir jag väl 5-barnsmamma
  • Greifing

Välkommen och grattis till graviditeten!

Spartacus skrev 2015-11-24 22:27:06 följande:

• Greifing

Jag var på uppföljning efter blödningarna i förrgår.

Hon såg fortfarande blodansamling nere vid livmodermunnen. Men mini mår jätte bra därinne. Hon mätte 13+5 (enligt sm 13+3) så h*n växer som den ska <3 Skönt de! Bara hålla tummarna att det fortsätter såhär! Hon trodde jag hade goda chanser till att få en frisk bebis i slutändan.

• Mamacitaa
    Greifing skrev 2015-11-25 10:13:23 följande:

Jag var på uppföljning efter blödningarna i förrgår.

Hon såg fortfarande blodansamling nere vid livmodermunnen. Men mini mår jätte bra därinne. Hon mätte 13+5 (enligt sm 13+3) så h*n växer som den ska <3 Skönt de! Bara hålla tummarna att det fortsätter såhär! Hon trodde jag hade goda chanser till att få en frisk bebis i slutändan.

Skönt att mini mår bra där inne :) var beror blodansamlingarna på då?
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!